Gå til innhold

På en skala fra 1 til 10, hvor god mener du selv du er på matlaging?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På en skala fra 1 til 10, hvor god mener du selv du er på matlaging?

Anonymkode: 78b32...e8c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor på skalaen ligger kan følge en oppskrift uten problemer.

Anonymkode: 9e49c...1f1

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Her går det på at jeg ikke orker mer enn at jeg faktisk er god. Så midt på. Er elendig på å kutte grønnsaker fint, og vite steketid og det å vite når kylling er ferdig og kjøttdeig da jeg sliter litt med fargesyn.

Anonymkode: 4686c...77b

Skrevet

Å følge en oppskrift er stort sett null stress. Skal ikke si jeg har prøvd meg på det mest ekstreme, men har nå stort sett fått til det jeg har prøvd på. 
Går mest på slump her da, utenom særlig kaker, der er jeg mer nøye, samt noen få andre ting. 
Jeg er ingen mesterkokk da, og har ikke det videste repertoaret, så kanskje en 7er om det går mest på å få til en oppskrift og ikke være mest mulig kreativ 🤔

Jeg lærte tidlig å både bake og lage mat, og lager det aller meste fra bunnen av av middagsmat og kaker. 

AnonymBruker
Skrevet

3

Anonymkode: 81c03...695

AnonymBruker
Skrevet

Generelt elendig. Men på signaturrettene mine er jeg på en solid 10er.

Anonymkode: 02c69...da1

AnonymBruker
Skrevet

Generelt 6

På napolitansk pizza, 10. 

Anonymkode: df711...713

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

4 , men jeg er god på baking 😊

Anonymkode: e8e2a...fe7

Skrevet

Hva er 10? Michelin-kokk?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

0.5

Og jeg har ingen plan om å endre det heller. Jeg har 0 matinteresse, det er mer spennende å se maling tørke. Jeg lager sjeldent middag og har aldri laget mat til andre. Mannen står for all matlaging da han er på 10. Jeg er flink til mye annet og elsker mange andre sysler som også må gjøres. Men det å stå på kjøkkenet å lage mat er noe jeg sjeldent gjør frivillig og det er helt greit.

Anonymkode: fafeb...a6e

• Nyttig 3
Skrevet

Altfor høyt dessverre. Hva jeg presterer på kjøkkenet strider mot at man ikke kan bli veldig god i noe uten å faktisk like å gjøre det. 

Jeg er ikke glad i å lage mat, men det er for ofte press på at akkurat jeg må være kokk. Jeg er jo så flink. 😑

• Hjerte 1
Skrevet

1

Skrevet

8.

AnonymBruker
Skrevet

4

Anonymkode: 80158...15c

AnonymBruker
Skrevet

8 kanskje. Og mannen har sine signaturretter, så sammen er vi gode. Men jeg er 58, og har hatt mange år på å lære 🙂. Lager stort sett mat fra bunn, av gode råvarer. Er også ganske flink til å prøve nye retter som dukker opp.

Anonymkode: e8874...816

• Liker 1
Skrevet

Tenker rundt 7, både på matlaging og baking. Sånn ca.

AnonymBruker
Skrevet

4. Synes det er kjedelig og finnes ikke kreativ eller eksperimentell, men får til å lage det det måtte være behov for.

Anonymkode: 3a382...25c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg befinner meg et stykke ned på minussiden. Jeg synes matlaging er så ekstremt kjedelig, at jeg har aldri brydd meg om å lære. Jeg er glad i mat, men å lage den selv liker jeg ikke. Det hender jeg får en fiks ide om at jeg skal skjerpe meg, men det sklir ut når jeg husker hvor kjedelig det er. Synes også at selv oppskrifter som utgir seg for å være enkle og raske fort blir for omstendelige, fordi jeg ikke har interesse i utgangspunktet, og tålmodigheten ikke strekker til.

Anonymkode: 34789...cbc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

10

Anonymkode: c5318...825

Skrevet (endret)

6-7 kanskje. Noe er jeg god på og andre ting er jeg ikke så god på, men generelt ganske bra. Tror jeg er litt flinkere til å bake enn å lage andre ting. 

Når det gjelder baking er jeg mer nøye på å følge oppskrifter, mens andre ting følger jeg oppskrift første gang og så kan gjerne legge til ting jeg synes mangler eller ta bort noe jeg synes ikke passer.

Endret av Elaine Marley

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...