AnonymBruker Skrevet 24. mai #81 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Uniform er da ikke synonymt med hygienekrav😂 Du vet vel at det er uniform i mange butikker og da mener jeg ikke matbutikker. Ofte på steder som kino, teater, bensinstasjoner, ferger, som vekter+++++ Ingen av de bruker uniform fordi det handler om hygiene. Anonymkode: c6055...e62 Nå så jeg for meg en sånn « sjokoladegutt» på kino for 100 år siden i stilig uniform, og strenge hygienekrav 😅 Anonymkode: 24fed...b3e 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai #82 Skrevet 24. mai Så teorien til flere her er at om du har noe falskt ved kroppen din så har sjefen lov til å angripe deg verbalt? Anonymkode: 83928...e18 6 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai #83 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, jeg ser ikke ironien. så det er folk som legger negler som tar på alt mulig, ikke folk som har fått lagt negler? I så fall burde jo de som jobber som negldesigner ha konstant igjenlimte øyelokk. Anonymkode: 24fed...b3e Nei, hun forsøkte jo å legge negler på seg selv. Anonymkode: 1d23a...444
AnonymBruker Skrevet 24. mai #84 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Herregud. Ja, kanskje hvis jeg var 16 og drev med hjemmebleking av håret også. Pussig at de som synes det er uhygienisk anbefaler og gjøre det hjemme. Anonymkode: 24fed...b3e Nei, jeg har ikke peiling, mente bare å komme med et forslag, ikke en anbefaling. Skjønner jo nå at damer med sånne negler er ute av stand til å legge disse selv, og muligens de fleste andre praktiske manøvrer. Anonymkode: 1d23a...444
AnonymBruker Skrevet 24. mai #85 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Uniform er da ikke synonymt med hygienekrav😂 Anonymkode: c6055...e62 Jo, i stor grad er det det, jo. Anonymkode: 1d23a...444
AnonymBruker Skrevet 24. mai #86 Skrevet 24. mai Teit kommentar 😅 Gjetter på de andre inni seg tenkte «idiotsjef». Den ene sjefen min hadde silikon og fillers i leppene. Helt irrelevant i jobbsammenheng. Anonymkode: 41623...556 1 1
Maleficenta Skrevet 24. mai #87 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette regnes ikke som velstelt i Norge. Anonymkode: 1d23a...444 Hvis de ikke er så lange så
Maleficenta Skrevet 24. mai #88 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo, i stor grad er det det, jo. Anonymkode: 1d23a...444 Kommer da an på hvor man jobber 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #89 Skrevet 24. mai Utrolig uprofesjonelt av sjefen din. Usikker på hva man skal gjøre med slikt men forhåpentligvis forstår de rundt at hun bare prøver å lage kvalme. Tipper hun er litt glad i å by på ekle kommentarer ellers og. Det er ikke noe uhygienisk med shellack/gel, og det er ikke noe tacky med å få neglene sine ordnet profesjonelt. Kanskje det er alder eller noe, jeg vet ikke, men de fleste jeg kjenner (inkl. mine kollegaer i et halvkonservativt kontormiljø) får neglene sine fikset. Anonymkode: bae44...680 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #90 Skrevet 24. mai Maleficenta skrev (8 timer siden): Overlever neglene dine slik type jobb? Ja, var faktisk verre for dem å løfte på litt store, tunge kartonger enn å stå med oljebesudlete hansker i herrestørrelse med store slanger og koblinger. Hender det brekker en og annen om jeg glipper taket. Rett hjem og fikse 🤪 Har neglefil med på jobb, bruker den sjelden! Anonymkode: 60bb0...d74 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #91 Skrevet 24. mai Hadde bedt sjefen dra til helvete også hadde jeg bytta jobb Anonymkode: 0af40...44f 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #92 Skrevet 25. mai Hva er det noen diskuterer her, egentlig? Om neglene er falske eller det er gel har da ingenting å si for problemstillingen. Det er ikke mer “greit” å slenge ut ufine kommentarer om man har kunstige negler, haha! Ts: Mentalt notér deg dette, gjerne faktisk skriv ned hendelse og dato/tid om du husker dersom det skulle skje igjen. Og fortsetter hun hadde jeg prøvd å si i fra kort og bestemt at du ikke skal ha kommentarer på utseendet ditt. Gå til tillitsvalgt eller HR-avdelingen og klag hvis hun fortsetter. Anonymkode: 849a0...d81 2 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai #93 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (På 24.5.2025 den 16.01): Jeg har en på min jobb med lange negler, tidvis skal hun vise meg ting og peker da med fingrene helt inntil tingene mine. Jeg synes helt ærlig det er skikkelig ekkelt og føler for å desinfisere hele kontorpulten når hun har vært der, pga disse ekle lange neglene. Så selv om man ikke tar direkte på pasienten, så tar man jo på mange andre ting, som for eksempel medisinene man henter. Anonymkode: 1d23a...444 Det er, som nevnt tidligere i tråden, ingen krav til apotekansattes negler. Og de medisinpakkene, som selvsagt er forsvarlig forseglet, er uansett blitt berørt av menneskehender utallige ganger før de plukkes en siste gang fra apotekhyllen og utleveres til sluttkunden. For alt du vet kan akkurat samme pakke nesten ha blitt utlevert til en annen kunde tidligere, som for eksempel løftet den opp fra disken, kikket på den og sa "å nei, denne medisinen sa legen at jeg skulle slutte på, så den trenger jeg ikke likevel", og så ble pakken selvsagt satt tilbake i hyllen. Og hvem vet noe om håndhygienen til den kunden? Vedkommende kan jo være av typen som aldri vasker hender etter å ha vært på do. Så tankegangen din er fullstendig hysterisk. Og jeg lurer litt på hvordan du egentlig greier deg i hverdagen? Tenk på varene du handler i dagligvarebutikken? Hvem har tatt på knekkebrødpakken, melkekartongen eller flasken med oppvaskmiddel med sine ekle fingre før deg? Alle disse besudlede tingene skal du ta med deg hjem til ditt eget kjøkken. Koselig. Anonymkode: 317f3...ddb 2 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai #94 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er, som nevnt tidligere i tråden, ingen krav til apotekansattes negler. Og de medisinpakkene, som selvsagt er forsvarlig forseglet, er uansett blitt berørt av menneskehender utallige ganger før de plukkes en siste gang fra apotekhyllen og utleveres til sluttkunden. For alt du vet kan akkurat samme pakke nesten ha blitt utlevert til en annen kunde tidligere, som for eksempel løftet den opp fra disken, kikket på den og sa "å nei, denne medisinen sa legen at jeg skulle slutte på, så den trenger jeg ikke likevel", og så ble pakken selvsagt satt tilbake i hyllen. Og hvem vet noe om håndhygienen til den kunden? Vedkommende kan jo være av typen som aldri vasker hender etter å ha vært på do. Så tankegangen din er fullstendig hysterisk. Og jeg lurer litt på hvordan du egentlig greier deg i hverdagen? Tenk på varene du handler i dagligvarebutikken? Hvem har tatt på knekkebrødpakken, melkekartongen eller flasken med oppvaskmiddel med sine ekle fingre før deg? Alle disse besudlede tingene skal du ta med deg hjem til ditt eget kjøkken. Koselig. Anonymkode: 317f3...ddb wow rilax.. Anonymkode: c402d...16f
AnonymBruker Skrevet 25. mai #95 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): wow rilax.. Anonymkode: c402d...16f Er ikke jeg som har OCD, heldigvis👍 Anonymkode: 317f3...ddb 1 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai #96 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): wow rilax.. Anonymkode: c402d...16f takk, hilsen hun som tiraden var myntet på Anonymkode: 1d23a...444
Carrot Skrevet 26. mai #97 Skrevet 26. mai helt oppriktig hadde jeg latt som jeg ikke hørte henne og HVIS hun gjorde ett poeng av det flere ganger ville jeg bare tatt en "hmm, så det mener du...." og latt det henge i luften uten mer næring.. Hun sier det for å oppnå noe, ved å ikke gi henne noe å oppnå dør det av seg selv som regel. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #98 Skrevet 26. mai Dersom dere tror at varsel ikke er offentlig så tar dere feil. Det er svært få arbeidsplasser hvor kommunikasjonen ikke skal offentliggjøres. Kommer det da et varsel, så ser hvem som helst det. Jada, navnet ditt er skjermet. Men ikke verken dokumenters eksistens eller innhold er skjermet. Man har rett på innsyn i slike varsler fordi vi bor i Norge, et fritt og åpent samfunn. Anonymkode: 1d23a...444
AnonymBruker Skrevet 26. mai #99 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (21 minutter siden): idu, hadde du sagt ‘kjeften på deg du da’ så hadde du vært innfor. Lykke til. Slike steder burde få hele staben bytta ut. Jeg hadde varslet og gått med høyt hevet hode. Når ny sjef med gode holdninger kom på plass, ville alle som ikke kan oppføre deg bli kalt inn på teppet. Og ja, jeg har klart å endre en slik arbeidsplass. Og ja, hele to stk har i ettertid tatt kontakt og sagt takk. Det er forøvrig de to som fortsatt jobber der under ny og bedre ledelse. Jeg fikk en nydelig kake av mine kollegaer den dagen jeg sluttet. 👌 At du prøver å skremme folk fra å gjøre det rette grunnet ukultur på egen arbeidsplass, sier mye om deg. Men, på meg biter det ei. Og jeg har fagforbund, arbeidsmiljøloven og andre i ryggen. Du har dårlige holdninger. Anonymkode: 75d6e...4f9 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai #100 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dersom dere tror at varsel ikke er offentlig så tar dere feil. Det er svært få arbeidsplasser hvor kommunikasjonen ikke skal offentliggjøres. Kommer det da et varsel, så ser hvem som helst det. Jada, navnet ditt er skjermet. Men ikke verken dokumenters eksistens eller innhold er skjermet. Man har rett på innsyn i slike varsler fordi vi bor i Norge, et fritt og åpent samfunn. Anonymkode: 1d23a...444 Hvem har sagt noe annet?? Anonymkode: 75d6e...4f9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå