Gå til innhold

Svigermor ruinerer oss med kaffedrikkingen sin!

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke akkurat ekstremt god råd men jeg synes det er ganske smålig å ikke la henne drikke dyr kaffe denne ene uka.

Ta henne med på en skikkelig god kafe også, Fuglen feks om dere bor i Oslo?

Så får hun smake ordentlig god kaffe og vil ikke lenger synse at de der kapslene er noe særlig å drikke. Penger spart og kos oppnådd.

Anonymkode: ac6aa...a29

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
BobbySocks skrev (2 minutter siden):

Da stikker dere på Kiwi og kjøper billigere kapsler. Still innmaskinen slik at det kommer mer vann per kapsel. Problem løst. 

Til de nyeste maskinene kan man ikke det. Må bestille på nettsiden til Nespresso. Men, det finnes ulike kapsler, der noen er espresso og andre mer vanlig kaffe. 

Anonymkode: b44f2...c38

• Liker 1

Men så kjøp lungokapsler da! Jeg har Nespressomaskin og den lager både lungo - vanlig (litt liten) kopp og espresso. Lungokapslene koster ca 6 kroner på nettsiden, men andre merker i matbutikk koster i underkant av 5 kroner. F.eks starbucks sine. 

På nettsiden til Nespresso står det tydelig angitt at espressokapslene koster kr 6,29 pr kapsel. Så du lyver jo så det renner av deg. 

Gjester får så mye kaffe de vil ha, og 3-4 kopper kapselkaffe (lungo) koster da ca 20 kr dagen. 

I tillegg til kapselmaskin har jeg presskanne og espresso/mokkakanne, og en kaffetrakter i boden ment for større selskap. Pulverkaffe servere jeg ikke andre mennesker (selv om jeg har det også). Kjøp ordentlig kaffe. 

Oppfør deg som en ordentlig vertinne. Og slutt å lyve. 

Anonymkode: b2ec6...e3f

• Liker 27
  • Nyttig 4

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi har svigermor på besøk, hun skal bo hos oss i noen dager. Hun er helt grei og jeg føler ikke hun er til bry i det hele tatt. Bortsett fra at hun ruinerer oss med kaffedrikkingen sin. Vi har en Nespresso maskin med dyre kapsler, her snakker vi 11-14 kr per stykk, og dama går bananas. Hun drikker gjerne 3-4 kopper kaffe om dagen. Som regel bruker hun 2-3 kapsler per kopp 🤦🏻‍♀️Fordi “den lager så lite kaffe». Har prøvd å forklare at det er espresso, det skal ikke være så mye om gangen. 

Vi har selvsagt vanlig pulverkaffe tilgjengelig, men det er Nespresso kaffen hun vil ha, det er jo den som er god, ifølge henne «den beste maskinen». Det skal sies at hun drikker vanlig trakterkaffe hjemme og kapselmaskiner er nytt for henne. 

Damen koster oss 100-130 kr hver dag bare i kaffe. Og hun skal være her i over en uke. Dette er dag 2 liksom😭

Bør jeg ta opp at dette er dyrt og hun må roe ned kaffedrikkingen litt eller bare bite i det sure eplet. Må legge til at hun spiser alle måltider, drikker og vasker tøyet sitt her uka hun bor hos oss, kaffedrikkingen er på toppen av det hele 😬

Anonymkode: 05756...930

Da får du lage deg en kopp kaffe tidlig eller sent en dag, eller ett annet tidspunkt hun ikke er tilstede. 
Så får si at maskinen har gått i stykker så du må få den reparert. Gjem den enten i bilen, eller et annet sted hunnikke snoker den opp og prøver den på nytt. 
Eller du får be henne kjøpe med seg kapsler. Alternativt så er dere plutselig tom for kapsler. 
Har du ingen fantasi menneske? Bruk den!

Anonymkode: 21a26...2c9

• Liker 4
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da får du lage deg en kopp kaffe tidlig eller sent en dag, eller ett annet tidspunkt hun ikke er tilstede. 
Så får si at maskinen har gått i stykker så du må få den reparert. Gjem den enten i bilen, eller et annet sted hunnikke snoker den opp og prøver den på nytt. 
Eller du får be henne kjøpe med seg kapsler. Alternativt så er dere plutselig tom for kapsler. 
Har du ingen fantasi menneske? Bruk den!

Anonymkode: 21a26...2c9

Skal ikke svigermor få kaffe når hun er på besøk? 

Anonymkode: b2ec6...e3f

• Liker 12
  • Nyttig 8

Regner med at hun ikke kommer uanmeldt? Gjem maskinen i kjelleren etc.. Si at den har gått i stykker, er for dyrt etc.. ...

Da må hun nøye seg med det som dere har tilgjengelig. Og når kaffe-beistet er borte, Vipps så er maskinen fremme igjen😅

• Liker 5
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi har svigermor på besøk, hun skal bo hos oss i noen dager. Hun er helt grei og jeg føler ikke hun er til bry i det hele tatt. Bortsett fra at hun ruinerer oss med kaffedrikkingen sin. Vi har en Nespresso maskin med dyre kapsler, her snakker vi 11-14 kr per stykk, og dama går bananas. Hun drikker gjerne 3-4 kopper kaffe om dagen. Som regel bruker hun 2-3 kapsler per kopp 🤦🏻‍♀️Fordi “den lager så lite kaffe». Har prøvd å forklare at det er espresso, det skal ikke være så mye om gangen. 

Vi har selvsagt vanlig pulverkaffe tilgjengelig, men det er Nespresso kaffen hun vil ha, det er jo den som er god, ifølge henne «den beste maskinen». Det skal sies at hun drikker vanlig trakterkaffe hjemme og kapselmaskiner er nytt for henne. 

Damen koster oss 100-130 kr hver dag bare i kaffe. Og hun skal være her i over en uke. Dette er dag 2 liksom😭

Bør jeg ta opp at dette er dyrt og hun må roe ned kaffedrikkingen litt eller bare bite i det sure eplet. Må legge til at hun spiser alle måltider, drikker og vasker tøyet sitt her uka hun bor hos oss, kaffedrikkingen er på toppen av det hele 😬

Anonymkode: 05756...930

Hun er vel ikke  på besøk hos dere så ofte, så at hun får kost og losji hos dere, synes jeg er helt naturlig, når hun er familie. At hun ruinerer dere med å være på besøk hos dere noen dager ved å spise med dere og  kaffe fra kaffemaskinen synes jeg høres litt smålig ut. Men når hun lager seg doble kopper av kaffe som er ment til å være espressostørrelse og bruker x antall kapsler om dagen, synes jeg godt dere kan fortelle at de kapslene er ganske dyre og ment for små espressokopper og ikke store krus og be henne koke kaffe i kaffetrakteren i stedet når hun vil ha mye kaffe. 

• Liker 7
  • Nyttig 3

Vi hadde samme "problem" med mannens yngre bror. Løsningen ble å sette frem den gamle trakteren og fjerne dyre kapsler.. Ville fjernet espresso kapslene og sagt at det var tomt, men at hun kan kjøpe de i den og den butikken. 

Anonymkode: 00e6f...e3e

• Liker 3

Annonse

superplomme skrev (2 minutter siden):

https://www.kaffekapslen.no/nespresso/til-nespresso.html

11-14 kr per kopp er voldsomt overdrevet 

går an å kjøpe billigkapsler også, til under 2 kr per stk 

Jeg har Senseo, men kjøper alle kaffeputer hos kaffekapslen.no. Anbefales!

Går det an å stille inn Nespresso, slik at den lager større kopp enn espresso? Og kjøp Lungo kapsler isteden.

Anonymkode: 1e51e...bf8

• Liker 2
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har ikke akkurat ekstremt god råd men jeg synes det er ganske smålig å ikke la henne drikke dyr kaffe denne ene uka.

Ta henne med på en skikkelig god kafe også, Fuglen feks om dere bor i Oslo?

Så får hun smake ordentlig god kaffe og vil ikke lenger synse at de der kapslene er noe særlig å drikke. Penger spart og kos oppnådd.

Anonymkode: ac6aa...a29

Nå må du ikke glemme at hun vasker klær hos dem også! Det koster jo fort en hel krone per vask! Tenker de må ta en alvorsprat om husleie her, dette går jo over styr! 

Alvorlig talt, her må det vel være noe mer på gang?

Anonymkode: bb1aa...ac4

• Liker 20
  • Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har Senseo, men kjøper alle kaffeputer hos kaffekapslen.no. Anbefales!

Går det an å stille inn Nespresso, slik at den lager større kopp enn espresso? Og kjøp Lungo kapsler isteden.

Vil bare legge til enda flere typer kaffe til Nespresso;

https://www.kaffekapslen.no/nespresso/billige-kapsler-til-nespresso.html

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...