Gå til innhold

mistanke om lav ph verdi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

https://www.babyverden.no/gravid/helse-gravid/dette-skjer-med-underlivet-i-svangerskapet/#:~:text=Ph-verdien i underlivet forandrer,kløe%2C og også røde slimhinner.

Er du sikker på at det er lav og ikke høy? Hva er det som gjør at du tenker at ph verdien er lav? 

Anonymkode: 5aad3...698

• Liker 1
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

jeg tror jeg har lav ph verdi i underlivet. er det noen som vet hva jeg kan gjøre for at den blir normal igjenn? jeg er også gravid hvis det har noe og si

Anonymkode: 8d75c...fcf

Lav pH er enfoldet da trives ikke sopp. 
Hva gjør at du tror du har lav pH, og hvorfor mener du at dette ikke er bra for deg?

Anonymkode: 8ecfd...564

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

jeg tor at jeg har lav ph verdi siden trusene mine har begynt og smuldre opp🫣

Ph verdien i underlivet skal være lav. At underlivet ditt er tørt under graviditet er normalt og skjer pga hormonelle endringer. 
Anbefaler at du snakker med lege hvis det er noe du trenger hjelp med rundt det. 

• Liker 1
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

jeg tor at jeg har lav ph verdi siden trusene mine har begynt og smuldre opp🫣

Hva mener du her? Truser som begynner å gå i oppløsning? 

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hva mener du her? Truser som begynner å gå i oppløsning? 

det er ikke skrikken på trusa som holder på og ryke, men det kommer små hull hver dag i trusa litt ute på kvelden

først tenkte jeg at det bare var fordi dem er gamle men nå kommer det også i dem som ikke er glame også og det gir heller ingen mening og få det forran i trusa

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ph verdien i underlivet skal være lav. At underlivet ditt er tørt under graviditet er normalt og skjer pga hormonelle endringer. 
Anbefaler at du snakker med lege hvis det er noe du trenger hjelp med rundt det. 

det er ikke tørt og jeg har lite lyst til og snakke med legen om det

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

det er ikke skrikken på trusa som holder på og ryke, men det kommer små hull hver dag i trusa litt ute på kvelden

først tenkte jeg at det bare var fordi dem er gamle men nå kommer det også i dem som ikke er glame også og det gir heller ingen mening og få det forran i trusa

Dette er en av de merkeligste trådene jeg har vært innom på dette forumet.

Lav PH gir ikke hull i truser. Glidelås fra langbukser som henger seg opp i truser kan gi hull. Særlig metall glidelås. 
Problemet ditt sitter neppe i underlivet og er heller ikke t spørsmål om PH verdi, altså surhetsverdi. Vaskemaskinen kan og skade klær. 
Skal noe være så surt at det lager hull, så må det være syre, og du må ha uttalt syreskader. Selv ikke papirkurver får hull grunnet lav pH verdi på huden. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette er en av de merkeligste trådene jeg har vært innom på dette forumet.

Lav PH gir ikke hull i truser. Glidelås fra langbukser som henger seg opp i truser kan gi hull. Særlig metall glidelås. 
Problemet ditt sitter neppe i underlivet og er heller ikke t spørsmål om PH verdi, altså surhetsverdi. Vaskemaskinen kan og skade klær. 
Skal noe være så surt at det lager hull, så må det være syre, og du må ha uttalt syreskader. Selv ikke papirkurver får hull grunnet lav pH verdi på huden. 

Det har værtfall ikke noe med bukse med glidelås for det har jeg ikke og hadde det vært på grunn av glidelås så hadde hullene vært på utsiden av trusa noe det ikke er, hullene er alltid på innsiden av trusa hvor det er en slags lomme eller hva man skal kalle det 

Jeg vet det er veldig rar tråd🫣

Jeg vasker klærne mine på samme måte i alle år så det har heller ikke  noe med det og gjøre 

Jeg skjønner ikke hva det kan være og jeg har verken råd eller lyst til og kjøpe nye truser 24/7

Anonymkode: 4d6f2...723

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

det er ikke tørt og jeg har lite lyst til og snakke med legen om det

Men dette har jo ingenting med lav ph å gjøre? 

Drikker du nok vann? 

Å ikke ønske å snakke med legen som har fagkunnskap, men heller fremmede på forum som ikke har medisinsk bakgrunn, er mer merkelig enn tråden...

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Men dette har jo ingenting med lav ph å gjøre? 

Drikker du nok vann? 

Å ikke ønske å snakke med legen som har fagkunnskap, men heller fremmede på forum som ikke har medisinsk bakgrunn, er mer merkelig enn tråden...

Jeg drikker like mye som jeg alltid har gjort og det er så og si ingen ting klarer bare drikke Pepsi max

Jeg er ikke noe komfortabel med å snakke med legen. Jeg gidder ikke snakke då mye om hvorfor, jeg går dit bare fordi jeg må i graviditeten men venter på ny lege

Hvorfor jeg spør her er fordi ingen kjenner meg og hadde håpet det var noen som hadde opplevd det samme eller en lege/ gyn leste tråden min 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg drikker like mye som jeg alltid har gjort og det er så og si ingen ting klarer bare drikke Pepsi max

Jeg er ikke noe komfortabel med å snakke med legen. Jeg gidder ikke snakke då mye om hvorfor, jeg går dit bare fordi jeg må i graviditeten men venter på ny lege

Hvorfor jeg spør her er fordi ingen kjenner meg og hadde håpet det var noen som hadde opplevd det samme eller en lege/ gyn leste tråden min 

Jeg har også hatt truser som har gått i oppløsning slik du beskriver, jeg har normal ph. Kan det være vaskemaskinen din som er gammel? 

Gå til en privat gynekolog? 

• Liker 1
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har også hatt truser som har gått i oppløsning slik du beskriver, jeg har normal ph. Kan det være vaskemaskinen din som er gammel? 

Gå til en privat gynekolog? 

vaskemaskinen er litt gammel men det skjer jo bare med trusene og ikke noe annet og kun på innsiden

min samboer har ikke opplevd at boxer får hull eller andre klær så er nok ikke den 

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

vaskemaskinen er litt gammel men det skjer jo bare med trusene og ikke noe annet og kun på innsiden

min samboer har ikke opplevd at boxer får hull eller andre klær så er nok ikke den 

Det løste seg i hvert fall å kjøpe ny maskin for meg. Gå til gynekolog hvis du tror noe er i ubalanse. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da konkluderer vi med at trusene dine er av dårlig kvalitet og ikke tåler verken vask eller bruk? 
Alternativet er at du vasker trusene dine og tar de med tilbake til butikken og spør hva som gjør at de blir hullete. 
Svarer butikken at du har for lav PH, så er dette en sak for tv2 hjelper deg. 

Du får gå uten truse noen dager og se om du da får hull i klærne. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...