Gå til innhold

Kommentar fra sjefen min om neglene mine

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har en på min jobb med lange negler, tidvis skal hun vise meg ting og peker da med fingrene helt inntil tingene mine. Jeg synes helt ærlig det er skikkelig ekkelt og føler for å desinfisere hele kontorpulten når hun har vært der, pga disse ekle lange neglene. 

Så selv om man ikke tar direkte på pasienten, så tar man jo på mange andre ting, som for eksempel medisinene man henter. 

Anonymkode: 1d23a...444

Jeg har lange negler, mine egne og jeg garanterer deg at jeg er minst like renslig og hygienisk som alle andre.

De er velstelte, rene, skrubber under morgen og kveld og hendene mine er perfekte å se på. 

Kunne da aldri falt meg inn å ha møkkete hender eller negler. Bortsett fra når jeg jobber med "møkkete" ting, som planting, snekring, luking, skru bil osv. 

Anonymkode: 459ec...c72

• Liker 2
  • Nyttig 2

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jobber ikke i helsevesenet. Jobber med økonomi.

Anonymkode: 2b5a3...de4

Ha ha, ja her blir det nok feil i regnskapsføringen etter de nye, røde neglene. Jeg tror du er litt nærtagende, ts. «Leder sa indirekte»,  vel det er din tolkning, pynt deg som du vil og ikke overtolk utsagn. Om noen vil bruke penger på kunstige negler og andre ikke, så handler det ikke om annet enn at vi er forskjellige. Ledere har dog et utvidet ansvar for hva de uttrykker. 

Endret av Hareena
  • Liker 2
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg jobber selv i apotek, og her er det ingen regler for neglers lengde eller farge eller pynt (ei heller for bruk av ringer/armbånd) ved vanlig kundeekspedering. Det er selvsagt fordi slikt ikke utgjør noen hygienisk risiko.

Lange negler, neglelakk og smykker er kun forbudt hvis man jobber med produksjon av legemidler i sykehusapotek.

(De ansatte som jobber med vaksinering i "mitt" apotek bruker hansker. Noen annen fysisk kontakt med kunder har vi jo ikke, så hygiene er et ikke-problem.)

Anonymkode: 77007...d18

Hvis en er i en jobb hvor det behøves hansker, så skal selvsagt hender og negler under være rene. Det er vanskelig med lange gel-negler. Fake nails på apotek er no-go for meg altså. Da går jeg et annet sted. Samme med de som behandler mat, serverer mat, er i kontakt med pasienter etc. 

Anonymkode: 97240...8b2

• Liker 2
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har lange negler, mine egne og jeg garanterer deg at jeg er minst like renslig og hygienisk som alle andre.

De er velstelte, rene, skrubber under morgen og kveld og hendene mine er perfekte å se på. 

Kunne da aldri falt meg inn å ha møkkete hender eller negler. Bortsett fra når jeg jobber med "møkkete" ting, som planting, snekring, luking, skru bil osv. 

Anonymkode: 459ec...c72

Skrubbet hver morgen og kveld ja, der ser du!

Hvem andre har rene hender bare to ganger i døgnet? Usj 😣

• Liker 4
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis en er i en jobb hvor det behøves hansker, så skal selvsagt hender og negler under være rene. Det er vanskelig med lange gel-negler. Fake nails på apotek er no-go for meg altså. Da går jeg et annet sted. Samme med de som behandler mat, serverer mat, er i kontakt med pasienter etc. 

Anonymkode: 97240...8b2

Enig.

• Nyttig 1

Hvordan får dere dette til å handle om negler og hygiene?

Dette handler om at en sjef ydmyker en ansatt. Kunne vært hva som helst, men denne gangen var det kommentar om neglene. Foran andre ansatte, på en ufin og slem måte. En velkjent form for hersketeknikk fra dårlige ledere.

Så her må TS være obs på at dette mulig vil fortsette. Loggføre alt fremover. Jeg kan nesten garantere at det vil komme mer. 

Her er fem kjente hersketeknikker: 

Latterliggjøring, usynliggjøring, tilbakeholdelse av informasjon, fordømmelse uansett hva du gjør, påføring av skyld og skam(utføres ofte ved å latterliggjøre, ydmyke, blottstille og/eller krenke noen for måten de tenker og handler)

Anonymkode: 6cf63...202

• Liker 8
  • Nyttig 8

Annonse

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hun TAR PÅ ting, det gjør ikke vi andre. Klarer du ikke få med deg relevant informasjon så bør du kanskje vurdere å sakke ned på tempoet?

Dere andre tar ikke på ting? 

Anonymkode: 24fed...b3e

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dere andre tar ikke på ting? 

Selvfølgelig ikke, det er uhøflig, vi er voksne og på en normal arbeidsplass. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hun er misunnelig 😁😁 99.99%

Anonymkode: 5e01e...a08

Nå får du og alle andre med den kommentaren til alt mulig rulle inn. Man er ikke misunnelig når man synes noe er stygt.

Anonymkode: 61291...d48

• Liker 5
Maleficenta skrev (1 time siden):

Hun kunne jo fiksa neglene sine hun og om hun ville

Har ikke råd til det lenger jeg , har blitt så dyrt. Så er bittelitt « misunnelig «. Uten at jeg slenger dritt til kollegaer eller andre som har fått lagt negler. 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har ikke råd til det lenger jeg , har blitt så dyrt. Så er bittelitt « misunnelig «. Uten at jeg slenger dritt til kollegaer eller andre som har fått lagt negler. 

Altså, jeg synes det er direkte stygt, tacky, vulgært, uhygienisk og jeg vet ikke hva. Så jeg må jo være helt koko som spør, men jeg spør likevel;

Går det ikke an å gjøre dette selv for en rimelig penge?

Hva koster det å få noen til å lage negler og hva koster det å gjøre det selv?

Kan dere ikke gjøre det på hverandre?

(bare la for fader være å ta på våre fine nydelige rene ting etterpå)

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Misunnelig på at noen velger å ha tacky og uhygieniske fake-negler? Really?

Hun er uhøflig som kommenterer det, men det er garantert ikke misunnelse. 

Anonymkode: bcece...8a6

Jeg har ikke ekstremt lange negler som mange har. Røde, halvkorte jeg valgte, og de er ikke noe lengre en mine naturlige negler. Kunne aldri tenkt meg veldig lange negler da jeg ikke hadde klart å kneppe igjen knapper og sånn, og jeg må skrive på pc tastatur. Rødt er klassisk vil jeg si, men så klart hver sin smak og mening.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Annonse
Hareena skrev (1 time siden):

Ha ha, ja her blir det nok feil i regnskapsføringen etter de nye, røde neglene. Jeg tror du er litt nærtagende, ts. «Leder sa indirekte»,  vel det er din tolkning, pynt deg som du vil og kke overtolk utsagn. Om noen vil bruke penger på kunstige negler og andre ikke, så handler det ikke om annet enn at vi er forskjellige. Ledere har dog et utvidet ansvar for hva de uttrykker. 

Ikke spesielt nærtagende. Er ikke sånn at jeg gråt. Men syns jo kommentarer hennes var litt uprofesjonell.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke spesielt nærtagende. Er ikke sånn at jeg gråt. Men syns jo kommentarer hennes var litt uprofesjonell.

Javel, men hva så?

Forventer du at alle oppfører seg uklanderlig hele tiden, så varer du ikke lenge i arbeidslivet. Det å møte på jobb med røde negler er jo heller ikke profesjonelt, tenk om noen skulle skrive tråd om det?

Jeg opplever det støtt, og som tidligere nevnt synes jeg det er ekkelt, men jeg er voksen så jeg må bare bite tennene sammen og innse at vi er ulike og at jeg ikke får det på min måte hele tiden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...