Gå til innhold

Blir kåt og onanerer, men likevel aseksuell?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Man onanerer jo ikke fordi man føler tiltrekning til seg selv eller har lyst på seg selv. Aseksualitet betyr at man ikke er seksuelt tiltrukket til eller har behov for å ha sex med andre. Onani handler om kåthet og utløsning, ikke tiltrekning og lyst. Aseksualitet er en legning, og stort sett alle onanerer, uansett hvilken legning de har. Noen aseksuelle har ikke behov for solosex heller.

Anonymkode: 1f200...3f2

Aseksuell betyr bokstavelig talt "ikke seksuell". Norsk medisinsk leksikon definerer det som at man ikke har seksuell lyst, tiltrekning eller følelser.

Hva er forskjellen på kåthet og lyst? Det er ingen forskjell. TS tenner på oralsex i fantasien. Da har han seksuelle følelser spør du meg.

Jeg regner med du har helt rett allikevel. Nå er sikkert den opprinnelige, presise definisjonen byttet ut med svada.  Alle skal få lov til å definere seg som "aseksuelle" og fylle begrepet med hva de vil.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror det er helt vanlig å ha ulike preferanser når det kommer til sex. Det har jeg også som kvinne. Et eksempel (sorry hvis det blir for vulgært), men jeg klarer ikke svelge. Den konsistensen brekker jeg meg av.. Men blir du kåt/runker du ofte? 

Anonymkode: 55788...35d

AnonymBruker
Isambard skrev (3 timer siden):

https://sml.snl.no/aseksualitet

Aseksualitet er å ikke oppleve seksuelle følelser som tiltrekning eller lyst.

Det er noe helt annet å onanere og utforske en fantasi og det å måtte være nær og sexuell med en annen person. 

Jeg har en normal lyst og tenner på å tenke på en partner, men jeg har aldri tennt på noen når de står forran meg. Ikke en eneste gang har jeg følt jeg ønsker noen jeg ser skal ta på meg eller jeg på dem. Å se et kjønnsorgan gir ingenting, kun om det forventes jeg må være involvert med det og da kommer ubehaget. 

Men jeg tenner på sex. Ser du? 

Anonymkode: a7aa6...22a

• Nyttig 1
AnonymBruker

Det har gått inflasjon i begrepet «aseksuell» her på forumet.

Jeg kan lett bli seksuelt tiltrukket. Jeg kan tenke på sex mange ganger for dagen. Jeg kan svært lett bli kåt og jeg syntes sex føles godt.

Allikevel er det svært, svært sjelden jeg handler på det. Jeg tar kanskje initiativ til sex 1-2 ganger i løpet av året selvom jeg kan bli kåt flere ganger i løpet av en dag. Om jeg er trøtt, stresset, unger hjemme etc så gidder jeg ikke ta initiativ. Det skal kun små ting til som kommer i veien, så prioriterer jeg bort utløp for lysten på sex.

Er jeg da aseksuell?

Anonymkode: 4e459...a20

• Nyttig 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror det er helt vanlig å ha ulike preferanser når det kommer til sex. Det har jeg også som kvinne. Et eksempel (sorry hvis det blir for vulgært), men jeg klarer ikke svelge. Den konsistensen brekker jeg meg av.. Men blir du kåt/runker du ofte? 

Å svelge skjønner jeg ikke hvorfor noen skulle gjøre i det hele tatt..

Tipper jeg runker 3-5 ganger i uka. Jeg pusher 40 år og er like like hyppig kåt lengre.

Problemet med dette er at jeg savner kjæreste og barn.

Anonymkode: 816a3...fec

• Hjerte 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Å svelge skjønner jeg ikke hvorfor noen skulle gjøre i det hele tatt..

Tipper jeg runker 3-5 ganger i uka. Jeg pusher 40 år og er like like hyppig kåt lengre.

Problemet med dette er at jeg savner kjæreste og barn.

Anonymkode: 816a3...fec

Tror noen menn syns det er digg? Haha. Men de jeg har vært med har ikke tatt det ille opp heldigvis. Har prøvd og vi begge lo godt av det sammen. 
Høres ganske normalt ut. Det skjønner jeg, samme her. Er i begynnelsen av 30-årene. Håper det kommer etter hvert 

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det har gått inflasjon i begrepet «aseksuell» her på forumet.

Jeg kan lett bli seksuelt tiltrukket. Jeg kan tenke på sex mange ganger for dagen. Jeg kan svært lett bli kåt og jeg syntes sex føles godt.

Allikevel er det svært, svært sjelden jeg handler på det. Jeg tar kanskje initiativ til sex 1-2 ganger i løpet av året selvom jeg kan bli kåt flere ganger i løpet av en dag. Om jeg er trøtt, stresset, unger hjemme etc så gidder jeg ikke ta initiativ. Det skal kun små ting til som kommer i veien, så prioriterer jeg bort utløp for lysten på sex.

Er jeg da aseksuell?

Anonymkode: 4e459...a20

Du er vel ærlig hetero fordi du har mann du har født barn med, håper jeg?
Joda.. legning betyr bare følelses tiltrekning til kjønn.. tenning av fetisher og sexlyst er noe helt annet. 

Og har man det travelt, trøtt og stresset hverdag, går selvfølgelig det utover seksuelle handlinger. Det betyr ikke at du ikke elsker mannen din, og heller ikke at du har blitt aseksuell. Det er forståelig nok, at du ikke prioriterer sex👏

Med tanke på at det er ca 1% av verdens befolkning som er aseksuelle, ble det plutselig mange % her på KG?🤔
Egentlig skulle det ikke være vanskelig å finne sin egen legning.. Men når brukere blander inn legning med tenning, blir det masse babbel..

AnonymBruker

Ja, det går helt fint an! Aseksualitet handler primært om manglende eller begrenset seksuell tiltrekning til andre mennesker, ikke nødvendigvis om fravær av seksuell lyst eller onani. Mange aseksuelle kan oppleve seksuell opphisselse, ha en libido og onanere, men uten at dette er knyttet til et ønske om seksuell kontakt med andre. Aseksualitet er et spekter, og opplevelsene varierer fra person til person.

Basert på det du beskriver – at du blir kåt og onanerer, men ikke føler deg komfortabel med sex, opplever press rundt det å tilfredsstille en partner, og finner kropp generelt ekkelt i fysisk kontakt – kan det høres ut som du passer inn under aseksualitet eller et sted på spekteret. Din aversjon mot fysisk sex, som med oralsex, og beslutningen om å ikke oppsøke sex igjen, kan også peke mot dette. At du synes kropper er fine å se på, men ikke i praksis, er også noe mange aseksuelle rapporterer, ofte kalt “estetisk tiltrekning” i stedet for seksuell.

Enkelt forklart: seksuell aversjon

Anonymkode: f4deb...ce2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Isambard skrev (10 timer siden):

Aseksuell betyr bokstavelig talt "ikke seksuell". Norsk medisinsk leksikon definerer det som at man ikke har seksuell lyst, tiltrekning eller følelser.

Hva er forskjellen på kåthet og lyst? Det er ingen forskjell. TS tenner på oralsex i fantasien. Da har han seksuelle følelser spør du meg.

Jeg regner med du har helt rett allikevel. Nå er sikkert den opprinnelige, presise definisjonen byttet ut med svada.  Alle skal få lov til å definere seg som "aseksuelle" og fylle begrepet med hva de vil.

Så når kroppen, fullstendig mot ens egen vilje, reagerer på mekanisk stimuli med stiv penis/våt vagina, kanskje til og med en utløsning, under en en voldtekt: da betyr det at man hadde lyst til å bli voldtatt, ifølge deg? Wow, spenstig mening...

Det er faktisk mange aseksuelle som sliter med en lignende 'body betrayal'-følelse når de blir kåte mot sin vilje. De kroppslige funksjonene er jo inntakte hos de fleste aseksuelle. Ereksjoner oppstår med jevne eller ujevne mellomrom. Eggløsningen inntreffer hos aseksuelle kvinner på samme måte som hos seksuelle kvinner. Lyst til å onanere har ikke nødvendigvis noe med lyst andre mennesker å gjøre. Det er mer som et myggstikk man plutselig blir obs på, så velger man om man skal klø eller vente til det går over av seg selv.

Anonymkode: b6371...fa8

AnonymBruker

Sorry at jeg går helt vekk fra spørsmålet ditt, men sex er jo ganske naturlig for et menneske, så hvis du ikke klarer å forelske deg i en annen person med lav sexlyst som deg, så må du ta noen grep. 

Sex handler, som du sier, ofte om å tilfredsstille den andre. Du trenger ikke utøve oralsex hvis det blir mye kliss og lukt, men hvis du kan klare det med litt glidekrem med smak, en vibrator sånn at du slipper å bruke tunga noe særlig osv... Så kan det kanskje bli hyggelig likevel? Se på det som en investering i forholdet, og med litt sånn vitenskapelige briller fremfor å kjenne på presset. Be henne om å vise deg hvordan hun gjør det, at du gjerne vil se på. 

Og så har du jo lov til å ha visse forventninger. Slikker/stimulerer du henne til orgasme, så er det lov å tenke at hun kan suge/stimulere deg til orgasme av og til også. Altså at dere ikke alltid trenger å ha sex. 

Et forslag er at du slutter å runke når du får deg kjæreste. Sånn at utløsning kommer gjennom sex (som kan være så mangt, ikke bare samleie). Da blir det kanskje brått litt hyggeligere å være sammen på den måten, selv om det for deg ikke handler om tiltrekning men kun utløsning (og ønsket om å tilfredsstille kjæresten din som du er forelsket i). 

Selv har jeg funnet meg en mann med sexlyst, men ikke veldig stor heldigvis. Vi har sex kanskje 1 gang i måneden, og har vært sammen i 15 år. Likevel har vi klart å få 3 barn. 

Anonymkode: 8c768...74f

Isambard skrev (11 timer siden):

Hva med å lese videre på norsk medisinsk leksikon? Og ikke drive med slik ‘kirsebærplukking’ som du gjør her. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...