Gå til innhold

Svigermor ruinerer oss med kaffedrikkingen sin!

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Vi har svigermor på besøk, hun skal bo hos oss i noen dager. Hun er helt grei og jeg føler ikke hun er til bry i det hele tatt. Bortsett fra at hun ruinerer oss med kaffedrikkingen sin. Vi har en Nespresso maskin med dyre kapsler, her snakker vi 11-14 kr per stykk, og dama går bananas. Hun drikker gjerne 3-4 kopper kaffe om dagen. Som regel bruker hun 2-3 kapsler per kopp 🤦🏻‍♀️Fordi “den lager så lite kaffe». Har prøvd å forklare at det er espresso, det skal ikke være så mye om gangen. 

Vi har selvsagt vanlig pulverkaffe tilgjengelig, men det er Nespresso kaffen hun vil ha, det er jo den som er god, ifølge henne «den beste maskinen». Det skal sies at hun drikker vanlig trakterkaffe hjemme og kapselmaskiner er nytt for henne. 

Damen koster oss 100-130 kr hver dag bare i kaffe. Og hun skal være her i over en uke. Dette er dag 2 liksom😭

Bør jeg ta opp at dette er dyrt og hun må roe ned kaffedrikkingen litt eller bare bite i det sure eplet. Må legge til at hun spiser alle måltider, drikker og vasker tøyet sitt her uka hun bor hos oss, kaffedrikkingen er på toppen av det hele 😬

Anonymkode: 05756...930

• Hjerte 3

Fortsetter under...

Annonse

Men liker hun virkelig å drikke bare espresso? Hadde det ikke vært enklere om du sto opp før henne og traktet vanlig kaffe som sto klar? Så kunne hun tatt så «store kopper» hun ønsket selv uten å få kruttkaffe..

Anonymkode: 41ad6...b07

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenker at du fint kan si dette til henne- eller rettere; din mann må si noe til henne!! 

Ellers ville jeg nok pakket bort den maskinen neste gang hun kommer på besøk 😉

Anonymkode: 9328e...ed6

Jeg ville pakket den bort og jugd og sagt den var ødelagt

• Liker 6
  • Nyttig 3

Har dere dårlig råd da? Det er snakk om 66-168 kr per dag i noen dager, så en total kostnad på 3-500? Om dere er helt blakke må dere vel enten si fra eller slutte å kjøpe dem, hvis ikke hadde jeg latt dette gå.

Er hun generelt irriterende?

Anonymkode: bb1aa...ac4

• Liker 31
  • Nyttig 14

Annonse

Hvis det er det eneste alternativet (nei, pulverkaffe er ikke et alternativ), hva skal hun gjøre? 

Når dere ikke har en trakter eller kokekaffe tilgjengelig er dere litt skyld i dette selv. Men mannen kan jo evt si ifra hvor dyrt dette er og be henne spytte inn noen kroner. 

Anonymkode: 50721...90f

• Liker 19
  • Nyttig 4
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enkel løsning: Du "glemmer" å kjøpe kapsler slik at dere går tomme. Spør svigermor om hun kan stikke innom butikken og kjøpe en ny pakke. Hun aner sannsynligvis ikke hva det koster.

Anonymkode: a04e0...2bf

Ok det var en bedre løsning enn det jeg sa 

• Liker 5
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...