AnonymBruker Skrevet 24. mai #1 Skrevet 24. mai Har blitt gravid etter 6 mnd forhold . Nå er vi veldig uenig om hvor vi skal bosette oss. Jeg mener vi bør bo her jeg bor da jeg har stor familie her av besteforeldre,tanter,onkler,søskenbarn . Vi har stort sett bare vært her disse 6 mnd.Jeg har min jobb her . Han mer vi skal bo 1 time unna her. Han har kun besteforeldre der. Den plassen han mener vi helst skal flytte til er det ingen som har noe familie eller jobb. Dette har nå lagt et stor demper på alt og jeg føler meg ikke glad .vet ikke om jeg liker fyren lengre . Er ikke uke 9. Nipt test snart. kan man tvinge en gravid kvinne til å flytte ? Anonymkode: 958f5...d52 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #2 Skrevet 24. mai man kan ikke tvinge noen til og flytte. høres ut som det er bedr for dere og barnet at dere ikke bor sammen Anonymkode: 27af9...3ee 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #3 Skrevet 24. mai Som gravid hadde jeg ikke flytta fra nettverk, familie og jobb. Hans "plan" høres helt meningsløs ut. Men han får bare flytte han da. Jeg hadde blitt igjen Anonymkode: 31ecc...07c 8 1 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai #4 Skrevet 24. mai Sånn er det når du velger å få barn med en du ikke kjenner. Å hvis du tenker at det er smart å bosette seg nærme familie for da kan dere få avlastning. Så er det ingen selvfølge at dere får det.. Anonymkode: a04b3...8ca 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #5 Skrevet 24. mai Du kan ikke flytte fra jobb, familie og nettverk. Det er du som bærer barnet og som kommer til å føde det. Du kan ikke sette deg i en posisjon uten inntekt og familie for noen du har datet seks måneder og ikke kjenner ordentlig enda. Hadde det vært et lenger forhold, stabil økonomi og et planlagt barn med noen du elsket som elsker deg kunne du flyttet hvor som helst. Anonymkode: 76e9d...593 7
AnonymBruker Skrevet 24. mai #6 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du kan ikke flytte fra jobb, familie og nettverk. Det er du som bærer barnet og som kommer til å føde det. Du kan ikke sette deg i en posisjon uten inntekt og familie for noen du har datet seks måneder og ikke kjenner ordentlig enda. Hadde det vært et lenger forhold, stabil økonomi og et planlagt barn med noen du elsket som elsker deg kunne du flyttet hvor som helst. Anonymkode: 76e9d...593 Beklager at dette ble så "blunt". Jeg skriver det jeg skulle ønske noen hadde sagt til meg i en sånn situasjon. Men det stemmer det noen skriver over her. Ingen kan tvinge deg til å flytte. Anonymkode: 76e9d...593 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #7 Skrevet 24. mai Er du sikker på at det er lurt å få barn med denne mannen? Anonymkode: cae68...a26 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #8 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Har blitt gravid etter 6 mnd forhold . Nå er vi veldig uenig om hvor vi skal bosette oss. Jeg mener vi bør bo her jeg bor da jeg har stor familie her av besteforeldre,tanter,onkler,søskenbarn . Vi har stort sett bare vært her disse 6 mnd.Jeg har min jobb her . Han mer vi skal bo 1 time unna her. Han har kun besteforeldre der. Den plassen han mener vi helst skal flytte til er det ingen som har noe familie eller jobb. Dette har nå lagt et stor demper på alt og jeg føler meg ikke glad .vet ikke om jeg liker fyren lengre . Er ikke uke 9. Nipt test snart. kan man tvinge en gravid kvinne til å flytte ? Anonymkode: 958f5...d52 Bli voksne, begge to, dere skal begge bli foreldre. Når dere ikke finner ut av bosted, hvordan skal dere da finne ut av resten av livet, sammen? Hvor har dere jobbene deres? Hvor lett er det å bytte jobb, til nærmere bosted? Har dere alt en blog felles? Hvis ikke, så får dere kompromie på at dere foreløpig skal bo hos deg og senere, før eller etter barnet er født, finne ut av bostedsspørsmålet. Har du spurt deg om hva som er best for barnet? Barnehageplass? Skole? Besteforeldre tåler å kjøre en time på besøk. Hva hvis dette forholdet ikke holder? Hvordan skal du da og han løse et boligspørsmål der dere begge trenger hver deres bolig? Du skal og ta vare på dine økonomiske interesser dersom planen er å flytte til han. Tenk litt lengre enn til nesetippen, din. Anonymkode: b2393...3c3 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #10 Skrevet 24. mai Ikke flytt. Blir det brudd, så sitter du plutselig fast et sted du ikke trives, uten jobb og uten nettverk. Så bli der du har jobb og familie. Anonymkode: 3ba79...6af 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #11 Skrevet 24. mai Så du skal si opp jobben for å flytte et sted han vil flytte til bare fordi da? Det funker ikke bra med 1 time reisevei til jobb og små barn. Det er ikke lurt å flytte fra nettverk. Ikke flytt. Anonymkode: 4d1c3...6d8 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai #12 Skrevet 24. mai Dummeste du gjør nå er å flytte. Hvorfor i alle dager skal du flytte bort fra et nettverk og en jobb? Han kan selvfølgelig ikke tvinge deg. Syns det er ganske skummelt at du er redd for at han kan tvinge deg til å flytte, og at du har blitt nedfor av det hele. Anonymkode: 1d42e...25a 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #13 Skrevet 24. mai Han er vel lei av å ha slekta hennes på maten, da. Anonymkode: e90b9...9a2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #14 Skrevet 24. mai Siden du med all sannsynlighet blir alenemor bør du ha et nettverk i nærheten. Og jeg er virkelig ikke enig i at 1 time er kjørbart i hverdagen for besteforeldre Anonymkode: db6d5...ec5 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #15 Skrevet 25. mai Hvis du flytter sammen med han og får barnet, kan du plutselig ende i en posisjon hvor han kan nekte barnet å flytte, dvs også deg. For all del, få barnet der du har nettverk og familie. Jeg kjenner ei som flytta til andre enden av landet med en fyr rett etter de fikk barn. Nå er hun stuck der uten nettverk. For all fremtid. Anonymkode: d36c5...dd2 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #16 Skrevet 25. mai Det forholdet kommer ikke til å vare uansett, så ikke flytt bort fra jobb og nettverk som er uvurderlig som enslig forsørger. Anonymkode: 5c3c7...99d 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #17 Skrevet 25. mai Er du 100% sikker på at du ønsker barn og å dele fremtiden med denne mannen? Visst nei ville jeg vurdert abort, visst ja bør dere bli voksne nok til å bli enige om hva dere vil sammen. Anonymkode: d51e0...293 2
Ulven Skrevet 25. mai #18 Skrevet 25. mai Det er en kjempefordel å kunne bo der man har familie som kan stille opp på kort varsel for å feks hente barnet i bhg. Jeg har flere ganger rykket ut på kort varsel for å hente barnebarn når foreldrene har blitt forsinket på jobb. Hadde det tatt meg en time å kjøre, ville det selvfølgelig blitt mye vanskeligere å få til. Bli der du er og så får dere heller ta opp saken til vurdering hvis samlivet holder etter noen år.
AnonymBruker Skrevet 25. mai #19 Skrevet 25. mai Jeg er nesten 42 år så dette blir nok min siste sjanse . Jeg skal holde meg her ja . Anonymkode: 958f5...d52
AnonymBruker Skrevet 25. mai #20 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (På 24.5.2025 den 13.41): Har blitt gravid etter 6 mnd forhold . Nå er vi veldig uenig om hvor vi skal bosette oss. Jeg mener vi bør bo her jeg bor da jeg har stor familie her av besteforeldre,tanter,onkler,søskenbarn . Vi har stort sett bare vært her disse 6 mnd.Jeg har min jobb her . Han mer vi skal bo 1 time unna her. Han har kun besteforeldre der. Den plassen han mener vi helst skal flytte til er det ingen som har noe familie eller jobb. Dette har nå lagt et stor demper på alt og jeg føler meg ikke glad .vet ikke om jeg liker fyren lengre . Er ikke uke 9. Nipt test snart. kan man tvinge en gravid kvinne til å flytte ? Anonymkode: 958f5...d52 Anbefaler deg å IKKE FLYTTE. Jeg flyttet til mannens hjemsted. Vi var da riktig nok gift og hadde fått barn, men nå er vi i en krise i forholdet og dersom forholdet blir slutt så må jeg uansett bo her fordi han aldri kommer til å godta at barna flytter ut av skolekretsen/kommuna. Vi bor dermed nærme hans 3 slektninger og langt unna alt av min familie. Jeg har en ung og stor familie, hans familie består altså av tre personer og to av dem er over 70 år. Nå bor vi her og han nekter å flytte. Anonymkode: 44e71...feb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå