AnonymBruker Skrevet 24. mai #1 Skrevet 24. mai Om far snuser, samsover dere med baby? Anonymkode: a7c40...e46
AnonymBruker Skrevet 24. mai #3 Skrevet 24. mai Abra skrev (2 minutter siden): Snuser far når han sover? Nei! Kun på jobb, så han snuser ikke hjemme. Anonymkode: a7c40...e46
AnonymBruker Skrevet 24. mai #4 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei! Kun på jobb, så han snuser ikke hjemme. Anonymkode: a7c40...e46 Hvorfor skulle en ikke samsove fordi far snuser på jobb? Her må du forklare Anonymkode: f3777...f42 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #5 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor skulle en ikke samsove fordi far snuser på jobb? Her må du forklare Anonymkode: f3777...f42 Nei derfor jeg spør. Har lest så masse innlegg om folk som nærmest tvinger sin samboer til å slutte å snuse da nikotinen sitter igjen i kroppen i flere timer. Og synes det er litt hysteri for å være ærlig. Står på Landsforeningen uventet barnedød at samsoving ikke anbefales om partner snuser. Tenkte bare å høre andres erfaringer Anonymkode: a7c40...e46
AnonymBruker Skrevet 24. mai #6 Skrevet 24. mai Ja, men babyen sover ikke inntil han. Anonymkode: 41a1c...bf4
AnonymBruker Skrevet 24. mai #7 Skrevet 24. mai Abra skrev (47 minutter siden): Snuser far når han sover? Har ingenting å si sier helsesøster. Man svetter vist ut snusen, sier de. Anonymkode: 3556d...1a1
Melus Skrevet 24. mai #8 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Har ingenting å si sier helsesøster. Man svetter vist ut snusen, sier de. Anonymkode: 3556d...1a1 Det stemmer at nikotin utsondres via huden. Risikoen for krybbedød er økt når man bruker nikotin og samsover. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #9 Skrevet 24. mai Ja vi samsov likevel men jeg sov i midten og baby på min side. Som er anbefalt uannsett men vet mange ikke gjør det, men vi var nøye på det. Og vi luftet godt på soverommet Siden jeg uannsett lå i midten så oppfattet jeg det som nesten likt om baby lå på madrassen mellom meg og bedside crib eller om hun lå i bed side crib med tanke på eventuel nikotin samboer ville utsondre. Anonymkode: 0d5a3...779
AnonymBruker Skrevet 24. mai #10 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ja vi samsov likevel men jeg sov i midten og baby på min side. Som er anbefalt uannsett men vet mange ikke gjør det, men vi var nøye på det. Og vi luftet godt på soverommet Siden jeg uannsett lå i midten så oppfattet jeg det som nesten likt om baby lå på madrassen mellom meg og bedside crib eller om hun lå i bed side crib med tanke på eventuel nikotin samboer ville utsondre. Anonymkode: 0d5a3...779 Bedside crib er også en form for samsoving. Så det øker også risikoen for krybbedød når far da snuser. Jeg hadde sendt far på eget soverom. Vi sover uansett på hvert vårt rom siden jeg og baby samsover i samme seng og vi trenger god plass + at jeg ikke får sove når samboer snorker og jeg ikke kan bruke ørepropper pga baby. Anonymkode: fe2dd...70d
AnonymBruker Skrevet 24. mai #11 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Bedside crib er også en form for samsoving. Så det øker også risikoen for krybbedød når far da snuser. Jeg hadde sendt far på eget soverom. Vi sover uansett på hvert vårt rom siden jeg og baby samsover i samme seng og vi trenger god plass + at jeg ikke får sove når samboer snorker og jeg ikke kan bruke ørepropper pga baby. Anonymkode: fe2dd...70d Helsesøster sa til oss at de ikke anbefalte samsoving men å ha baby i annen seng på samme rom var helt greit mente de. Men ja jeg ser ikke helt forskjellen. Vi hadde ingen andre soverom da vår var baby så det var ikke så lett å sove andre steder. Jeg var og redd for å sovne på baby når jeg ammet så iblant trengte jeg ham for å holde meg våken før jeg lærte å amme liggende. Jeg vurderte det som en høyere risiko enn snusen i vårt tilfelle. Hadde han røyket hadde jeg kanskje gjort en annen vurdering men vi kom frem til at han ikke snuser så mye og at omtrent alle menn (+ en del damer) vi kjenner snuser og likevel sover på samme rom som babyene sine. Anonymkode: 0d5a3...779
AnonymBruker Skrevet 24. mai #12 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Om far snuser, samsover dere med baby? Anonymkode: a7c40...e46 Tannpuss først og så snus i senga, alle dager går dere til sengs med snus og barn? Anonymkode: c8392...b0b 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #13 Skrevet 24. mai Har også hørt/lest at snus utsondes slik at man derfor ikke skal ha hud mot hud kontakt (brystkasse for eksempel) med en som snuser. Hvorfor ikke lære barnet å sove selv i egen seng? Her i huset var det totalt uaktuelt å lære babyen noe slikt slik at man fikk unødvendig "mas" om å sove med oss senere. Kos etc kan man få på dagtid, men om natten skal det soves i egen seng. Dermed slår du 2 fluer i en smekk. Ingen snus-problem ved hudkontakt om natten, og sengen er deres. Anonymkode: 9ad55...9e4 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #14 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har også hørt/lest at snus utsondes slik at man derfor ikke skal ha hud mot hud kontakt (brystkasse for eksempel) med en som snuser. Hvorfor ikke lære barnet å sove selv i egen seng? Her i huset var det totalt uaktuelt å lære babyen noe slikt slik at man fikk unødvendig "mas" om å sove med oss senere. Kos etc kan man få på dagtid, men om natten skal det soves i egen seng. Dermed slår du 2 fluer i en smekk. Ingen snus-problem ved hudkontakt om natten, og sengen er deres. Anonymkode: 9ad55...9e4 Er det ikke sunnere og bedre for alle å slutte å snuse, enn å kaste babyen ut av senga? De skal velge snus fremfor baby Anonymkode: c8392...b0b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå