Thomasine Skrevet 24. mai #1 Skrevet 24. mai I juni er det en fest for single jeg har meldt meg på. Vil ikke ha det på meg at jeg aldri prøvde. 😉 Festen foregår på et utested i Oslo og kostet en liten slant. Festen er på sitt 5.år, tror jeg, og jeg må innrømme at det er både spennende og skremmende å melde seg på noe slikt. Et lokalet fullt av single mennesker? Blir et kjøttmarked. Alle går rundt å skuler, stirrer, smiler…kanskje tar noen kontakt med deg…hva om du ikke faller for utseende…må jo være høflig og svare…gir man da folk forhåpninger man ikke kan eller vil innfri? Bli målt opp og ned. Du er for lav, du er for stor, du er for liten, du er for høy, du har for kort hår, du har skjegg, du er skalla…vet plutselig ikke om det er spennende en gang…🫣 Ikke vært på date på 30 år…husker ikke hvordan man flørter. Gi meg styrke! 😅 Do’s and don’ts?🙏🏽😀 Noen som har vært på slike fester og vil fortelle litt?😊 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #2 Skrevet 24. mai Litt som Tinder- bare live 😄 istedetfor å sveipe går man videre til en annen. Mingling, og folk må egentlig tåle å bli avvist live. Anonymkode: 55d49...6bb
AnonymBruker Skrevet 24. mai #3 Skrevet 24. mai Spennende! Jeg har aldri vært med på noe sånt (bor på et lite sted, så om noe sånt hadde blitt arrangert hadde det vel vært de samme menneskene som på det ene utestedet vi har, hehe), men jeg tenker: gå inn med lave forventninger og tilsvarende lave skuldre, kos deg, og om det blir skummelt: snakk litt med noen av det samme kjønn for å samle litt styrke. Fint å støtte seg til noen i samme situasjon For meg hadde det også hjulpet om jeg har en drink i hånden (kan være alkoholfri, såklart). Anonymkode: a1980...bd2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #4 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Litt som Tinder- bare live 😄 istedetfor å sveipe går man videre til en annen. Mingling, og folk må egentlig tåle å bli avvist live. Anonymkode: 55d49...6bb Det høres jo helt grusomt ut. Betale for en kveld med avvisning og usynliggjøring? 😐 Anonymkode: 4a7df...3f6 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #5 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det høres jo helt grusomt ut. Betale for en kveld med avvisning og usynliggjøring? 😐 Anonymkode: 4a7df...3f6 Jeg tenkte akkurat det samme. Avvisning og usynliggjøring kan jeg få helt gratis, liksom. Hver eneste dag, om jeg vil. Anonymkode: 8da98...395 1 1
visp Skrevet 24. mai #6 Skrevet 24. mai Jeg syns du er tøff jeg og regner med at de fleste føler litt nerver på et slikt arrangement. Det som er litt dumt er at det sikkert er en del som tar med seg venner som krykke, og da ser det sikkert ut som alle andre har noen å snakke med og man føler seg litt utenfor. Hopp i det 1
Thomasine Skrevet 24. mai Forfatter #7 Skrevet 24. mai 😅Føler meg ikke tøff, men går dit med hevet hode. Skal prøve å være «openminded», tenke at jeg skal ha det gøy og ikke tenke at jeg må flørte og «sjekke opp». Kan i alle fall ikke gå dit å forvente avvisning…kan vel ikke bli avvist for å skåle, smile, danse eller snakke med folk? Eller…?Uff, så negativt kan jeg ikke tenke.
AnonymBruker Skrevet 24. mai #8 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det høres jo helt grusomt ut. Betale for en kveld med avvisning og usynliggjøring? 😐 Anonymkode: 4a7df...3f6 Om du er svært redd for avslag, kan det hende det er noe du kan jobbe deg bedre på. Du trenger ikke ha det sånn. Anonymkode: c281b...e75
Thomasine Skrevet 24. juni Forfatter #9 Skrevet 24. juni Opplevde at mange av de som var på denne festen egentlig, innerst inne, ikke er klare for å sitte hjemme en lørdag, i sofaen, med armen rundt meg og se på film…😅 Spesielt gutta var typen «ut hver helg-gutter». Her var det hæla i taket og ganske klikkete. De som kjente hverandre satt sammen og det var såpass trangt at det var vanskelig å mingle, med mindre man koser seg på dansegulvet. Men, men - nå er det testet, og det blir nok med denne gangen. Jeg kom til å tenke på hvordan jeg vandret rundt på Smuget og Stedet - i sin tid…det var tider! 🤩😅 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #10 Skrevet 24. juni Thomasine skrev (12 minutter siden): Opplevde at mange av de som var på denne festen egentlig, innerst inne, ikke er klare for å sitte hjemme en lørdag, i sofaen, med armen rundt meg og se på film…😅 Spesielt gutta var typen «ut hver helg-gutter». Her var det hæla i taket og ganske klikkete. De som kjente hverandre satt sammen og det var såpass trangt at det var vanskelig å mingle, med mindre man koser seg på dansegulvet. Men, men - nå er det testet, og det blir nok med denne gangen. Jeg kom til å tenke på hvordan jeg vandret rundt på Smuget og Stedet - i sin tid…det var tider! 🤩😅 Tror nok ikke et opplegg med bare en fest fungerer så bra. Nå vet jeg ikke hva slags singel fest du var på, men smigel har i hvert fall noe sosialt opplegg før festen starter som dart, quiz eller shuffleboard eller noe slik hvor mennene og kvinnene rullerer fra bord til bord så man får snakket med alle før festen så man får blitt litt kjent og sondert terrenget litt før man blir kastet ut i sjekkinga. Det senker jo terskelen veldig for å komme i prat med folk på festen etterpå siden man jo har pratet litt med de på aktiviteten som var før festen. Det er et mye bedre opplegg syns jeg. Anonymkode: c9a98...ea2 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni #11 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (På 24.5.2025 den 20.48): Om du er svært redd for avslag, kan det hende det er noe du kan jobbe deg bedre på. Du trenger ikke ha det sånn. Anonymkode: c281b...e75 Har jobbet med det hele livet, kanskje ti av dem i terapi, men det blir ikke bedre. Anonymkode: 4a7df...3f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå