Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nesten 40 år, og har nesten ingen familie i tillegg til et lite nettverk. Har lenge tenkt på ulike ting jeg kan prøve ut for å prøve å få et større nettverk, også bare bekjente der man møtes jevnlig pga en interesse. Har prøvd litt forskjellige idretter f.eks, men har sluttet pga interesse/tid/avstand o.l. Jeg har litt vanskelig for å få god kontakt med folk, kan være litt sjenert osv, men samtidig liker jeg å være sosial til en viss grad. Skulle gjerne vært frivillig i f.eks dyrebeskyttelsen ,emn jobber 100% så det blir litt vanskelig å få tid da. Jeg har blitt bitt av badebasillen, og har prøvd å se etter grupper eller foreninger her, men finner ikke noe. Liker også sjø og båt, og var sammen med en som hadde båt tidligere. Hadde jeg ikke vært alene hadde jeg tatt båtførerkurs og kjøpt båt, men stusselig som 40 år gammel dame helt alene.. Har tenkt å melde meg på turer med turistforeningen etterhvert. Er det noen som har erfaring med lite nettverk og aktiviteter? 

Anonymkode: 86722...584

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er nesten 40 år, og har nesten ingen familie i tillegg til et lite nettverk. Har lenge tenkt på ulike ting jeg kan prøve ut for å prøve å få et større nettverk, også bare bekjente der man møtes jevnlig pga en interesse. Har prøvd litt forskjellige idretter f.eks, men har sluttet pga interesse/tid/avstand o.l. Jeg har litt vanskelig for å få god kontakt med folk, kan være litt sjenert osv, men samtidig liker jeg å være sosial til en viss grad. Skulle gjerne vært frivillig i f.eks dyrebeskyttelsen ,emn jobber 100% så det blir litt vanskelig å få tid da. Jeg har blitt bitt av badebasillen, og har prøvd å se etter grupper eller foreninger her, men finner ikke noe. Liker også sjø og båt, og var sammen med en som hadde båt tidligere. Hadde jeg ikke vært alene hadde jeg tatt båtførerkurs og kjøpt båt, men stusselig som 40 år gammel dame helt alene.. Har tenkt å melde meg på turer med turistforeningen etterhvert. Er det noen som har erfaring med lite nettverk og aktiviteter? 

Jeg sliter med noe av det samme som deg, sliter med å finne min plass i sosiale settinger osv. Jeg har heller ikke så mange, og har lite nettverk rundt meg. 

Anonymkode: b0cb3...60d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som spiser opp tiden da? For uten mye famile og venner bør du ha tid til å være frivillig selv om du jobber full tid? Evt ikke dyrebeskyttelsen men noe annet. Sanitetskvinnene? Lions Club? 

Anonymkode: 0b541...c04

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Shared reading-gruppe på biblioteket.

Anonymkode: a82d2...a57

• Hjerte 1
  • 4 uker senere...
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 24.5.2025 den 20.20):

Ikke vent på andre hele tiden 😃

Gjør det DU trives med, og ikke la deg stoppe av at «dette kan du ikke gjøre aleine».

En venn eller ei venninne kan dukke opp når du minst aner det 😃

På Facebook finnes det også grupper for for alt fra «finn en venn» til «reisevenner søkes» f.eks. 😃

Er ikke spesielt god på dette selv, men lar ingenting stoppe meg fra å ha det kjekt på egenhånd 😎

Endret av Mandalorianxx
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det som deg. Og er litt eldre.  Hadde jeg vært deg , så hadde jeg tatt det båtførerkurset.  Ingenting er stusselig alene. Det handler om livskvalitet. Gjøre det man selv har lyst til. 

Anonymkode: da6f0...d1e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor nekte deg selv muligheten til å både lære noe som er kjekt for deg, og samtidig gir deg anledning til å møte andre mennesker med samme interesse?

Ta båtførerprøven! :)

Om ikke annet kan du leie en båt, eller en hytte med båt til sommeren. Du trenger ikke kjøpe egen.

Og båtfolk pleier å være veldig hyggelige, og hjelpsomme. Litt det samme som på fjellet, det er lettere å slå av en prat med folk en møter på. Ofte blir vi invitert over til andres båt i havner, eller vi inviterer noen. Hadde vi møtt en singel person i havna hadde vi garantert invitert de over til oss for en pils eller noe :)

Og du har tid til dyrebeskyttelsen - om du virkelig ønsker det. Selv folk med familie og unger finner tid til egne interesser på fritiden også. Du kan lage en enklere, rask middag, eller spise på kafé, om det er der tiden din forsvinner. Men det er bare en unnskyldning du gir deg selv at du ikke har tid.

Anonymkode: 3bc48...0aa

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...