Gå til innhold

Smerter i mage og vann som renner ut nedentil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

For ett år siden så opplevde jeg å få plutselige intense smerter i magen som gjorde at jeg besvimte, da jeg våknet igjen like etter så var det en haug med "vann" som hadde ut fra underlivet. Jeg fikk til legen og gynekolog som aldri fant ut noe mer om dette eller noe galt. Noen som har opplevd noe lignende? Jeg har hørt om cyster som sprekker, men aldri at det kommer ut masse "vann"? Dette var like mye som når vannet går ved fødsel. 

Anonymkode: 2350f...548

Du må jo her først begynne med å finne svar på hvilken kroppsåpninger dette vannet kom fra. Du sier det ikke var urin. Det er helt usannsynlig at det kommer fra skjeden da står vi igjen med tarmen. 
På denannen side når ingen finne ut av dette, og det har skjedd en gang, er ikke da tiden moden etter ett år, å parkere problemet og gå videre i livet? 

Anonymkode: 84e5d...0cd

Fortsetter under...

Jeg hadde en heftig bakteriell vaginose en gang etter at det ble glemt igjen en gastampong innerst i skjeden etter en operasjon. Etter noen uker rant det væske derfra. Men den lukta.. du hadde nevnt det om det var tilfellet.

Det er enten urin, utflod eller cystesprekk. 

Slå deg til ro med en av de du.

Anonymkode: 8efb2...8a2

Jeg opplever dette hvertfall 2-3 ganger i året og det kan bli veldig vått! Skjer ofte ikke så lang tid før mensen skal være der.
Har alltid lurt på hva det er og trodd i mange år at det MÅÅ være cyster som sprekker ,men som du også opplevde så sa bare gynekologen at det ikke var noe der som tydet på cyster.

Er nok helt sikkert det som enkelt kalles tynn utflod! Er langt ifra det man forbinder med utflod men er visst det bare mer som vann …Noen får mye og noen moderat og noen ingenting .

Anonymkode: 11cfd...ec5

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg leser at væske fra cysten tømmes ut i bukhulen. Ikke at det kommer ut nedentil? Derfor lurer jeg på om noen har opplevd det?

Jeg har hatt eggstokkcyster som sprekker ukentlig i snart 40 år og hatt et uendelig antall ambulanseturer og sykehusbesøk pga det. Noen ganger er cystene såpass små at smerten er håndterbar hjemme og da er det lite eller ingen væske/utflod, men når de store sprekker har jeg den samme væska som du beskriver, noen ganger i ganske stor mengde. Det er definitivt ikke urin, det er 100% blankt og lukter noe midt mellom kjeller, brakkvann og grønnsaker som har ligget for lenge i kjøleskapet.

På sykehuset der hvor jeg bodde først påsto de hele tida at det var urin, men på de to sykehusene jeg har tilhørt etterpå sier de det er vanlig å få brå og vandig utflod i varierende mengde som lukter råttent vann når eggstokkcyster sprekker. Så dette her er ikke noe du er alene om. 

Anonymkode: a65cc...7d1

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg har hatt eggstokkcyster som sprekker ukentlig i snart 40 år og hatt et uendelig antall ambulanseturer og sykehusbesøk pga det. Noen ganger er cystene såpass små at smerten er håndterbar hjemme og da er det lite eller ingen væske/utflod, men når de store sprekker har jeg den samme væska som du beskriver, noen ganger i ganske stor mengde. Det er definitivt ikke urin, det er 100% blankt og lukter noe midt mellom kjeller, brakkvann og grønnsaker som har ligget for lenge i kjøleskapet.

På sykehuset der hvor jeg bodde først påsto de hele tida at det var urin, men på de to sykehusene jeg har tilhørt etterpå sier de det er vanlig å få brå og vandig utflod i varierende mengde som lukter råttent vann når eggstokkcyster sprekker. Så dette her er ikke noe du er alene om. 

Anonymkode: a65cc...7d1

Takk! Se her dere som kommer med de teite kommentarene deres! 

Er det farlig, hvorfor blir du innlagt på grunn av det? Er det på grunn av smertene, eller noe annet som gjøres på sykehuset? Kanskje har du gått med smertene lenge før de sprekker? Da skjønner jeg du må på sykehus. Det var noen helt forferdelige smerter. Men for meg varte det ikke lenge før de sprakk, bare 2-3 minutter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...