Gå til innhold

Svigermor ruinerer oss med kaffedrikkingen sin!

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering: Dette problemet løste seg selv. Svigermor tok knekken på kaffemaskinen. 😭 Så nå blir det ikke mer kaffe. Den er riktignok bare noen måneder gammel, så får jeg se om jeg får brukt reklamasjonen til å få den fikset. 

Anonymkode: 05756...930

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Men har hun drukket 6-12 espressoer om dagen da? Hun må jo få koffeinsjokk?

Pulverkaffe er forresten ikke et ok tilbud å gi folk som vil ha kaffe og som er på besøk over tid. Presskanne som minimum altså.

Anonymkode: d5250...d0e

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Oppdatering: Dette problemet løste seg selv. Svigermor tok knekken på kaffemaskinen. 😭 Så nå blir det ikke mer kaffe. Den er riktignok bare noen måneder gammel, så får jeg se om jeg får brukt reklamasjonen til å få den fikset. 

Bra troll du er.

Anonymkode: c5fec...4de

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde ikke forventninger om at hun skulle drikke 3-4 kopper daglig, og bruke 3 espresso kapsler til hver kopp. Vi hadde noen lungo kapsler liggende, men hun bruker kapsler om hverandre og glemmer hva som er hva. Kjøper inn lite lungo fordi ingen drikker det her. Her bruker jeg bare espresso kapsler, til latte og iskaffe. Det er første gangen hun er på besøk og jeg ante ikke dette. 

Du ante ikke dette?? Beklager, har du bodd under en stein? Godt voksne liker en skikkelig kopp kaffe, flere ganger til dagen. De aller, aller fleste drikker ikke espresso som dagligkaffe. Har du ikke en jobb eller noe der du har observert hva menesker gjør? Erfaring med besøk hjemmefra? Besøkt svigermor selv kanskje? 🙈

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Lykke til, den maskina tåler dessverre ikke mye og det er et helvete å få hjelp fra Nespresso. Tok oss 3 måneder, tusen telefonsamtaler, fnørten installeringer av appen deres og lange mailtråder og en dårlig anmeldelse på et nettsted før de gadd å erstatte vår. 🙈

De originale nespressomaskinene er sååå mye bedre, tåler alt mulig, bedre utvalg av espresso og trenger ikke fancy programvare for å finne feilen. Men ned vertuo krever de Internett og bluetooth og masse fjas for å oppdatere programvare. 

(Ja folkens, ligg unna vertuo hvis dere kan, så slipper dere tekniske problemer og dyre svigermødre 😂

• Liker 5
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Enig. At det er mulig å være så jævla bortskjemt. Vær glad en får servert noe tenker jeg.

Anonymkode: 3f0a9...539

Ja noen har defekte smaksløker. Det går an å ta gjestene sine på alvor. 

Anonymkode: 1d718...92b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en billig presskanne og la henne bruke den.

Anonymkode: 299fc...aa8

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Fin trolletråd da. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Presskanne eller trakter fra Clas i mårra da. Her åpner det kl 9, så om svigermor er på kan hun kjøpe eget trakterverktøy til mårrakaffen. 👍🏻

Anonymkode: 2ae33...f3f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Kanskje hun leste tråden og forsto hvem det handlet om :D 

Anonymkode: 75453...28e

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp trakter. Med presskanne blir det fort like dårlig kvalitet på kaffen som med kaffemaskiner.

Anonymkode: 4d402...ab5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg hadde ikke forventninger om at hun skulle drikke 3-4 kopper daglig, og bruke 3 espresso kapsler til hver kopp. Vi hadde noen lungo kapsler liggende, men hun bruker kapsler om hverandre og glemmer hva som er hva. Kjøper inn lite lungo fordi ingen drikker det her. Her bruker jeg bare espresso kapsler, til latte og iskaffe. Det er første gangen hun er på besøk og jeg ante ikke dette. 

Her avslører du at alt er bare tull fra din side! 

Vertuomaskinen leser strekkoden på kapslene og doserer riktig vannmengde, så svigermor for ikke gjort en slik feil som du beskriver.

Anonymkode: bd794...6a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men kjenner du ingen mennesker? Jobber du ikke? Noen drikker ikke kaffe i det hele tatt, de fleste drikker noe, mange drikker mye. Rart å bli nesten sjokkert over at noen drikker 3-4 kopper per dag…

Problemet med kapsler er at det er jo det samme som pulverkaffe - den traktes jo ikke, pulveret bare blandes raskt med varmt vann. Det har den samme hule smaken som pulverkaffe, hvor du paradoksalt nok kan ha kaffe som er altfor sterk, men som fortsatt ikke smaker NOK kaffe.

Traktekaffe er sunnest og billigst. 

Anonymkode: 6cb2e...d3a

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil faktisk være litt kjerringa mot strømmen her og si; la nå svigermor få kose seg med den kaffen! Spander nå dette på henne! Utrolig trist og lite gjestfritt å telle og snu på kroner når folk er på besøk! Sånt er nok typisk norsk, ser aldri for meg at dette hadde skjedd i andre kulturer! 

hva med litt respekt for de eldre, og er ikke dette en fin måte å vise takknemlighet og respekt på. I andre kulturer er det vanlig at barna spanderer på de eldre langt mer enn hva man gjør i dette landet

Anonymkode: d8ba0...bb0

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha lest hele tråden, sitter jeg igjen med et stort spørsmål: Hvorfor i huleste kjøper folk slike vertuo-maskiner? Ekstra dyre kapsler (som om de gamle nespressotypene ikke var dyre nok), og ingenting kan visst reguleres eller endres etter smak. Og tydeligvis er de ikke særlig solide heller.

Anonymkode: 686fd...43e

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Etter å ha lest hele tråden, sitter jeg igjen med et stort spørsmål: Hvorfor i huleste kjøper folk slike vertuo-maskiner? Ekstra dyre kapsler (som om de gamle nespressotypene ikke var dyre nok), og ingenting kan visst reguleres eller endres etter smak. Og tydeligvis er de ikke særlig solide heller.

Det er en grunn til å du går de kastet etter deg på Finn.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her avslører du at alt er bare tull fra din side! 

Vertuomaskinen leser strekkoden på kapslene og doserer riktig vannmengde, så svigermor for ikke gjort en slik feil som du beskriver.

Anonymkode: bd794...6a2

Men hun brukte jo feil kapsler! Lungo passer ikke i Vertuomaskinen.

Anonymkode: 1e51e...bf8

Skrevet

Denne tråden minnet meg på å bestille kaffekapsler til svigermor kommer. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Men hun brukte jo feil kapsler! Lungo passer ikke i Vertuomaskinen.

Anonymkode: 1e51e...bf8

Lungo er bare en størrelse på kaffen… de finnes til Vertuo også.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
NoaideBiehtar skrev (3 timer siden):

Med vertuo kan man ikke det nei. Men original nespressomaskin kan man det, men vertuo er en annen maskin som leser strekkoden på kapsler så ikke like lett å lage andre varianter. 

Med vertuo går det an å lage en halv liter om gangen. 😉 Men er jo ikke alle som har besøk som drikker kannevis av kaffe, unge folk drikker ikke så mye kaffe... 

Det er akkurat denne spesifikke maskinen som har dyre kapsler, og ts overdriver dessuten sterkt. Hun har jo doblet prisen. 

Går ikke an med vertuo, strekkoden angir mengden vann. 

Med vertuo får du absolutt ingen kapsler på Normal nei, og du kan ikke lage lungo av en espresso, eller motsatt. Strekkoden styrer maskinen. 

Hvem i all verden gidder å kjøpe en såpass lite fleksibel maskin med såpass svindyre kapsler?

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Der kom du meg i forkjøpet, jeg er helt enig!

Anonymkode: 2a79b...28a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.5.2025 den 22.23):

Skjønner det blir dyrt. Men pulverkaffe smaker hoggorm. Kjøp en kaffetrakter så du har skikkelig kaffe til gjestene dine.  

nespresso smaker også dritt. Fatter ikke at folk orker å produsere så sykt mye søppel og mikroplast for å få drikke vond kaffe.

Kjøp en presskanne dere kan bruke når dere har besøk. Det er få ting som er verre enn å intetanende takke ja til kaffe på besøk hos andre og så kommer de med den nasty kapsel-kaffeen og jeg må prøve å svelge den i meg. Neste gang ber jeg er på besøk ber jeg alltid om bare vann.

Anonymkode: 1f0b7...c13

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...