Gå til innhold

Forferdelig «musikk» i klesbutikker, hvem avgjør musikkvalget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok meg en runde innom H&M i dag for å titte litt. Den såkalte «musikken» som gikk på lydanlegget var så masete, insisterende, enerverende og forferdelig at jeg ikke klarte å oppholde meg der mer. Det var bare gjentakende slitsomme lyder som aldri tok slutt, og jeg tenkte med gru på de stakkarene som jobber der og må høre på skiten i timesvis. Er det de ansatte som selv bestemmer musikken, eller er det bestemt lenger opp i systemet? 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
missLynch skrev (Akkurat nå):

Tok meg en runde innom H&M i dag for å titte litt. Den såkalte «musikken» som gikk på lydanlegget var så masete, insisterende, enerverende og forferdelig at jeg ikke klarte å oppholde meg der mer. Det var bare gjentakende slitsomme lyder som aldri tok slutt, og jeg tenkte med gru på de stakkarene som jobber der og må høre på skiten i timesvis. Er det de ansatte som selv bestemmer musikken, eller er det bestemt lenger opp i systemet? 

Det bestemmes lenger opp i systemet, pga forskning som viser at slik musikk får folk til å handle mer. 

Anonymkode: cad6e...149

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det bestemmes lenger opp i systemet, pga forskning som viser at slik musikk får folk til å handle mer. 

Handle mer?? 😳 Da bommet de på meg, i hvert fall. Har aldri hatt mindre lyst til å kjøpe meg noe enn i dag 😂

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
missLynch skrev (1 minutt siden):

Handle mer?? 😳 Da bommet de på meg, i hvert fall. Har aldri hatt mindre lyst til å kjøpe meg noe enn i dag 😂

Samme har jeg det, men forskning viser det motsatte. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

På senteret her jeg bor, må det være bestemt av de som er på jobb. Jeg har vært innom senteret på dagtid med ungene midt i uken, og på lekebutikken stod de og pakket ut varer mens det blastet utrolig upassende musikk. Det var n-ordet, f*tte, eksplisitte seksuelle tekster. Har opplevd det flere ganger i forskjellige butikker, mens synes det er spesielt ille inne på en lekebutikk. 
Jeg gikk og sa ifra at dette var upassende musikk, og fikk bare et surt "jaha..?" tilbake.
Tviler på det er noen lenger oppe i systemet som har bestemt det.

På andre butikker er det umenneskelig høyt volum. Det virker som om at de som henger i kassen der det ikke er høyttalere, ikke tenker over at lyden ute i selve butikken er vanvittig høy.

Anonymkode: 2002a...e73

• Liker 4
Skrevet
missLynch skrev (Akkurat nå):

De gjør det samme på noen spise- og utesteder. Jeg spurte en ansatt, hvorfor de hadde så forferdelig høy musikk, og om det var mulig å skru ned. Han svarte det var fordi folk da bestilte mer alkohol. Og han syntes selv det var plagsomt. Må jo ende i hørselsskader...  Endte med at jeg og mitt følge dro, det var ikke myntet på oss, men vi drikker heller ikke så meget ☺️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel antageligvis enten radioer/spillelister, eller de stakkars ansatte som prøver å lyse opp dagene sine som ellers er fylt med mas og kjeft fra kunder gjennom hele skiftet. 

Anonymkode: 7637d...c41

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker musikken de har på Rusta, jeg. På kjøpesenteret her har de ikke musikk.

Noe av det verste jeg vet, er at de skal ha så høy lyd på kino. Nesten så jeg ikke orker å gå,  - må ihvertfall ha med ørepropper neste gang! 🙄

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

På senteret her jeg bor, må det være bestemt av de som er på jobb. Jeg har vært innom senteret på dagtid med ungene midt i uken, og på lekebutikken stod de og pakket ut varer mens det blastet utrolig upassende musikk. Det var n-ordet, f*tte, eksplisitte seksuelle tekster. Har opplevd det flere ganger i forskjellige butikker, mens synes det er spesielt ille inne på en lekebutikk. 
Jeg gikk og sa ifra at dette var upassende musikk, og fikk bare et surt "jaha..?" tilbake.
Tviler på det er noen lenger oppe i systemet som har bestemt det.

På andre butikker er det umenneskelig høyt volum. Det virker som om at de som henger i kassen der det ikke er høyttalere, ikke tenker over at lyden ute i selve butikken er vanvittig høy.

Anonymkode: 2002a...e73

Det heter for øvrig "i" butikken…🙄

Anonymkode: c82a4...b09

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er verre i utlandet. Der er det alltid veldig høyt volum og jeg blir stresset av det.

Lurer litt på hvordan det får folk til å handle mer. Jeg må ofte gå når det blir så mye og høy musikk alle steder. Vil si at jeg handler mindre i sånne butikker enn de som har rolig musikk. Er det rolig så bruker jeg mer tid i butikken.

Anonymkode: ca982...a87

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke lett. I butikken jeg jobber i har vi sluttet med musikk fordi det er vanskelig og finne noe som passer alle, men vi får kjeft for deg og. Er jo ikke noe hyggelig og handle hos oss når vi ikke har musikk engang? 
jeg liker best og ha på radio når jeg er på jobb i butikk, men det kan fort dukke opp en låt som ikke passer alle på prøverommet så .. 

Anonymkode: ffee6...c34

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det heter for øvrig "i" butikken…🙄

Anonymkode: c82a4...b09

Det er valgfritt 🙄

Anonymkode: c6ceb...de1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

HM har jo helt grusomme spillelister da. Det er ikke en gang generert radio listepop musikk. Bare helt forferdelige sanger. Ofte gått ut fordi jeg syns det er masete. Ellers syns jeg det er helt ok med litt sånn lav bakgrunnsmusikk i butikker. 

Jobbet i en klesbutikk for sånn hundre år siden og der fikk vi kun spille spesifikk musikk. Typ Portishead og lignende. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Generelt har vel alle kjøpesentre og klesbutikker fryktelig musikk? Jeg tilbringer ikke et sekund lenger der enn jeg må, under sånne forhold. Har ærlig talt i stor grad byttet til netthandel for å slippe fæl musikk og masete ansatte.

Anonymkode: f4ea1...bd9

• Liker 1
Skrevet
missLynch skrev (1 time siden):

Det er ikke de ansatte som sitter og «DJ-er» musikken. De spiller bare mp3. 

AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (3 minutter siden):

Det er ikke de ansatte som sitter og «DJ-er» musikken. De spiller bare mp3. 

Er det virkelig noen som fortsatt bruker mp3?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har blitt jævlig å gå på Normal etter de utvidet den. Ntsj-ntsj-ntsj-ntsj drithøyt. Jeg vet at de vil tiltrekke seg enda flere tenåringer. Men fy faen. De skremmer vekk enda flere voksne i alle fall. 

Anonymkode: 6c985...303

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hele denne tråden oser av surmaga Karens! 

Kanskje dere skal handle på noen av butikkene som er tilrettelagt for de på 40-50+? 

Anonymkode: 3a693...dd3

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det virkelig noen som fortsatt bruker mp3?

Ja, men noen har Spotify også 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hele denne tråden oser av surmaga Karens! 

Kanskje dere skal handle på noen av butikkene som er tilrettelagt for de på 40-50+? 

Anonymkode: 3a693...dd3

Surmaga du også. 

Anonymkode: 6c985...303

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...