Gå til innhold

Svigermor ruinerer oss med kaffedrikkingen sin!

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvis det er det eneste alternativet (nei, pulverkaffe er ikke et alternativ), hva skal hun gjøre? 

Når dere ikke har en trakter eller kokekaffe tilgjengelig er dere litt skyld i dette selv. Men mannen kan jo evt si ifra hvor dyrt dette er og be henne spytte inn noen kroner. 

Anonymkode: 50721...90f

Selvfølgelig er pulverkaffe ett alternativ!

Anonymkode: f8bef...249

• Liker 3

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har ikke akkurat ekstremt god råd men jeg synes det er ganske smålig å ikke la henne drikke dyr kaffe denne ene uka.

Ta henne med på en skikkelig god kafe også, Fuglen feks om dere bor i Oslo?

Så får hun smake ordentlig god kaffe og vil ikke lenger synse at de der kapslene er noe særlig å drikke. Penger spart og kos oppnådd.

Anonymkode: ac6aa...a29

Hun skal være med oss på restaurant og har fått kinobilletter i gave av sønnen sin. Føler vi gjør nok for henne utfra den økonomien vi har. 

Anonymkode: 05756...930

• Liker 3
  • Hjerte 3
superplomme skrev (16 minutter siden):

https://www.kaffekapslen.no/nespresso/til-nespresso.html

11-14 kr per kopp er voldsomt overdrevet 

går an å kjøpe billigkapsler også, til under 2 kr per stk 

De kapslene du linker til passer ikke til vår Nespresso modell. Vi har en Vertuo. Der er det kun dyre kapsler 

• Liker 1
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Skal ikke svigermor få kaffe når hun er på besøk? 

Anonymkode: b2ec6...e3f

Svigermor kan få vanlig kaffe, som gjør svigermor billigere i drift, eller hun kan kjøpe kapsler selv så hun ser hva de koster. Les hele innlegget før du svarer så ser du at det ikke er kaffenekt til svigermor som er tema eller svaret her.

Anonymkode: 21a26...2c9

• Liker 3

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De kapslene du linker til passer ikke til vår Nespresso modell. Vi har en Vertuo. Der er det kun dyre kapsler 

Du får jo mange forskjellige kapsler til den. Kjøp noen som produserer lungo. De største er 355ml og koster 11,75 pr kapsel,evt kanne på 535ml til 14,49 pr kapsel.

Anonymkode: 3a3d4...59d

• Liker 6

Først skriver du at hun skal være hos dere noen dager, så skriver du over en uke.. Rart du ikke klarer å bli enig med deg selv om hvor lenge hun skal bli. Troll eller? Juger så du ikke husker hva du har sagt

Anonymkode: 151c1...f83

• Liker 6
  • Nyttig 1

Jeg hadde faktisk heller ikke ant at kapslene var så dyre (har hatt kapselmaskin selv, før jeg gikk over til bønner). Og jeg har full forståelse for at de eldre ihvertfall ikke forstår det. Min far er en helt normal, oppegående mann i midten av 60 årene. Ivrig kaffedrikker, trakter hjemme så klart, og ikke noe jåleri på jobb. Han har filla peiling på Nespresso maskiner, men hadde fint kunne likt smaken. Og så sikkert irritert seg over at den var liten og at han måtte bruke 3 i slengen 😂 hadde ikke falt han inn å bare ha litt i bunnen av en vanlig kopp.

Enten må du jo si hva en kapsel koster, slik at hun blir klar over hvor dyre de koppene hennes er. Eller så får du si at det er tomt da, tenker jeg. 

Anonymkode: 24d62...90d

• Liker 16

Annonse

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hun skal være med oss på restaurant og har fått kinobilletter i gave av sønnen sin. Føler vi gjør nok for henne utfra den økonomien vi har. 

Om dere har så dårlig økonomi som du forsøker å fremstille det som burde dere kanskje gå over til traktekaffe selv. Det er bare snakk om noen uker, og burde ikke velte budsjettet om det ikke allerede er veldig sårbart. 

Anonymkode: 4aac8...611

• Liker 16
  • Nyttig 8
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Dere, dvs mannen din, kan vel fint be henne kjøpe inn kapsler og annen mat. Det er helt naturlig med langvarig besøk av nær familie 

Anonymkode: 07e37...423

Hvorfor er enkelte så opptatte av at mannen skal ta opp ting med svigerfamilien? Jeg klare fint å ta opp ting som gjelder meg selv til hvem som helst i verden…. Å putte mannen min i en skvis fordi jeg er uenig eller reagerer på ting svigermor gjør, er noe jeg aldri kunne gjort! Irriterer du deg - gi beskjed selv!

I dette tilfellet hadde jeg latt det gå, men ved neste besøk hadde jeg bare tatt bort kapslene og laget vanlig traktekaffe. Ikke gjør så jævla mye ut av filleting! 🙈🙄😡

Anonymkode: cccdc...2b2

• Liker 2
  • Hjerte 1

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må legge til at hun spiser alle måltider, drikker og vasker tøyet sitt her uka hun bor hos oss

Kapselkaffepoenget forsvann litt med det addendumet der. Det er faktisk heilt normalt at folk får ete, drikke og vaske klede når dei besøker slekta. 

Løysinga på problemet ditt er for øvreg å be ho kjøpe nye kapslar sjølv. 

• Liker 15
Annonse
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det er en smule veldig rart å ha en vertuo som lager så mange ulike størrelser med kaffe, og så har dere bare (enkel?) espresso?!? 

Hvorfor?? 

Enkel espresso koster ca 7 kroner koppen, dobbel 8 kroner koppen, så skjønner ikke hvor du får 14 kroner fra. 

• Liker 15
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da skaffer dere en kaffetrakter som settes frem når hun er på besøk . Enkelt og  greit 

Anonymkode: c1173...291

Og du har ikke lest orgentlig hva TS skrev. Du har pulver traktekaffe, men hun vil ha kapslene.

Hva er det med at sønnen skal ta det opp? Makaløst, jeg går ikke til kona for å snakke med svigermor. Noe så hinsides uselvstendig.

Har dere fancy kaffemaskin har dere råd til kaffe til svigermor. Har dere ikke råd til det så er kaffemaskina for dyr for dere i utgangspunktet tenker jeg. 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...