Gå til innhold

Vi møttes for en måned siden, nå snakker hun om barn?

Anbefalte innlegg

Så møtte noen for en mnd siden, vi har vært på en del dates og er vel "kjærester" uten at det er oppdatert noe på facebook. 

På daten i går begynte hun brått å snakke om barn og at hun var babysyk fordi lille-søsteren hennes nå venter sitt andre barn, og begynte å spørre om hva våre unger burde hete. Jeg bare jattet med da, men det er noe som har satt seg litt i hodet i dag.

Og jeg skal være ærlig å si at, jeg har jo lyst på barn, og er jo i alderspennet at det er ganske naturlig, jeg bare vet ikke om nå er helt riktig tidspunkt. I utgangspunktet er jeg bare plassert her ut året, hun er fullt klar over det, og det er litt sånn, vi får ta det når det kommer, men jeg vet ikke hvor jeg fysisk kommer til å være plassert om ett år fra nå.

Signalene jeg mottok i går virket på en måte ganske tydlig på at om jeg hadde spurt om vi skulle gjøre det i går kveld og vente 9 mnd, hadde hun sagt ja, men jeg liksom litt ubehag med gårskvelden. 

Noen som har erfaringer de vil dele fra en lignende situasjon?

Anonymkode: 121d6...69d

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og jeg skal være ærlig å si at, jeg har jo lyst på barn, og er jo i alderspennet at det er ganske naturlig, jeg bare vet ikke om nå er helt riktig tidspunkt. I utgangspunktet er jeg bare plassert her ut året, hun er fullt klar over det, og det er litt sånn, vi får ta det når det kommer, men jeg vet ikke hvor jeg fysisk kommer til å være plassert om ett år fra nå.

Anonymkode: 121d6...69d

Si dette til kvinnen og ikke til kg. Og husk prevensjon.

Anonymkode: fe0e4...f1f

Snakk med henne om det. Om dette er kortvarig for deg og hun er klar for barn, bør hun få vite så dere kan gå hvert til deres, og hun følge drømmen sin.

Anonymkode: 5ced7...23d

Ho meinte det nok ikkje så alvorleg som det føles. Sidan de er i rette alderen som du skriv, så har ho nok lyst på barn. Og så er ho nok blitt glad I deg og komfortabel med deg slik at ho kan sjå ei framtid der. Ho meinte nok ikkje i dag, men ein litt klønete måte å sei at ho ynskjer born og vil sjå om du er på same bølgjelengd.

Snakk med ho og vêr ærleg om tankane dine, så ordner det seg nok :)

Anonymkode: 61f4d...187

Jeg tenker at du bør insistere på å bruke kondomer, og kondomer som du selv har skaffet.

Å snakke om barn for å finne ut hva den andre mener om temaet, det er noe man bør gjøre.

Men å snakke om "våre" barn etter så kort tid, det nærmer seg faretruende et rødt flagg. Må ikke være (i noen unntak), men som regel så vil det være det etter så kort tid.

At hun også synes helt uaffisert av det faktum at du bare er plassert der du er nå i et år, og at du heller ikke vet hvor du bor fra neste år - det synes jeg personlig kanskje er det største røde flagget her! Hva tenker hun med det? Har hun tenkt å fortsette å bo der hun nå bor? Har hun tenkt å flytte med deg? Hva med jobb og økonomi i dette? Har hun tenkt å være hjemmeværende og leve på deg? Hvorfor snakker hun ikke om dette og ikke minst det at fremtiden er usikker rundt dette, og hvorfor da sette et barn til verden med en mann hun strengt tatt ikke kjenner særlig foreløpig? I beste fall er det veldig umodent...

Var jeg deg ville jeg holdt tilbake på sexen en stund! Og heller brukt tid på å bli kjent uten det seksuelle.

For faktum ér - hver gang du har sex med henne kan du gjøre henne gravid. Du har kjent henne altfor kort tid til å vite om du kan stole på henne ang. ev. prevensjon hun sier hun tar. Ergo, må som minste minimum være at du sørger for kondomer, og bruker dem hver eneste gang! Men selv da kan du gjøre henne gravid, om kondomen svikter, så hadde jeg vært deg ville jeg tatt et stort steg tilbake, fortsatt å date, men ikke hatt sex på en stund.

Anonymkode: 12475...db5

• Liker 2

Uansett…. BRUK KONDOM!!

Og hvis du synes det er vanskelig eller ubhagelig å insistere på, så IKKE få barn med henne!!

Og for all del, Vær ærlig! 

Anonymkode: fe6b8...0a9

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

🚨🚨🚨

Å snakke for tidlig om ekteskap, barn etc - det bør alle skjønne er er varselstegn

Anonymkode: 1584d...e92

Tja. Kanskje greit å lufte tanker rundt dette om de er i den «rette» alderen, og der man normalt vil sondere terrenget etter en å etablere seg med. Hun tester vel bare for å høre hvilke ståsted han har?

Anonymkode: e05b7...715

• Liker 3

Hun ville nok bare lufte temaet for å finne ut hvordan du ser på temaet. Greit å luke ut folk som ikke har samme fremtidsvisjoner. Det betyr ikke at hun ønsker å bli gravid i kveld

Anonymkode: abd60...023

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...