Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg synes det er verre i utlandet. Der er det alltid veldig høyt volum og jeg blir stresset av det.

Lurer litt på hvordan det får folk til å handle mer. Jeg må ofte gå når det blir så mye og høy musikk alle steder. Vil si at jeg handler mindre i sånne butikker enn de som har rolig musikk. Er det rolig så bruker jeg mer tid i butikken.

Anonymkode: ca982...a87

Jaggu, og mye reklame og de samme sangene på repeat 

• Liker 2
AnonymBruker
missLynch skrev (1 time siden):

Tok meg en runde innom H&M i dag for å titte litt. Den såkalte «musikken» som gikk på lydanlegget var så masete, insisterende, enerverende og forferdelig at jeg ikke klarte å oppholde meg der mer. Det var bare gjentakende slitsomme lyder som aldri tok slutt, og jeg tenkte med gru på de stakkarene som jobber der og må høre på skiten i timesvis. Er det de ansatte som selv bestemmer musikken, eller er det bestemt lenger opp i systemet? 

Kunne ikke vært mer enig.

Anonymkode: 16a9a...32a

AnonymBruker

En ting er at musikken er høy. En annen ting som er minst like ille, er at kvaliteten på høyttalerne er ofte rævva. Og mange bruker Spotify som også har rævva lydkvalitet på sangene sine. 

Anonymkode: 6c985...303

• Liker 1
  • Nyttig 1

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hele denne tråden oser av surmaga Karens! 

Kanskje dere skal handle på noen av butikkene som er tilrettelagt for de på 40-50+? 

Anonymkode: 3a693...dd3

De spiller jo samme drittmusikken på Match og Dressmann også.

Anonymkode: f4ea1...bd9

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme har jeg det, men forskning viser det motsatte. 

Anonymkode: cad6e...149

Forskning har mange ganger vist seg å være feil.

Jeg skjønner ikke hvorfor de spiller musikk og i alle fall ikke så høyt! Jeg kan jo ikke høre meg selv tenke en gang og får bare lyst til å gå. Handler helst på nett eller med ørepropper om det blir for voldsomt 😄

Anonymkode: 2fbb0...498

• Liker 2

For ikke å snakke om møkkamusikken som spilles på treningssentre, som er i samme gate som klesbutikker.

Rolig r'n'b klynkemusikk med autotune på maks😵

Holder på å sovne mens jeg tar markløft

Anonymkode: f8694...2f5

• Liker 1

De som jobber der må høre på det samme kjøret hele dagen, uten å kunne gjøre noe med det. Så hvis du ble svett i panna etter tre minutter, er du ikke alene. :spilledåse:

Det går an å klage til kundeservice – og hvis flere gjør det, kan det hende noen sentralt justerer lydbildet fra “klubb kl. 03” til noe folk faktisk orker.

(Liten fact: H&M hyrer inn egne musikkbyråer for å lage spillelister som skal matche merkevaren. Det er faktisk en greie).

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje dere skal handle på noen av butikkene som er tilrettelagt for de på 40-50+? 

De med duftlys og duftpinner? 😂  Joda, jeg går på mine utvalgte jeg. Jackies, Briskeby Gods, Marinka, Ferner, Vincci og Bellas Hus. Er så gammel at min favorittparfyme er utgått også, og ikke finner jeg en erstatning. 

Annonse
missLynch skrev (3 timer siden):

Handle mer?? 😳 Da bommet de på meg, i hvert fall. Har aldri hatt mindre lyst til å kjøpe meg noe enn i dag 😂

Meg også. Går ikke inn i butikker som spiller musikk.

missLynch skrev (4 timer siden):

Tok meg en runde innom H&M i dag for å titte litt. Den såkalte «musikken» som gikk på lydanlegget var så masete, insisterende, enerverende og forferdelig at jeg ikke klarte å oppholde meg der mer. Det var bare gjentakende slitsomme lyder som aldri tok slutt, og jeg tenkte med gru på de stakkarene som jobber der og må høre på skiten i timesvis. Er det de ansatte som selv bestemmer musikken, eller er det bestemt lenger opp i systemet? 

Var hos frisøren idag og tenkte det samme. Satt der i nesten 3 timer pga striping av håret, og musikken var sliiitsom. 
Hos frisøren hadde jeg ønsket å hørt rolig avslappende musikk ala type yogamusikk eller noe sånt, ikke rap og hip/hop i endeløst gnål.

• Hjerte 1
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo vi som har pengene, og det blir stadig flere av oss...så det kunne jo vært lurt å tekkes oss også, hvis de vil tjene penger.

Enig med H&M. Jeg måtte rømme  jeg ble så sliten og stressa .

Anonymkode: 497f6...c5b

Ja. Handler mest på nett. 

Verste jeg har vært borti, var en ulyd som skulle forestille julemusikk, og som gikk igjen og igjen og hørtes godt i kassa på Europris. All sympati med ansatte. Hvis jeg hadde vært ansatt der, så ville jeg ha tatt det opp med verneombud. 

Anonymkode: 0d1a3...f62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...