AnonymBruker Skrevet 24. mai #1 Skrevet 24. mai Vi skal bytte farge på huset, men strever med å finne en farge vi er 100% sikre på. Den skal jo vare en stund, så det er greit at vi er fornøyd. Huset vårt er i enkel 1920-stil som med årene har blitt bygget på og litt mer moderne i stilen. Vi har tenkt på en blågrå farge eller grågrønn, men vil ikke risikere å ende opp med et grått hus. Vi var ganske sikre på kjønnrøk dempet eller delicate blue, men etter å ha hengt opp fargeprøve og sett dem i ulikt lys, syns vi de ser ganske grå ut... Vi har derfor tenkt litt på Malmblå.. Noen som har en av disse blåfargene, som kan gi noen tips? Anonymkode: 3c830...754
AnonymBruker Skrevet 24. mai #2 Skrevet 24. mai Jeg har ikke et nøyaktig svar til deg, TS, men kom til å tenke på at jeg har lest flere ganger om at farge-eksperter uttaler seg om "dette er fargepaletten på hus for starten av 1900-tallet, dette er for 1950 og utover osv". Så anbefaler deg å sjekke på nett og å spørre fargekonsulenter om hva som var paletten da deres hus var nytt. Det var vel ikke så vanlig med grå-farge på hus på den tiden, tror jeg? Så da tipper jeg dere kan få tips til en farge som ikke ser grå ut. Jeg er for øvrig så glad for å lese at dere heller ikke vil ha et grått hus (det vil nemlig heller ikke jeg) 💚 Anonymkode: 89088...bc8
AnonymBruker Skrevet 25. mai #3 Skrevet 25. mai Takk for svar! Jeg fant faktisk ut at man kan få personlig tips fra Jotun dersom man sender inn bilder av huset. Sendte inn i går, så da kommer det kanskje noe derfra om et par dager! Fryktelig vanskelig med noe som skal være der i mange år! 😆 -TS Anonymkode: 3c830...754
AnonymBruker Skrevet 25. mai #4 Skrevet 25. mai Bare hyggelig og lykke til - håper dere blir fornøyde! 🤗 Ja, et hus er så stort, det er liksom ikke som å male et rom og oppdage at det ble feil farge. Sistnevnte er jo lett å gjøre om på. Blir stas med et nymalt hus, det er så vakkert å se på ☺️ Anonymkode: 89088...bc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå