Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært og fått lagd gel negler,ikke så lange, røde med rund tupp. Sjefen min sa indirekte hvor unødvendig hun syns det var å bruke penger på det. Hun sa at det ville ikke hun brukt penger på altså, og det var mye finere å være naturlig. Og hun sa til andre på jobb, se på neglene hennes, den forfengeligheten altså! Helt greit å ha meninger om det, men jeg personlig ville nok ikke sagt det høyt, men vi er forskjellige. Hva tenker du? 

Anonymkode: 2b5a3...de4

• Liker 4
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Hvorfor er neglene mine ett så stort problem for deg?, skal vi virkelig som voksene mennesker snakke stygt om neglene til hverandre, virkelig?"

Det hadde jeg sagt, også hadde jeg glatt oversett samtidige kommentarer om det videre.

OM det blir ett problem videre, gå til verneombud o.l... men herregud å tøvete å lage en sak ut av, snakker da fra sjefen sin side. 

Anonymkode: 5b9c5...933

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Hun er misunnelig 😁😁 99.99%

Anonymkode: 5e01e...a08

• Liker 19
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Hersketeknikk og på grensen til mobbing. Her råder jeg deg til å starte loggføring av denne type kommentarer. Denne sjefen er et dårlig egg, og her kan jeg nesten garantere deg at det blir verre.

Anonymkode: 6cf63...202

• Liker 21
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har vært og fått lagd gel negler,ikke så lange, røde med rund tupp. Sjefen min sa indirekte hvor unødvendig hun syns det var å bruke penger på det. Hun sa at det ville ikke hun brukt penger på altså, og det var mye finere å være naturlig. Og hun sa til andre på jobb, se på neglene hennes, den forfengeligheten altså! Helt greit å ha meninger om det, men jeg personlig ville nok ikke sagt det høyt, men vi er forskjellige. Hva tenker du? 

Hva jobber du med, hvilken bransje? 

Negler i ulik lengde og med farger herfra til regnbuens ende, har ingenting i helsevesenet å gjøre. Stadig ser jeg både på apotek, tannlege og legekontor og på sykehus folk med negler til å få gåsehud av. Fordi disse fargesprakende og lange neglene inneholder en herskere av bakterier usynlig skitt og smittestoffer. 
Helsevesenet synes å ha glemt hele Florence Nightingale hva var hun kjent for?

Anonymkode: b99ec...a79

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 100% enig med henne, men hun burde selvsagt ikke sagt det høyt

Anonymkode: 8d52f...c52

• Liker 14
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Negler i ulik lengde og med farger herfra til regnbuens ende, har ingenting i helsevesenet å gjøre. Stadig ser jeg både på apotek, tannlege og legekontor og på sykehus folk med negler til å få gåsehud av. Fordi disse fargesprakende og lange neglene inneholder en herskere av bakterier usynlig skitt og smittestoffer. 

Det her er viktig. Det er ikke bare i helsevesenet det er ekkelt med lange negler. Hater å se det hos ansatte å kaféer også og unngår å gå dit igjen hvis jeg det samme ansatte bak disken. 

Men selvfølgelig skal en sjef si fra på en ordentlig måte om at pga hygiene kan du ikke ha sånne negler å jobb. 

Anonymkode: 35667...ea3

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nettopp. Så dette er ikke bra lederstil. Starter gjerne med små kommentarer som dette, så baller det på seg. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Er neglene relevant for jobben dere utfører? 

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Alle jobber som har med hygiene å gjøre skal være korte rene negler uten noe på.

Anonymkode: 7e822...d5c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle jobber som har med hygiene å gjøre skal være korte rene negler uten noe på.

Men da må sjefen si det, på en ordentlig måte. Handlet ikke om det her.

• Liker 14
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg jobber selv i apotek, og her er det ingen regler for neglers lengde eller farge eller pynt (ei heller for bruk av ringer/armbånd) ved vanlig kundeekspedering. Det er selvsagt fordi slikt ikke utgjør noen hygienisk risiko.

Lange negler, neglelakk og smykker er kun forbudt hvis man jobber med produksjon av legemidler i sykehusapotek.

(De ansatte som jobber med vaksinering i "mitt" apotek bruker hansker. Noen annen fysisk kontakt med kunder har vi jo ikke, så hygiene er et ikke-problem.)

Anonymkode: 77007...d18

• Liker 8
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)

Man bør unngå å kommentere sine ansatte som leder så lenge det ikke har med kapasiteten til å utføre jobben å gjøre. Det har noe med profesjonalitet og respekt å gjøre. Jeg hadde reagert som ts.

Endret av Tekumseh79
  • Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg jobber selv i apotek, og her er det ingen regler for neglers lengde eller farge eller pynt (ei heller for bruk av ringer/armbånd) ved vanlig kundeekspedering. Det er selvsagt fordi slikt ikke utgjør noen hygienisk risiko.

Lange negler, neglelakk og smykker er kun forbudt hvis man jobber med produksjon av legemidler i sykehusapotek.

(De ansatte som jobber med vaksinering i "mitt" apotek bruker hansker. Noen annen fysisk kontakt med kunder har vi jo ikke, så hygiene er et ikke-problem.)

Helt feil! Apotekansatte skal følge vanlige regler for håndhygiene, dvs korte, reine negler, ikke ringer eller armbånd. Du kan ikke utføre tilfredsstillende håndhygiene hvis ikke. Her har sjefen din forsømt seg.

• Liker 4
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jobber ikke i helsevesenet. Jobber med økonomi.

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Veldig lange negler er jeg ikke fan av selv. De her er ikke det. Men hver sin smak.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt feil! Apotekansatte skal følge vanlige regler for håndhygiene, dvs korte, reine negler, ikke ringer eller armbånd. Du kan ikke utføre tilfredsstillende håndhygiene hvis ikke. Her har sjefen din forsømt seg.

Absolutt ikke. Det finnes ingen interne regler eller prosedyrer for slikt i apotekkjeden jeg jobber i. Å handle på apoteket er akkurat som å handle i en dagligvare (da mener jeg altså kun kassen, ikke ferskvaredisken) eller en helsekostbutikk. Selv om de ansatte i apoteket er autorisert helsepersonell er arbeidet de utfører en butikkjobb. Ingen spesielle krav til hygiene her, såklart.

• Liker 11
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (19 minutter siden):

Er neglene relevant for jobben dere utfører? 

Nei.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Der er ingen regler, nei? Men dere har uniform og hva er hensikten med uniform på apotek, og ellers der man jobber med uniform? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Der er ingen regler, nei? Men dere har uniform og hva er hensikten med uniform på apotek, og ellers der man jobber med uniform? 

Uniform på apotek har selvsagt akkurat samme funksjon som uniform på Kiwi: Vise kundene hvem som jobber der.

(Har du i det hele tatt SETT uniformen til for eksempel Apotek1? Mørke bukser, "penskjorte" med krave, pyntehalstørkle og en mørk jakke i ullblanding. Ikke noe hygienisk over den bekledningen😆)

Anonymkode: 317f3...ddb

• Liker 16
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...