Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her var det mye sure oppstøt 😅

Jeg er utdannet negletekniker for mange år siden, og jeg jobbet lenge med dette på fulltid. Jeg har lagt mine noen-og-tusen sett med negler på damer i alderen 15-70 år. Det er klart det er pent!!! Og: det er ikke noe mindre hygienisk enn naturlige negler. Det samlet seg bakterier under korte negler og - som er vanskeligere å komme til og vaske bort. 

Jeg har hatt lange, falske negler sammenhengende nå i 17 år. Trender hva gjelder form, lengde og farge kommer og går. Men: jeg skal si dette: litt lange og spisse RØDE negler, får enhver mann til å sikle🤤😆 så at det dukker opp misunnelse fra grå mus - ja, det er klart det gjør! 

Anonymkode: db74e...cd4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Lykke til. Slike steder burde få hele staben bytta ut. 

Jeg hadde varslet og gått med høyt hevet hode. Når ny sjef med gode holdninger kom på plass, ville alle som ikke kan oppføre deg bli kalt inn på teppet.

Og ja, jeg har klart å endre en slik arbeidsplass. Og ja, hele to stk har i ettertid tatt kontakt og sagt takk. Det er forøvrig de to som fortsatt jobber der under ny og bedre ledelse. 

Jeg fikk en nydelig kake av mine kollegaer den dagen jeg sluttet. 👌

At du prøver å skremme folk fra å gjøre det rette grunnet ukultur på egen arbeidsplass, sier mye om deg. 

Men, på meg biter det ei. Og jeg har fagforbund, arbeidsmiljøloven og andre i ryggen.

Du har dårlige holdninger.

Anonymkode: 75d6e...4f9

Byttet ut med hvem da?

Noen som klarer å klage, men som ikke ville ha klart å utføre jobben?

Hvis du jobber med noe alle klarer å gjøre, så stiller jo saken seg annerledes. 

Anonymkode: 1d23a...444

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Lykke til. Slike steder burde få hele staben bytta ut. 

Jeg hadde varslet og gått med høyt hevet hode. Når ny sjef med gode holdninger kom på plass, ville alle som ikke kan oppføre deg bli kalt inn på teppet.

Og ja, jeg har klart å endre en slik arbeidsplass. Og ja, hele to stk har i ettertid tatt kontakt og sagt takk. Det er forøvrig de to som fortsatt jobber der under ny og bedre ledelse. 

Jeg fikk en nydelig kake av mine kollegaer den dagen jeg sluttet. 👌

At du prøver å skremme folk fra å gjøre det rette grunnet ukultur på egen arbeidsplass, sier mye om deg. 

Men, på meg biter det ei. Og jeg har fagforbund, arbeidsmiljøloven og andre i ryggen.

Du har dårlige holdninger.

Så bra at du har klart å endre en slik arbeidsplass! 💪
Min erfaring er at det er nye tider. Folk vil ikke ha den type ukultur, og den type ledere lenger. Det er et tapsprosjekt. NAV er mye mer på ballen, fagforeningene er flinke, og bedriftene selv har innsett at det blir for kostbart. Den type ledere og ansatte  er miserable has-beens! ☺️

Anonymkode: 6cf63...202

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.5.2025 den 11.36):

Jeg har vært og fått lagd gel negler,ikke så lange, røde med rund tupp. Sjefen min sa indirekte hvor unødvendig hun syns det var å bruke penger på det. Hun sa at det ville ikke hun brukt penger på altså, og det var mye finere å være naturlig. Og hun sa til andre på jobb, se på neglene hennes, den forfengeligheten altså! Helt greit å ha meninger om det, men jeg personlig ville nok ikke sagt det høyt, men vi er forskjellige. Hva tenker du? 

Anonymkode: 2b5a3...de4

Da jeg leste overskriften tenkte jeg at det var en sjef som hadde kommentert negler som ikke er forenlig med jobben, men dette er jo noe helt annet! Jeg tenker at det å si sånt om deg til andre på jobb er stygt og skikkelig uprofesjonelt, særlig siden hun er sjef. Egentlig noe man bør melde fra om, men utifra det du har skrevet virker hun som en som kan gjøre ting ganske dritt for deg om du melder fra, så du må vurdere om du orker å stå i det før du eventuelt melder i fra. Det er ikke greit at en sjef går rundt å sier sånt, ikke andre heller selvfølgelig, men særlig ikke en med lederstilling. Hun burde jo egentlig få en refs for det, men du bør tenke etter om du tror hun kan gjøre livet kjipt for deg om du melder. Håper uansett hun gir seg raskt og at du ikke lar henne påvirke hva du føler om neglene dine❤️

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er veldig tankeløst å kommentere en kollegas utseende på den måten, og særlig hvis man er sjef. Her tenker jeg sjefen var tankeløs i øyeblikket, og gjorde noe litt dumt. Også sjefer er bare mennesker, og gjør feil. Skjer det en gang hadde jeg bare oversett det. Skjedde det mange ganger hadde jeg snakket med sjefen rolig på tomannshånd, og sagt at jeg ikke satte pris på at hun omtalte mitt utseende. Da setter du deg i respekt. Hva sjefen synes om dine negler er uten betydning - skjønner ikke hvorfor så mange henger seg opp i det. At du misliker en kollegas utseende gir deg ikke noe mer rett til å kommentere. 

Anonymkode: 348e8...a4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Skjedde det mange ganger hadde jeg snakket med sjefen rolig på tomannshånd, og sagt at jeg ikke satte pris på at hun omtalte mitt utseende. Da setter du deg i respekt. 

Anonymkode: 348e8...a4c

Enig.

For alt vi vet er det derfor hun gjør det, for å se hvordan de ulike reagerer. Tydelig at mange ikke takler slike shit-tester i arbeidslivet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig.

For alt vi vet er det derfor hun gjør det, for å se hvordan de ulike reagerer. Tydelig at mange ikke takler slike shit-tester i arbeidslivet. 

Shit-tester har absolutt ingenting i et godt og produktivt arbeidsmiljø å gjøre. 

Anonymkode: c5196...378

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi velger selv hva vi bruker pengene våres på.Hadde ei kollega som sa jeg brukte mye sminke og mye nye klær/sko.At alt jeg hadde var dyrt.Selv brukte hu penger på male huset 2 ganger i året,hva ikke det koster av maling.Utrolig teit sjef.

Anonymkode: cab35...c64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.5.2025 den 16.02):

Dette regnes ikke som velstelt i Norge. 

Joda. Velstelt per definisjon betyr at noe er holdt i orden, pyntet, vedlikeholdt osv. Så det du sier er ikke riktig. 

Anonymkode: 42e31...f9b

• Liker 2
Skrevet
Tekumseh79 skrev (På 24.5.2025 den 12.01):

Man bør unngå å kommentere sine ansatte som leder så lenge det ikke har med kapasiteten til å utføre jobben å gjøre. Det har noe med profesjonalitet og respekt å gjøre. Jeg hadde reagert som ts.

Man bør vel ikke kommentere sine ansatte på en negativ måte i andres påhør uansett hva det gjelder mener jeg. Ros mens andre hører på, kritikk gis på tomannshånd. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Langline skrev (39 minutter siden):

Man bør vel ikke kommentere sine ansatte på en negativ måte i andres påhør uansett hva det gjelder mener jeg. Ros mens andre hører på, kritikk gis på tomannshånd. 

Som jeg og mange skriver, så dreier dette seg neppe om negler. Sjefen hennes kritiserte ikke bare utseende, men også hennes prioriteringer når det gjaldt pengebruk, og hennes personlighet, der hun utover dagen påpekte til andre at hun er "forfengelig". Dette er en hersketeknikk, og hvis det gjentar seg vil det i følge arbeidsmiljøloven defineres som mobbing.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som jeg og mange skriver, så dreier dette seg neppe om negler. Sjefen hennes kritiserte ikke bare utseende, men også hennes prioriteringer når det gjaldt pengebruk, og hennes personlighet, der hun utover dagen påpekte til andre at hun er "forfengelig". Dette er en hersketeknikk, og hvis det gjentar seg vil det i følge arbeidsmiljøloven defineres som mobbing.

Tror du og jeg er enig.  Utgangspunktet for min kommentar var utsagnet til Tekumseh79, der det kunne forstås som at utseende bør man ikke kommentere i plenum, men hvis det gjelder kapasitet er det greit.. 

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, latterliggjøring og svar til dette. 

Elaine Marley, mod.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.5.2025 den 11.36):

Jeg har vært og fått lagd gel negler,ikke så lange, røde med rund tupp. Sjefen min sa indirekte hvor unødvendig hun syns det var å bruke penger på det. Hun sa at det ville ikke hun brukt penger på altså, og det var mye finere å være naturlig. Og hun sa til andre på jobb, se på neglene hennes, den forfengeligheten altså! Helt greit å ha meninger om det, men jeg personlig ville nok ikke sagt det høyt, men vi er forskjellige. Hva tenker du? 

Anonymkode: 2b5a3...de4

Idiotsjef. Høres ut som noe min forrige sjef kunne sagt. Hun gikk rundt og kalte folk feite. Og kritiserte andre etnisiteter (som jobbet der).

Hold smella burde man kunne fått si. Det er så vondt og unødvendig av en leder å holde på slik. Skaper dårlig stemning og dårlig selvfølelse hos ansatte.

Anonymkode: 8f5ee...8e1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.5.2025 den 16.17):

Skrubbet hver morgen og kveld ja, der ser du!

Hvem andre har rene hender bare to ganger i døgnet? Usj 😣

Hva med de som har korte negler og skikkelig møkkarender som de ikke får fjernet fordi neglene er nedbitte?

Anonymkode: c4054...f56

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.5.2025 den 15.23):

Så bra at du har klart å endre en slik arbeidsplass! 💪
Min erfaring er at det er nye tider. Folk vil ikke ha den type ukultur, og den type ledere lenger. Det er et tapsprosjekt. NAV er mye mer på ballen, fagforeningene er flinke, og bedriftene selv har innsett at det blir for kostbart. Den type ledere og ansatte  er miserable has-beens! ☺️

Absolutt!

Grunnen til at jeg i ettertid ble kontaktet av noen som ble igjen, er jo nettopp fordi det nå har en effekt ledelse.

Endring gjør ofte vondt, men noen ganger er resultatet hvert det 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Absolutt!

Grunnen til at jeg i ettertid ble kontaktet av noen som ble igjen, er jo nettopp fordi det nå har en effekt ledelse.

Endring gjør ofte vondt, men noen ganger er resultatet hvert det 😊

Verdt*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...