Gå til innhold

Svigermor ruinerer oss med kaffedrikkingen sin!

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

De kapslene du linker til passer ikke til vår Nespresso modell. Vi har en Vertuo. Der er det kun dyre kapsler 

Anonymkode: 05756...930

Da må du gjemme unna de små kapslene og ha begrenset lager av de som faktisk lager bøtter med kaffe (230 ml), hun bruker ikke flere kapsler av gangen da. Det er også mulig å bruke espresso-kapslene 2 ganger om en ønsker mer i koppen. 

• Liker 5

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

De kapslene du linker til passer ikke til vår Nespresso modell. Vi har en Vertuo. Der er det kun dyre kapsler 

Dere har råd til en fancy Nespressomaskin som er så fin på det at den ikke kan bruke vanlige kapsler, men dere har ikke råd til å la svigermor få de koppene hun har lyst på mens hun er på besøk? I alle dager. 

• Liker 34
  • Nyttig 3
AnonymBruker skrev (1 time siden):

alle vet da vel at det koster mye for kapsler

Anonymkode: 9676d...7b2

Jeg har også kapselmaskin fra nespresso, bestiller kapsler fra kaffekapslen.no til ca 2 kr pr stk (alu kapsler).

Har funnet en favoritt som det er mengderabatt på i tillegg. Jeg bruker vannmengde til 2 små kopper på en kapsel, da jeg ikke likerat kaffe.n er så sterk. 

Anonymkode: b0d36...8a8

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig er pulverkaffe ett alternativ!

Anonymkode: f8bef...249

Nei, virkelig ikke. Ieg hadde blitt rett og slett fornærmet hvis jeg hadde visst at det var et annet kaffealternativ i his, og det jeg hadde fått var pulverkaffe. Det har null og nada med kaffe å gjøre. 

Kjøp en trakter å ha i skapet hvis det kommer gjester, eller en presskanne. Nå virker TS bare gnien.

Anonymkode: 50721...90f

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mmm.. jeg har den kaffemaskinen og bruker kapsler fra Rema? 

Anonymkode: 2c28d...8d3

Du finner ikke kapsler til vertuo på rema nei. 

Men ts lyver om prisen, prisen er bare halvparten. Men jeg syns fortsatt det er spenstig med minst 8 espressoer til dagen. 😂

• Liker 4

Kjøp billigere kapsler. Dette hadde jeg virkelig ikke giddet å lage en sak ut av. Har også kapselmakin (dolce gusto) og folk får drikke den menge kaffen de ønsker når de er på besøk. Om det var slik at jeg ikke hatt råd til det, hadde jeg heller kjøpt en billig trakter, og heller satt frem den når jeg hadde besøk og pakket bort kapselmaskinen. Syns gjester skal kunne forsyne seg med den mengden kaffen de ønsker, altså.

Anonymkode: f1daf...3c1

• Liker 3

Du vet du kan justere vannmengden til en hel kopp eller kaffekrus om du vil, TS? 

Ellers enig i den med å la det gå tomt. Wops, kan du være snill å stikke innom? 

Anonymkode: 33159...965

• Liker 1
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du vet du kan justere vannmengden til en hel kopp eller kaffekrus om du vil, TS? 

Ellers enig i den med å la det gå tomt. Wops, kan du være snill å stikke innom? 

Anonymkode: 33159...965

Så du og mener besøk må ha med seg kaffe, virkelig ? Glad jeg ikke kjenner deg og de som er enig med deg.

Anonymkode: c8965...2dd

• Liker 5
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi har svigermor på besøk, hun skal bo hos oss i noen dager. Hun er helt grei og jeg føler ikke hun er til bry i det hele tatt. Bortsett fra at hun ruinerer oss med kaffedrikkingen sin. Vi har en Nespresso maskin med dyre kapsler, her snakker vi 11-14 kr per stykk, og dama går bananas. Hun drikker gjerne 3-4 kopper kaffe om dagen. Som regel bruker hun 2-3 kapsler per kopp 🤦🏻‍♀️Fordi “den lager så lite kaffe». Har prøvd å forklare at det er espresso, det skal ikke være så mye om gangen. 

Vi har selvsagt vanlig pulverkaffe tilgjengelig, men det er Nespresso kaffen hun vil ha, det er jo den som er god, ifølge henne «den beste maskinen». Det skal sies at hun drikker vanlig trakterkaffe hjemme og kapselmaskiner er nytt for henne. 

Damen koster oss 100-130 kr hver dag bare i kaffe. Og hun skal være her i over en uke. Dette er dag 2 liksom😭

Bør jeg ta opp at dette er dyrt og hun må roe ned kaffedrikkingen litt eller bare bite i det sure eplet. Må legge til at hun spiser alle måltider, drikker og vasker tøyet sitt her uka hun bor hos oss, kaffedrikkingen er på toppen av det hele 😬

Nei, så lenge dere ikke har traktekaffe får dere bare bite i et sure eple

Endret av pop up bruker
  • Liker 9

Ønsk dere kaffetrakter av henne ved neste anledning. Det er mange av oss som drikker noen kopper av det om dagen...

Og selv om ikke DERE drikker det, så drikker gjester det. Vi har et gjesterom, og det er for gjester. Man legger til rette for besøk, og jeg tror svigermor ønsker seg noen kopper kaffe om dagen. 

Anonymkode: a7283...d25

• Liker 7
  • Nyttig 3

Annonse

Nespresso kapsler koster ikke så mye. Du får de orginale fra Nespresso for 5,6kr stk. du kan også kjøpe evergood sine, de er enda billigere. Du kan be henne trykke på samme kapsel 2 ganger. Jeg gjør det da jeg synes den ofte kan være for sterk. Synes du overdriver en del.

Anonymkode: a4c4c...cce

• Liker 2

Høres jo ut som dere lever med et ekstremt trangt budsjett? Da tenker jeg det er bedre å være ærlig med henne om det. Samtidig ser jeg ikke helt hvorfor dere da i det hele tatt har en slik maskin og kjøper de dyreste kapselvariantene, og lar den stå ute når dere har gjester.

Om ikke og dere har ok + budsjett blir dette bare smålig. 

Anonymkode: 82e92...d4b

• Liker 11
Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har svigermor på besøk, hun skal bo hos oss i noen dager. Hun er helt grei og jeg føler ikke hun er til bry i det hele tatt. Bortsett fra at hun ruinerer oss med kaffedrikkingen sin. Vi har en Nespresso maskin med dyre kapsler, her snakker vi 11-14 kr per stykk, og dama går bananas. Hun drikker gjerne 3-4 kopper kaffe om dagen. Som regel bruker hun 2-3 kapsler per kopp 🤦🏻‍♀️Fordi “den lager så lite kaffe». Har prøvd å forklare at det er espresso, det skal ikke være så mye om gangen. 

Vi har selvsagt vanlig pulverkaffe tilgjengelig, men det er Nespresso kaffen hun vil ha, det er jo den som er god, ifølge henne «den beste maskinen». Det skal sies at hun drikker vanlig trakterkaffe hjemme og kapselmaskiner er nytt for henne. 

Damen koster oss 100-130 kr hver dag bare i kaffe. Og hun skal være her i over en uke. Dette er dag 2 liksom😭

Bør jeg ta opp at dette er dyrt og hun må roe ned kaffedrikkingen litt eller bare bite i det sure eplet. Må legge til at hun spiser alle måltider, drikker og vasker tøyet sitt her uka hun bor hos oss, kaffedrikkingen er på toppen av det hele 😬

Herre min hatt, hvor konfliktsky er du? Si det som det er, vel. 

• Nyttig 1

Hadde latt det få for denne gang, men ikke kjøpt nye kapsler når det er tomt. Så hadde jeg kjøpt nye etter at hun hadde reist hjem, og til neste besøk hadde jeg ryddet bort maskinen. 

Anonymkode: 4919b...0d8

NoaideBiehtar skrev (50 minutter siden):

Du finner ikke kapsler til vertuo på rema nei. 

Men ts lyver om prisen, prisen er bare halvparten. Men jeg syns fortsatt det er spenstig med minst 8 espressoer til dagen. 😂

Nei, jeg lyver ikke om prisen. Kapslene vi bruker koster 11kr stykk, espressoen er 6-7kr stykk, men her trakter hun gjerne 2-3 kapsler om gangen fordi det er så lite mener hun. Hun bruker kapslene om hverandre, glemmer hva som er espresso og hva som er lungo. 

Vi har mest dyre kapsler, fordi jeg som regel lager latte. Bruker da en espresso kapsel og en del melk.

Og nei, du finner ikke kapsler til Vertuo, hverken på Rema eller billige nettsider. 

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...