Gå til innhold

Hvorfor jokker andre hannhunder på hunden min?

Anbefalte innlegg

Har en unghund på 8 mnd. Han er veldig glad i hundeparken og har mye moro der. Han er en mild type som kommer overens med alle, aldri sett ham sint på noen hund. Men hver gang vi er der kommer det en hannhund eller to som skal jokke på ham. Han klarer som oftest ikke å kvitte seg med plageånden selv, så jeg eller den andre eieren må få den andre vekk. Men hvorfor gjør de det? Fordi han er ung? Ser ikke at andre hunder blir spesielt utsatt for dette når vi er der 🤔

Anonymkode: 73f2f...83c

Fortsetter under...

Jokking er vanligvis noe hunder gjør når de er stressa/oppgira.

Hunden din er 8mnd, så han er sikkert en vilter type, i tillegg til at han har begynt å bli kjønnsmoden. Hans oppførsel/alder kan potensielt gire opp andre hunder, og det fører til Jokking.

Anonymkode: a185c...1c7

• Nyttig 1
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Dominerer, eller oppfatter ham som tispe siden han ikke er kjønnsmoden men ikke lenger lukter valp..

Anonymkode: ce699...eeb

Du må følge med litt i tiden tror jeg. Lenge siden man trodde dette var dominans.

TS, det du beskriver høres ut som typisk uhøflig atferd mellom hunder (spesielt ofte i unghundalderen), kombinert med stress (noe som også er veldig typisk i en hundepark).

Hilsen en som har jobbet de siste 16 årene fulltid med atferd og hundetrening.

Anonymkode: e9791...44d

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...