Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har vi...trives i jobbene, det er viktigst :) Men....jeg syns det er litt kjedelig å ha dårligere råd enn mange av vennene våre. Mange har det dobbelte i inntekt og vel så det, og kan derfor unne seg mer, både av reiser, opplevelser, hytte, båt....bil...Vi prioriterer ikke materielle ting, så drar på herlige ferier hvert år.  Så ja, jeg er vel litt misunnelig da ....

Anonymkode: 27b9f...c0d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg er alene med barn og har kommunal jobb. Synes jeg tjener helt greit.

Anonymkode: 1b150...89b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som rådgiver i en kommune og tjener mer enn godt nok til å gjøre det meste jeg vil. Samboeren min jobber i det private, men har lavere lønn enn meg. Til sammen tjener vi ca. 1.3 mill i året.

Vi har priortiert å kjøpe relativt "billig" bolig og bil (hhv. 3 mill og 200k), så vi ikke skulle drukne i gjeld. Vi prioriterer god mat, hobbier og ferier, det er det som er viktig for oss :) 

Anonymkode: d8c8a...0fb

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er (110%) alene med barn og har kommunal lønn. I fjor tjente jeg nærmere 900 000,- så vi klarer oss greit. Har 3,2 mill i boliglån, men ellers lave faste utgifter. Har både råd til ferie, reiser, aktiviteter og opplevelser. Bil har jeg også. Ikke en dyr bil, men den humper og går ;)

Anonymkode: 8023f...9e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har statlig lønn, lavere enn tilsvarende stillinger i kommunen. Jeg har også åpenbart mindre å rutte med enn de fleste par jeg kjenner, men det viktigste er at jeg klarer meg, ikke hva alle andre har. 

Anonymkode: 1e7e9...cb9

Skrevet

Ja, eller kommune og fylkeskommune. Klarer oss greit :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kommunelønn han har stat, jeg tjener allikevel mer enn han. 

Anonymkode: 5893f...468

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg jobber som rådgiver i en kommune og tjener mer enn godt nok til å gjøre det meste jeg vil. Samboeren min jobber i det private, men har lavere lønn enn meg. Til sammen tjener vi ca. 1.3 mill i året.

Vi har priortiert å kjøpe relativt "billig" bolig og bil (hhv. 3 mill og 200k), så vi ikke skulle drukne i gjeld. Vi prioriterer god mat, hobbier og ferier, det er det som er viktig for oss :) 

Anonymkode: d8c8a...0fb

Ok, vi har 1,2 mill tilsammen. ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommunelønninger spriker jo ganske mye da! Jeg jobber som rådgiver i kommunen, og tjener litt over 800.000 kr. Jeg gikk ned i lønn sammenlignet med min forrige jobb i det private. Hovedgrunnen til at jeg valgte å takke ja til kommunejobben selv om det betydde at jeg gikk ned i lønn er at mannen min tjener veldig mye mer. 

Anonymkode: 3208d...085

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg jobber i det offentlige (staten, men ikke akkurat bedre betalt enn kommunen), men mannen min er overlege. Han er nå utbrent og sykemeldt, så vet ikke om det er noe å trakte etter heller. 

Anonymkode: 66583...8b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kommune lønn som vanlig arbeider i kommunen og jobber kun dagtid, min bedre halvdel har 50 % i butikk, og elstebarnet som er lærling har like mye som h@n i mnd

vi har ca 750000 kr i året

Anonymkode: 57c61...039

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det har vi...trives i jobbene, det er viktigst :) Men....jeg syns det er litt kjedelig å ha dårligere råd enn mange av vennene våre. Mange har det dobbelte i inntekt og vel så det, og kan derfor unne seg mer, både av reiser, opplevelser, hytte, båt....bil...Vi prioriterer ikke materielle ting, så drar på herlige ferier hvert år.  Så ja, jeg er vel litt misunnelig da ....

Vi har begge «kommunale jobber».

Men jeg kjenner meg ikke helt igjen i din beskrivelse av livet forøvrig😊

Vi (meg, kone og 2 ungdommer) bor i et helt ok hus over 3 etasjer , sentralt på Østlandet, har 2 relativt nye biler (1 år gamle), motorsykkel, hytte osv.

I tillegg til dette så reiser vi relativt mye og langt i fra alltid «billigreiser». Kona var akkurat en uke i New York. Jeg skal en uke++ til USA på sensommeren. Kone og en ungdom skal utenlands snart og jeg med den andre ungdommen skal til Monaco senere i sommer. I fjor var vi alle sammen 2 uker i Florida på høsten og en tur i London tidligere på sommeren osv osv osv.

Jeg tipper vi kanskje er noen år eldre en dere. Vi har levd «økonomisk» fra vi var helt unge. Vi har vært heldige med timing på boligmarkedet ved salg av et par leiligheter med stor fortjeneste, gjort noen investeringer i aksjer ganske tidlig osv. Eneste gjelden vi har i livet er boliglånet vårt på ca 1.2 mill. 

Poenget var at man kan leve helt fint med 2 «kommunelønninger».

Anonymkode: 0164c...594

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi har begge «kommunale jobber».

Men jeg kjenner meg ikke helt igjen i din beskrivelse av livet forøvrig😊

Vi (meg, kone og 2 ungdommer) bor i et helt ok hus over 3 etasjer , sentralt på Østlandet, har 2 relativt nye biler (1 år gamle), motorsykkel, hytte osv.

I tillegg til dette så reiser vi relativt mye og langt i fra alltid «billigreiser». Kona var akkurat en uke i New York. Jeg skal en uke++ til USA på sensommeren. Kone og en ungdom skal utenlands snart og jeg med den andre ungdommen skal til Monaco senere i sommer. I fjor var vi alle sammen 2 uker i Florida på høsten og en tur i London tidligere på sommeren osv osv osv.

Jeg tipper vi kanskje er noen år eldre en dere. Vi har levd «økonomisk» fra vi var helt unge. Vi har vært heldige med timing på boligmarkedet ved salg av et par leiligheter med stor fortjeneste, gjort noen investeringer i aksjer ganske tidlig osv. Eneste gjelden vi har i livet er boliglånet vårt på ca 1.2 mill. 

Poenget var at man kan leve helt fint med 2 «kommunelønninger».

Anonymkode: 0164c...594

Joda, det kan man sikkert. Det er som du skriver mye det kommer an på. Og selvfølgelig er det variasjoner med hvor mye en kommunal lønn er også :) Vi har 1,2 mill tilsammen i året. Er over 50 begge to. Vi sløser ikke noe i hverdagen, men unner oss en lang og god ferie hvert år. Vi går aldri på konserter eller på byen. Bruker mye på god mat i hverdagen da vi begge elsker å lage mat :) Når alt kommer til alt, handler det mest om prioriteringer. Takk for svar. ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er alene 50% med to tenåringer og har en mer enn ok kommunelønn, så det går kjempefint 

Anonymkode: a6dae...73e

AnonymBruker
Skrevet

Hva er «kommunelønn»? Jeg er rådgiver i kommunen og tjener 750 000 som nyansatt, klager absolutt ikke på det. Mannen jobber privat i en annen bransje og tjener litt mindre, men vi føler ikke vi har dårlig økonomi. 

Anonymkode: 550c9...302

AnonymBruker
Skrevet

"Kommunelønn" ... vel her i Oslo tjener mange i kommunen mer enn svært mange som jobber i det private næringslivet, for å si det slik.. 

Anonymkode: 0188d...c6c

• Liker 2
Skrevet

Ingen av oss jobber i Kommunen, men foreldrene mine gjorde det da jeg vokste opp.

Jeg trodde vi var rike, for jeg hadde sett på tv og lest i bøker om barn som bodde i blokk og måtte dele soverom😄

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i kommunen, mannen er i det private. Ingenting hadde gått rundt uten det. Jeg har flexitid, sykt barn dager, omsorgspermisjon og en mindre stressende hverdag, mannen min sin lønn muliggjør boligen vi bor i. Perfekt kombo❤️

Anonymkode: 5593c...6d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i kommunen og min mann privat, begge har omtrent like lønninger, vi tjener ca 1,3 millioner i året. Har råd til det meste, både reiser, hus i Oslo-området og det vi trenger i hverdagen. Båt, hytte og feriehus har vi dog ikke, men ser ikke behovet heller, da vi er småbarnsforeldre og nok med huset vi bor i.

Anonymkode: 9e465...775

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har vi. Tjener ikke så gale, ca 1.4 mill i året. Vi har nedbetalt enebolig, har hytte og to biler, reiser på ferie hvert år. Vi har kun ett hjemmeboende barn igjen. De tre andre har flyttet ut og tjener egne penger. Vi er ikke rike, men har til alt vi trenger og litt til. 

Anonymkode: 70a9f...53d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...