Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 1,5 år. Planlegger å flytte sammen i sommer og har nesten voksne barn hver for oss. Alt er veldig fint mellom oss bortsett fra én ting. Hans eks hater meg, baksnakker meg og prøver å sette barna hans opp mot meg konstant. Hun lager et helvete for han med dette. Det var han som gikk fra henne.

Dette resulterer i at han ikke vil vi skal legge ut noe om oss i sosiale medier, og han inkluderer meg ikke i sin familie. Jeg inviterer han med i mine familiesammenkomster, det gjør aldri han. Selv om jeg sitter alene hele disse helgene. Hun blir også invitert til ting av hans familie så er nok derfor. Hun er bestevenner med søsteren hans f.eks. Og vil nok klikke i vinkel dersom jeg kommer. Han drar på hytteturer med sine barn uten meg, og blir med meg om mine barn.... Hytta hans er jo nært eksen og hun blir rasende dersom barna forteller om møter med meg osv.

Erfaringer? Er det bare å drite i dette opplegget? 

Anonymkode: 1c657...9cc

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er dette livet du har drømt om? 

Han velger å unngå ubehag med eksen og lar det gå ut over deg, framfor å stå i det og vente på at det blåser over. Han velger ikke deg. 

Anonymkode: 44d2d...54b

• Liker 7
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun er bestevenner med søsteren hans f.eks.

Akkurat dette og at hun fortsatt er inkludert i hams familie kan du lite gjøre noe med. Jeg er bestevenninne med eksen til broren min. Vi drar på turer, finner på ting med barna, hun blir invitert med på familieting (hun er fortsatt mor til barna som er familie og alle i familien liker henne) etc. Om bror sin nye kjæreste ikke liker det vil ikke gjøre at vi slutter i invitere henne med.

Du må bare velge om du kan leve med dette.

Jeg skjønner det er sårt, men når hans barn blir sittende i midten så må han ta mest hensyn til barna. 

Anonymkode: ee12d...537

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde spurt ham hva han tenker å gjøre etter dere liksom flytter sammen - fortsette å ikke inkludere deg med sin egen familie, fortsette å late som om du ikke finnes på sosiale medier?

Denne mannen har ikke forpliktet seg til deg. Mulig han tror "alt" vil løse seg hvis dere flytter sammen. Selv om det riktignok da vil være vanskelig for ham å gjemme deg bort, så vil HAN da fremdeles være den samme. Nemlig en konfliktsky og ganske feig mann som heller velger å såre deg enn sin eks.

Eneste som kanskje kunne fått meg til å vurdere å flytte sammen med ham, det er hvis han NÅ starter å rydde opp i rotet han selv har skapt. Han må sette grenser for seg selv, han må inkludere deg i hele sin familie, og siden han har gjemt deg bort i 1, 5 år så mener jeg han bør sette seg som offisielt i et forhold på facebook. Men om du krever noe slikt er jeg sikker på at han vil finne mange "gode grunner" til å ikke gjøre det, og ikke minst, "gode grunner" til å utsette å gjøre det til etter et-eller-annet.

Anonymkode: 0d91e...972

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alt er veldig fint mellom oss bortsett fra én ting. Hans eks hater meg, baksnakker meg og prøver å sette barna hans opp mot meg konstant. Hun lager et helvete for han med dette. Det var han som gikk fra henne.

Det er mer normal enn unormal oppførsel fra biologisk mor. Men siden ingen kvinner reagerer på denne oppførselen, og mange uttrykker støtte fordi de forstår så godt at det er vanskelig at far har fått seg ny dame og barna en ny bonusmor så kan de fortsette å holde på.. 

To valg, 1. forlat mannen og finn deg en mann uten barn eller 2. finn en mann med barn hvor biologisk mor er i fengsel på ubestemt tid, død av sykdom e.l. 

Anonymkode: dead4...f02

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Akkurat dette og at hun fortsatt er inkludert i hams familie kan du lite gjøre noe med. Jeg er bestevenninne med eksen til broren min. Vi drar på turer, finner på ting med barna, hun blir invitert med på familieting (hun er fortsatt mor til barna som er familie og alle i familien liker henne) etc. Om bror sin nye kjæreste ikke liker det vil ikke gjøre at vi slutter i invitere henne med.

Jeg skjønner det er sårt, men når hans barn blir sittende i midten så må han ta mest hensyn til barna. 

Det er jo greit, men det er jo ikke akkurat det ts reagerer på. Det står ingenting om at ts krever at svigerrinne og eksen hans ikke skal være venner lenger. Det er jo i utgangspunktet ikke et problemet. Det sagt, jeg synes det er spesielt at man velger å fortsette et vennskap med en person som behandler andre så bedritent mot andre. Det er ikke greit slik eksen holder på.

Når mannen ikke evner eller vil stå opp for sin nye kjæreste er det et stort rødt flagg, ts. Jeg hadde både forventet og krevd at han faktisk forsvarte meg OG inkluderte meg. Det må faktisk eksen tåle. Det sagt, jeg hadde forventet at jeg ikke trengte å si i fra om det, det er en selvfølge.

Hvis han ikke evner dette, er han noe å satse på? Han høres ut som en konfliktsky fyr som ikke evner å stå opp for seg selv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han tar hensyn til sin x, men ikke deg. Og dette vesnet vil du bo sammen med? 

Anonymkode: bcd61...393

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi har vært sammen i 1,5 år. Planlegger å flytte sammen i sommer og har nesten voksne barn hver for oss. Alt er veldig fint mellom oss bortsett fra én ting. Hans eks hater meg, baksnakker meg og prøver å sette barna hans opp mot meg konstant. Hun lager et helvete for han med dette. Det var han som gikk fra henne.

Dette resulterer i at han ikke vil vi skal legge ut noe om oss i sosiale medier, og han inkluderer meg ikke i sin familie. Jeg inviterer han med i mine familiesammenkomster, det gjør aldri han. Selv om jeg sitter alene hele disse helgene. Hun blir også invitert til ting av hans familie så er nok derfor. Hun er bestevenner med søsteren hans f.eks. Og vil nok klikke i vinkel dersom jeg kommer. Han drar på hytteturer med sine barn uten meg, og blir med meg om mine barn.... Hytta hans er jo nært eksen og hun blir rasende dersom barna forteller om møter med meg osv.

Erfaringer? Er det bare å drite i dette opplegget? 

Hadde ikke giddet dette opplegget

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Buh bye.

Elsker han deg så står han opp mot eks om at om hun ikke behandler deg bra og med respekt så er hun ikke velkommen på felles ting med familien. Og om familien hans er ordentlige folk vil de ta imot deg med åpne armer. Her er det jo eks som må tilpasse seg.

Anonymkode: 4c736...1b8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ville du ikke fortsatt å være venninne, men sluttet å invitere denne eksen i FAMILIESAMMENHENG, hvis broren din ba deg pent om det? Du ville valgt henne framfor bror? Man har da nære venninner man henger mye med, som ikke er med i familieselskaper. Jeg var i en slik situasjon, broren min ville ikke at hun skulle dukke opp i tide og utide som en naturlig del av familien. Være venninner og omgås fortsatte vi med. Hun stakk innom og hadde litt kontakt med foreldrene våre også, men ikke når han var der, og hun leverte bare barna når de var bedt i hennes uker.  Da var barna sammen med min bror selvsagt.

Til ts, typen din må di fra til søster og foreldre, han må sørge for at barna har like god og hyppig kontakt med besteforeldre og søskenbarn, han må planlegge, invitere og initiere,dra på besøk og få besøk slik at den biten ikke er nødvendig at moren sørger for. Barna må se og omgås familien like ofte som før. Men dette bør ikke være på ditt initiativ, men hans! Hvorfor syns han det er ok at hun er så tilstede i hans familie? 
Hvorfor velger de henne framfor ham? Eller gjør de ikke det, han syns det er greit, for barna deltar i familielivet og alt går sin gang uten hans innsats? 

Anonymkode: cddd9...8d8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvordan vil du som søster håndtere det hvis din bestevenninne/brors ex begynner å skape rabalder for brors nye kjæreste? Din bror må jo få lov å finne seg ny kjæreste. Da må din bestevenninne nødvendigvis være med på å skape rom for henne, og ønske henne velkommen.. Om hun ikke gjør det, så håper jeg du ber henne skjerpe seg kraftig.

Anonymkode: 17ed9...7e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også at eksen må få være venner med søsteren hans. Men hun trenger ikke å bli inkludert i familiearrangementer, da hun ikke lenger er familie. Får alle vennene til søsteren komme i familiesammenkomstene?

Anonymkode: b86f8...960

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes også at eksen må få være venner med søsteren hans. Men hun trenger ikke å bli inkludert i familiearrangementer, da hun ikke lenger er familie. Får alle vennene til søsteren komme i familiesammenkomstene?

Anonymkode: b86f8...960

Nei, men hun er jo "tante" osv, ikke sant. Altså, jeg inviterer jo eksen til min bror i f.eks bursdager dersom hun har barna den dagen. Men dersom han finner seg ny dame og eksen er ufin ifh til henne, så prioriteres eksen hans bort til fordel for den nye.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...