Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier. 13 åring som ikke sorterer søppel og har heller ingen lyst eller vilje. Når vi spør sier han at det er fordi det ikke er kult og han skjønner ikke poenget og han "driter" i klimaet og miljøet. Vi har da forklart hvordan ting funker - er ingen stor hjertesak for meg, men synes det er litt synd. Jenta vår på 16 sorterer og bryr seg om miljø. Kjør debatt - hva tenker dere? 

Anonymkode: e5f9c...737

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom man ikke kildesorterer blir det mye restavfall. Be tenåringen berale økt renovasjonsavgift. 

Anonymkode: 4652f...871

• Liker 8
Skrevet

Kutt internett, tv, mobil og andre goder

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg bare sagt at ok du driter i grunnen, det er greit nok, men her i huset sorterer vi søppel og det skal du også gjøre. Ikke alle regler man må følge trenger å ha en god grunn man selv er enige i.

Anonymkode: 90961...b3b

• Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet

Du må jo bare forklare at det ikke er du som har laget reglene og han må innrette seg som alle andre. Han trenger ikke å bry seg om miljøet  eller ha et ønske om å redde argentinske maur men han må faktisk innrette seg for hvordan samfunnet i dag fungerer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Risikerer man ikke bot om man ikke kildesorterer? 

Anonymkode: 5239c...685

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Risikerer man ikke bot om man ikke kildesorterer? 

Sender i så fall boten i retur. Her går samtlige søppelkasser i samme søppelbil, så hva jeg skal sortere søppelposene for må du gjerne forklare. Dessuten fører klimaposene deres til langt større problemer: https://e24.no/naeringsliv/i/eMgvRy/en-varslet-katastrofe

Anonymkode: d5173...a2b

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Viste han tråden og han bare "Kjerringer bare plaprer" - men neida.. han sa selv at han skal ta det litt mer seriøst, og at det ikke bare er mamma og pappa som maser om ting.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også en sånn i huset. Han er 52.

Anonymkode: 3ff09...f3e

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sender i så fall boten i retur. Her går samtlige søppelkasser i samme søppelbil, så hva jeg skal sortere søppelposene for må du gjerne forklare. Dessuten fører klimaposene deres til langt større problemer: https://e24.no/naeringsliv/i/eMgvRy/en-varslet-katastrofe

Anonymkode: d5173...a2b

Hvorfor skal jeg forklare deg noe som helst, jeg jobber ikke i med renovasjon. Det var bare et spørsmål, vet du ikke svaret på spørsmålet så er det ingen grunn til å sitere meg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Tipaa skrev (1 time siden):

Kutt internett, tv, mobil og andre goder

Hva gjorde man før da man ikke kunne straffe med å ta internett og mobil fra ungene? 

Anonymkode: 0d399...132

Skrevet (endret)

Jeg kildesorterte  som bare det før. Men nå har jeg stoppet i protest. Ble forbannet over at renovasjonsselskapet her forlenget tømmeintervall på alt med flere uker. Men må likevel betale det samme gebyret som før. 

Endret av Abra
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forklar reglene da. Dere har vel noen husregler. Gi konsekvenser dersom reglene ikke følges. 

Anonymkode: 8e957...035

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge han ikke kaster boss i naturen/på gata, så ville jeg ikke brydd meg. Det har ikke noe å si for klimaet at vi kildesorterer i Norge. Dessuten, nordmenn flyr til Thailand og driter i klimaet, og spiser frukt og grønt som flys inn til landet.  Hyklere.

Anonymkode: d1a7d...f9f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som tittelen sier. 13 åring som ikke sorterer søppel og har heller ingen lyst eller vilje. Når vi spør sier han at det er fordi det ikke er kult og han skjønner ikke poenget og han "driter" i klimaet og miljøet. Vi har da forklart hvordan ting funker - er ingen stor hjertesak for meg, men synes det er litt synd. Jenta vår på 16 sorterer og bryr seg om miljø. Kjør debatt - hva tenker dere? 

Si til han at om hn kaster søppel i feil dunk så risikerer dere bot, så uansett hvor lite kult det er, så får han værsågod sortere 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dersom man ikke kildesorterer blir det mye restavfall. Be tenåringen berale økt renovasjonsavgift. 

Anonymkode: 4652f...871

Med hvilke penger?

AnonymBruker
Skrevet

Vi blåser også i det 🤷‍♀️🙈 bor i sameie og vi kaster alt i restavfallsdunkene. 

Anonymkode: a0b98...02f

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Med hvilke penger?

Han får sikkert lommepenger, så da trekker de det bare fra ukelønna hans.

Anonymkode: c2860...72d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han får sikkert lommepenger, så da trekker de det bare fra ukelønna hans.

Anonymkode: c2860...72d

Er sikkert ikke alle som får det

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (3 minutter siden):

Si til han at om hn kaster søppel i feil dunk så risikerer dere bot, så uansett hvor lite kult det er, så får han værsågod sortere 

Ikke hvis det renovasjonsselskapet ikke driver på med bøter. Man lyver ikke til barn.

Anonymkode: d1a7d...f9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...