Gå til innhold

Svigermor ruinerer oss med kaffedrikkingen sin!

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg hadde faktisk heller ikke ant at kapslene var så dyre (har hatt kapselmaskin selv, før jeg gikk over til bønner). Og jeg har full forståelse for at de eldre ihvertfall ikke forstår det. Min far er en helt normal, oppegående mann i midten av 60 årene. Ivrig kaffedrikker, trakter hjemme så klart, og ikke noe jåleri på jobb. Han har filla peiling på Nespresso maskiner, men hadde fint kunne likt smaken. Og så sikkert irritert seg over at den var liten og at han måtte bruke 3 i slengen 😂 hadde ikke falt han inn å bare ha litt i bunnen av en vanlig kopp.

Enten må du jo si hva en kapsel koster, slik at hun blir klar over hvor dyre de koppene hennes er. Eller så får du si at det er tomt da, tenker jeg. 

Anonymkode: 24d62...90d

Nå har jeg Dolce Gusto maskin,men her kjøper jeg heller kapsler som gir en vanlig kopp kaffe og bruker kun 1 pr kopp enn de bittesmå espresso kapslene.

Anonymkode: cd9dc...bea

• Liker 1

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Kjøp en liten presskanne, og forklar svigermor at de kapslene med espresso er veldig dyre så dersom hun skal ha mer enn en kopp er det fint om hun bruker presskanne. Jeg tipper at svigermor bare ikke aner hva kostnaden er. 

Anonymkode: 94637...704

Akkurat dette gjorde vi :) Vi hadde også en espressomaskin med små kapsler, fordi jeg er den eneste i huset som drikker kaffe, og da som regel bare én espresso på morgenen. Og til tider gjester som ønsket seg en kaffekopp med "vanlig størrelse", forståelig nok. Vi kjøpte en liten presskanne til når vi har én gjest og en større presskanne til når vi har flere gjester. De tar ikke plass på kjøkkenbenken, og det blir god kaffe i følge gjestene. 

Og så har jeg også sagt i fra til min mor at hun må være så snill å ikke fylle opp en stor kaffekopp med mange espresso-kapsler, både fordi det ikke er meningen, og blir veldig mye koffein (noe hun ikke var oppmerksom på) og fordi de er dyre. Hun tok det pent, og har begynt å bruke den lille presskanna når hun er her. 

Jeg tenker mannen bør si i fra til sin egen mor, sånn for sikkerhets skyld, med mindre TS vet at hun har en veldig god relasjon til svigermoren. Men siden hun ikke har sagt i fra til nå, gjetter jeg at det er bedre sønnen hennes tar det med egen mor. 

Anonymkode: 6ff39...976

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker mannen bør si i fra til sin egen mor, sånn for sikkerhets skyld, med mindre TS vet at hun har en veldig god relasjon til svigermoren. Men siden hun ikke har sagt i fra til nå, gjetter jeg at det er bedre sønnen hennes tar det med egen mor. 

Svigermor skjønner at det kommer fra svigerdatteren, så det vil skade relasjonen og ikke styrke den. 

Anonymkode: 4de6d...bf7

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Støtter denne. 

De av oss som drikker kaffe vil helst ha kaffe som smaker og som vi liker den. 

Dere er jo nesten som mine foreldre; de har enten den ekle Nespressomaskinen eller så lager de tynn kjedelig kokekaffe som ikke er varm. Sist jeg var på besøk kjøpte jeg en kaffetrakter og kaffe selv for å holde ut å være der en uke. Jeg hadde blitt gal med disse løsningene de selv syns er fortreffelige. 

så støtter denne. 

Pulverkaffe -det har man i beredskapslageret i tilfelle atomkrig. I andre situasjoner drikker man ikke det. Æsj. 

Anonymkode: 3af18...3fb

Jo hvis jeg er på besøk hos venner eller familie som ikke drikker kaffe,så drikker jeg pulverkaffe.

Anonymkode: cd9dc...bea

• Liker 3
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi har svigermor på besøk, hun skal bo hos oss i noen dager. Hun er helt grei og jeg føler ikke hun er til bry i det hele tatt. Bortsett fra at hun ruinerer oss med kaffedrikkingen sin. Vi har en Nespresso maskin med dyre kapsler, her snakker vi 11-14 kr per stykk, og dama går bananas. Hun drikker gjerne 3-4 kopper kaffe om dagen. Som regel bruker hun 2-3 kapsler per kopp 🤦🏻‍♀️Fordi “den lager så lite kaffe». Har prøvd å forklare at det er espresso, det skal ikke være så mye om gangen. 

Vi har selvsagt vanlig pulverkaffe tilgjengelig, men det er Nespresso kaffen hun vil ha, det er jo den som er god, ifølge henne «den beste maskinen». Det skal sies at hun drikker vanlig trakterkaffe hjemme og kapselmaskiner er nytt for henne. 

Damen koster oss 100-130 kr hver dag bare i kaffe. Og hun skal være her i over en uke. Dette er dag 2 liksom😭

Bør jeg ta opp at dette er dyrt og hun må roe ned kaffedrikkingen litt eller bare bite i det sure eplet. Må legge til at hun spiser alle måltider, drikker og vasker tøyet sitt her uka hun bor hos oss, kaffedrikkingen er på toppen av det hele 😬

Anonymkode: 05756...930

La henne kose seg med den kaffen da! Hvis du skulle sagt noe, måtte du ha gjort det fra starten av. Unn henne litt kos..de kapslene velter vel ikke budsjettet deres når dere kjøper dyr kaffe ellers... 

Anonymkode: fb5d3...fe7

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dere, dvs mannen din, kan vel fint be henne kjøpe inn kapsler og annen mat. Det er helt naturlig med langvarig besøk av nær familie 

Anonymkode: 07e37...423

Det tenker jeg og. Kan du ikke spørre eller si at det hadde vært fint om hun hade kjøpt inn kaffekapsler ?

Altså, jeg må si det er veldig dårlig valgt av dere å si ja til å ha henne der når dere har så dårlig økonomi. Og i tillegg drikker dere dyr kaffe når dere er blakke?? 

Hvordan kan 600 ruinere dere? Eller 1000 da, om hun spiser av den dyre maten deres også? 

Nei dette her virket ikke troverdig på en flekk. Enten er dette bare tøys, eller så er du bare ute etter å snakke dritt om svigermor bare for å gjøre det. 

Så tafatt I tillegg.... Jeez... 

• Liker 5
  • Nyttig 2

Kapselkaffe er ikke drikkende, pulverkaffe er ikke drikkende, eneste som lager god kaffe er en moccamaster. Et glass pulverkaffe er noe man har med seg på telttur i skogen. Ferdig snakka.

Anonymkode: 2f324...279

• Liker 3
  • Nyttig 1

Ville ikke vært gjest i ts sitt hjem. Gjerrigknarker bør man holde seg unna. 
Ser for meg ts…"svigermooooor, hvorfor tok du to egg i kjøleskapet. De er dyre og koster 5 kr stk!"

Anonymkode: 7b534...c91

• Liker 9
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kapselkaffe er ikke drikkende, pulverkaffe er ikke drikkende, eneste som lager god kaffe er en moccamaster. Et glass pulverkaffe er noe man har med seg på telttur i skogen. Ferdig snakka.

Anonymkode: 2f324...279

Dette. 

Anonymkode: 1d718...92b

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette. 

Anonymkode: 1d718...92b

Enig. Kapselkaffe er en finurlig måte for produsentene å få høy avanse på kaffeproduktet sitt. 
Skal du lage god kaffe (og mye rimeligere) så bruker du moccamaster. Dette vet alle som er kaffekjennere.
Litt morsomt at ts, som tydeligvis har så dårlig råd at hun teller svigermors kapselforbruk, bruker kapselkaffe. 

• Liker 5
Luckiness skrev (10 timer siden):

Men må dere bare ha espresso kapsler? Må vel være mulig å ha til vanlig kaffe også? Forstår jo at hun bruker flere hvis det er en vanlig kopp kaffe hun vil ha. 

Det er ingen menneskerett å drikke opp andres kaffe. Svigermor får nøye seg med det som bli servert, og ikke ta helt av. Det er ekstremt uhøflig.

Anonymkode: 3f0a9...539

• Liker 2
Annonse

Av alle ting, hvor smålig er det mulig å bli, ts???

Gå ut og kjøp en trakter eller presskanne og en pose kaffe om kaffedrikkingen er det største problemet. 

Anonymkode: 0b665...872

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å noen liker altså pulverkaffe , så kutt ut med sånn idiotiske spyemoji

Anonymkode: 0747f...068

Enig. At det er mulig å være så jævla bortskjemt. Vær glad en får servert noe tenker jeg.

Anonymkode: 3f0a9...539

• Liker 2
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei, jeg lyver ikke om prisen. Kapslene vi bruker koster 11kr stykk, espressoen er 6-7kr stykk, men her trakter hun gjerne 2-3 kapsler om gangen fordi det er så lite mener hun. Hun bruker kapslene om hverandre, glemmer hva som er espresso og hva som er lungo. 

Vi har mest dyre kapsler, fordi jeg som regel lager latte. Bruker da en espresso kapsel og en del melk.

Og nei, du finner ikke kapsler til Vertuo, hverken på Rema eller billige nettsider. 

Anonymkode: 05756...930

Du kjøper mest dyrebare kapsler som betyr da at dere har råd til det? Så gråter du over at svigermor som er på besøk bruker ? 🙂🙂🙂 

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig. Kapselkaffe er en finurlig måte for produsentene å få høy avanse på kaffeproduktet sitt. 
Skal du lage god kaffe (og mye rimeligere) så bruker du moccamaster. Dette vet alle som er kaffekjennere.
Litt morsomt at ts, som tydeligvis har så dårlig råd at hun teller svigermors kapselforbruk, bruker kapselkaffe. 

Hvis man liker espresso eller melkeskum-baserte kaffedrikker så er ofte kapselmaskiner praktisk.

Jeg bruker mest aeropress, men jeg er lite religiøs rundt kaffe og kan godt drikke pulver kaffe på besøk.

Anonymkode: 3efdc...338

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...