Gå til innhold

Fryse bløtlagte linser? (Røde)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skyllet noen røde linser nå nettopp og la de i litt vann mens jeg fant frem noe på kjøkkenet, men plutselig ble det noen endringer i planer, og ser ikke ut som at jeg får brukt dem med det første- dessverre. Er det greit å fryse dem når de er bløtlagte, eller blir det bare noe klin?

(jeg vet at man ikke bløtlegge røde linser, men jeg liker konsistensen de får når jeg koker dem i en gryte…)

Anonymkode: 3b2a2...e37

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842468-fryse-bl%C3%B8tlagte-linser-r%C3%B8de/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg skyllet noen røde linser nå nettopp og la de i litt vann mens jeg fant frem noe på kjøkkenet, men plutselig ble det noen endringer i planer, og ser ikke ut som at jeg får brukt dem med det første- dessverre. Er det greit å fryse dem når de er bløtlagte, eller blir det bare noe klin?

(jeg vet at man ikke bløtlegge røde linser, men jeg liker konsistensen de får når jeg koker dem i en gryte…)

Linser til å ha på øynene i frysen? Eller spiselige linser? 

Anonymkode: 4f573...e1d

• Liker 1
AnonymBruker
Denkjempestorepæra skrev (39 minutter siden):

Ville bare latt dem stå i kjøleskap, de holder seg i flere dager. Men går sikkert fint å fryse dem også.

Takker! Må dra bort en liten stund (sykdom i familien), og ikke helt sikker på når jeg er hjemme igjen, så da går de i frysen! Tar det som et forsøk! 😊

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takker! Må dra bort en liten stund (sykdom i familien), og ikke helt sikker på når jeg er hjemme igjen, så da går de i frysen! Tar det som et forsøk! 😊

Det verste som kan skje er vel at de går helt i oppløsning i gryta, men det er ikke noen krise akkurat, så det går nok helt fint.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...