AnonymBruker Skrevet 24. mai #1 Skrevet 24. mai Hvorfor har noen av dere en sånn intens trang til å gi babyer og barn godteri? Når skal dere lære at det ikke er innafor å gi en 1-åring kjeks, sjokolade og brus? Og HVORFOR gidder dere ikke høre når foreldrene, altså barna/svigerbarna deres sier nei? Jeg oppriktig lurer på hva som feiler dere her? Anonymkode: 57e1e...db2 8 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #3 Skrevet 24. mai ? Bestemor til 3. Har alltid fulgt reglene til foreldre... Anonymkode: bda2b...c5a 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #4 Skrevet 24. mai Mormor til tre og farmor til to - aldri gitt barnebarna noe å spise som foreldrene ikke godtar. Helt feil å skjære alle over en kam. Anonymkode: dfe8c...c81 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #5 Skrevet 24. mai Dette var ufølsomt. "Hva feiler deg?" er bebreidende. Jeg er ikke uenig i at en ettåring ikke burde få i seg for mye søtt, men de mener ikke noe vondt med det. Ta det opp med dem det gjelder på en god måte, og vurder om det er et stort problem i barnas hverdag. Ikke skap krangel ut av det. Tanten min tok sitt eget liv, fordi svigerdatteren ville kutte henne ut på grunn av det. Sant skal sies var årsakene til selvmordet mer sammensatt, men det var utløsende årsak. Anonymkode: 36e4c...538 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #6 Skrevet 24. mai En ettåring trenger man gjerne ikke proppe full i slikt, men på generelt grunnlag så er det en en veldig viktig og god ting for barna å kunne skjemmes bort hos besteforeldre. En pause i hverdagen, som bidrar til at barna ønsker å tilbringe tid med besteforeldrene. Oppdragelsen ellers er opp til foreldrene. Anonymkode: d3fce...715 8 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai #7 Skrevet 24. mai For den eldre garde anses godteri som noe mer "eksklusivt" og derfor føles det bra å gi det til barnebarna. Tenk den ganga man fikk med seg øre-stykker og dro for å kjøpe et sukker? (=drops) Eller en fløtekaramell? Min bestemor snakker stadig om dette. Det var STOR stas på den tida. Jeg ser for meg at det henger litt igjen fra det. Hun er 75, så ikke altfor gammel. Og så har man mine foreldre. De deler ut godteri fordi barn elsker det, og det gleder barna å få det - og gjerne vil barna til dem som har mest godteri i skuffene og liker dem best. Frem til en viss alder, selvsagt. Anonymkode: b1b78...c34 5
Brunello Skrevet 24. mai #8 Skrevet 24. mai Besteforeldre har generelt sett akkurat samme vurderingsevne som foreldre. Å gi små barn godteri er helt greit når det skjer av og til. 5 3
PhilosopherSe7en Skrevet 24. mai #9 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvorfor har noen av dere en sånn intens trang til å gi babyer og barn godteri? Når skal dere lære at det ikke er innafor å gi en 1-åring kjeks, sjokolade og brus? Og HVORFOR gidder dere ikke høre når foreldrene, altså barna/svigerbarna deres sier nei? Jeg oppriktig lurer på hva som feiler dere her? Anonymkode: 57e1e...db2 Er ikke du en ekte sjarmør så vet ikke jeg 10
AnonymBruker Skrevet 24. mai #10 Skrevet 24. mai PhilosopherSe7en skrev (3 minutter siden): Er ikke du en ekte sjarmør så vet ikke jeg hva er problemet? TS blir åpenbart overkjørt av egne foreldre eller svigerforeldre når det gjelder hva som er innafor for hennes baarn og hva som ikke er tillatt. Kanskje ettåringen har fått skikkelig mageknipe pga godteri eller noe. Hvorfor skal ikke foreldrenes retningslinjer følges? Anonymkode: ae38f...062 1
PhilosopherSe7en Skrevet 24. mai #11 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): hva er problemet? TS blir åpenbart overkjørt av egne foreldre eller svigerforeldre når det gjelder hva som er innafor for hennes baarn og hva som ikke er tillatt. Kanskje ettåringen har fått skikkelig mageknipe pga godteri eller noe. Hvorfor skal ikke foreldrenes retningslinjer følges? Anonymkode: ae38f...062 Fremtoning! 10
AnonymBruker Skrevet 24. mai #12 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): En ettåring trenger man gjerne ikke proppe full i slikt, men på generelt grunnlag så er det en en veldig viktig og god ting for barna å kunne skjemmes bort hos besteforeldre. En pause i hverdagen, som bidrar til at barna ønsker å tilbringe tid med besteforeldrene. Oppdragelsen ellers er opp til foreldrene. Anonymkode: d3fce...715 Klart vi besteforeldre skal skjemme bort barna - tid, energi, støtte, opplevelser, nærhet, glede. Vi kan ta dem med på teltturer og seilturer, vi kan lese for dem, fortelle historier og eventyr, vi kan lære dem å strikke og spikke. Stakkars de som ikke kommer på noen annen måte å skjemme bort barnebarn på enn å proppe dem med sukker. Hvis du ikke har respekt for barnets foreldre, så burde du ikke passe dem. Anonymkode: 81e33...e14 5 7
AnonymBruker Skrevet 24. mai #13 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hvorfor har noen av dere en sånn intens trang til å gi babyer og barn godteri? Når skal dere lære at det ikke er innafor å gi en 1-åring kjeks, sjokolade og brus? Og HVORFOR gidder dere ikke høre når foreldrene, altså barna/svigerbarna deres sier nei? Jeg oppriktig lurer på hva som feiler dere her? Anonymkode: 57e1e...db2 Blir barnet ditt dødssykt av godterier eller å smake på brus? Da hadde reaksjonen din vært forståelig. Nå oppfattes den bare som en rigid, bedrevitende forelder som trenger at besteforeldrene sier i fra. Anonymkode: 677e6...fb2 3 1
Hololo Skrevet 24. mai #14 Skrevet 24. mai er jo slik det skal være og har vært i all tid, var alltid kos og besøke besteforeldre, fikk alltid noe godt selv om det ikke var Lørdag 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #15 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Blir barnet ditt dødssykt av godterier eller å smake på brus? Da hadde reaksjonen din vært forståelig. Nå oppfattes den bare som en rigid, bedrevitende forelder som trenger at besteforeldrene sier i fra. Anonymkode: 677e6...fb2 En ettåring blir såklart ikke syk av å smake på brus. Men det er 100% unødvendig, dårlig for helsa og kjempedårlig for tennene. Og det hjelper ikke at det bare er en gang, for har de først fått smake så vet de hva det er. Da blir det plutselig noe man må si nei til i alle selskaper, når man er i butikken, man kan ikke selv drikke noe som likner brus ved barna osv osv. De fleste av oss foreldre som er med barna hver dag vil gjerne få lov å slippe det maset om sjokolade og brus en stund! Barn kan også bli glad i og ønske å være med besteforeldre helt uten å få masse søtsaker. Anonymkode: 3bda6...613 5 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #16 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hvorfor har noen av dere en sånn intens trang til å gi babyer og barn godteri? Når skal dere lære at det ikke er innafor å gi en 1-åring kjeks, sjokolade og brus? Og HVORFOR gidder dere ikke høre når foreldrene, altså barna/svigerbarna deres sier nei? Jeg oppriktig lurer på hva som feiler dere her? Anonymkode: 57e1e...db2 Jeg er forsåvidt helt enig. MEN når det er bare litt av og til og kun hos brsteforeldre, så er det ikke akkurat skadelig heller. Hade vært værre om det var daglig kost hjemme hos deg. Desduten jo mer evnt hysterisk du er på sånt, er det ikke helt uvanlig at den dagen du ikke har kontroll på dem iht spnt, så kommer de til å proppe seg fulle av alt du har prøvd å unngå. Så jeg tenker at det viktigste er at det er et godt forhold der. Det er iallefall sykt mye god psykisk helse. De sier barn ikke blir så gira av sukker, tja vet ikke helt om jeg er enig iht mine egne. Så jeg sa jo fra at de trengte vel ikke så mye sukker når de var der på besøk. Men da min mor klaget på at de gikk i taket, minnet jeg om hvorfor jeg foreslo litt mindre sukker når de kom. Og da skjønte hun det. I dag er hun død. De mistet sin bestemor i ca 10 års alder. Og de husker henne svært godt, med bare gode og varme minner. Nå er de voksne, og husker henne fortsatt svært godt. Så alt i alt er heg glad jeg ikke ødla forholdet mellom dem pga littsukkerholdig inntak, slik min søster gjorde. Mitt tantebarn sa hun husket henne nesten ikke, og syntes det var litt trist å høre søsken barna snakke om minner om henne. Som er like gamle Anonymkode: c7d47...176 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai #17 Skrevet 24. mai Aldri vært et problem her. Eller hos venninner jeg snakker med om slikt. Så det er dine foreldre som er slik? Hvorfor legger du et generelt innlegg på et forum, i stedet for å diskutere det med dem? Anonymkode: 202c0...56b 2
k4ren Skrevet 24. mai #18 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (51 minutter siden): En pause i hverdagen, som bidrar til at barna ønsker å tilbringe tid med besteforeldrene. Anonymkode: d3fce...715 Bestikke med snop, altså? Har de ikke annet å bidra med? Det har våre. Ut på turer/lekeplass, spill, inneleker, togbane, tegning osv. 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #19 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor har noen av dere en sånn intens trang til å gi babyer og barn godteri? Når skal dere lære at det ikke er innafor å gi en 1-åring kjeks, sjokolade og brus? Og HVORFOR gidder dere ikke høre når foreldrene, altså barna/svigerbarna deres sier nei? Jeg oppriktig lurer på hva som feiler dere her? Anonymkode: 57e1e...db2 Hjelpe meg! Ro ned, TS! Litt sukker er ikke verdens undergang! Barna kommer ikke til å dø eller ta andre skader av det! Lover! Det er en del folk som har levd før deg…, og det har gått helt fint…. Og stakkars besteforeldre i dag som skal dirigeres av overhysteriske mødre! Skriver mødre, for fedre er ikke så hysteriske - bortsett fra når de har fått beskjed av konemor om å være hysterisk sammen med dem! Å dra alle over en kam, er også en usjarmerende og bevisende beskrivelse av hysteriske mødre! Hva galt kan skje, mener du, hvis besteforeldre får gi litt is eller brus til et barnebarn? Har ikke barnebarn enda, men mine 4 barn har tålt litt is og sukker fra oldeforeldre og besteforeldre. Er heldigvis helt avslappet til det, selv om vi har greie regler her hjemme i hverdagen. Anonymkode: ec2ba...dd5 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai #20 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hjelpe meg! Ro ned, TS! Litt sukker er ikke verdens undergang! Barna kommer ikke til å dø eller ta andre skader av det! Lover! Det er en del folk som har levd før deg…, og det har gått helt fint…. Og stakkars besteforeldre i dag som skal dirigeres av overhysteriske mødre! Skriver mødre, for fedre er ikke så hysteriske - bortsett fra når de har fått beskjed av konemor om å være hysterisk sammen med dem! Å dra alle over en kam, er også en usjarmerende og bevisende beskrivelse av hysteriske mødre! Hva galt kan skje, mener du, hvis besteforeldre får gi litt is eller brus til et barnebarn? Har ikke barnebarn enda, men mine 4 barn har tålt litt is og sukker fra oldeforeldre og besteforeldre. Er heldigvis helt avslappet til det, selv om vi har greie regler her hjemme i hverdagen. Anonymkode: ec2ba...dd5 Å, skjerp deg med kjipe utsagn da. Her er det mannen som er mest opptatt av dette. Og vi legger heldigvis lista litt høyere enn at barnet bare skal overleve. Anonymkode: 3bda6...613 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå