lakmadiri Skrevet 24. mai #1 Skrevet 24. mai Hei Jeg fikk svak svak strek 10dpo med rfsu. Var ganske usikker på den testen fordi jeg hadde lest mye dårlig om deres tester. Så jeg kjøpte ny og testet med CB 12dpo, hvor du får opp pluss og minus som resultat (tidlig test). Venter man så til dagen man forventer menstruasjon med å teste på nytt? Og tester man så flere dager på rad? 37 år, 3 måned vi prøver (første måned med prøving var halvhjertet, 2 måned så ble syklusen min helt rar og nå satt den) og hadde vel ikke forventet at det skulle gå så raskt 🙊
Hjertefisk Skrevet 24. mai #2 Skrevet 24. mai Det bestemmer du helt selv hvor mye eller lite du vil teste. Hvis du har fått en positiv test, uansett hvor svak streken er, så er du gravid. Da trenger du ikke teste på nytt, med mindre du er av den nevrotiske typen som har behov for å vite hvordan det går - eller trenger å være helt sikker. Noen ganger kan en tidlig graviditet ende opp i en kjemisk, men det er vanskelig å forutse uansett. Man kan miste etter 3 dager eller etter 3 uker. Hvordan gikk det med CB? Fikk du positiv test?
lakmadiri Skrevet 24. mai Forfatter #3 Skrevet 24. mai Hjertefisk skrev (2 minutter siden): Det bestemmer du helt selv hvor mye eller lite du vil teste. Hvis du har fått en positiv test, uansett hvor svak streken er, så er du gravid. Da trenger du ikke teste på nytt, med mindre du er av den nevrotiske typen som har behov for å vite hvordan det går - eller trenger å være helt sikker. Noen ganger kan en tidlig graviditet ende opp i en kjemisk, men det er vanskelig å forutse uansett. Man kan miste etter 3 dager eller etter 3 uker. Hvordan gikk det med CB? Fikk du positiv test? Tusen takk for svar. Fra CB ( tidlig test) tok jeg på morgenen i dag og den var positiv. Dette er kun en test med pluss eller minus. Pålpakken står det at resultatet er 99% sikkert med den type test 2 dager før mensen. Man leser jo om kjemiske graviditeter hvor hormonet kan slå ut selv om man ikke er gravid. Tørr ikke helt å senke skuldrene før uteblitt mens eller ny test på mandag/tirsdag. Føler at man kan være enda mer sikker etter uteblitt mens. Selv om alt kan skje frem til 3mnd kneika.
AnonymBruker Skrevet 24. mai #4 Skrevet 24. mai lakmadiri skrev (8 minutter siden): Man leser jo om kjemiske graviditeter hvor hormonet kan slå ut selv om man ikke er gravid. Tørr ikke helt å senke skuldrene før uteblitt mens eller ny test på mandag/tirsdag. Føler at man kan være enda mer sikker etter uteblitt mens. Selv om alt kan skje frem til 3mnd kneika. Ja slik er det. Mange av oss nevrotiske langtidsprøvere tester med strimler og sammenligner strekene fra dag til dag for å se om den blir sterkere. Etter jeg hadde spontanabort med første senka jeg ikke skuldrene før jeg hadde sett bankende hjerte på ultralyd to ganger før uke 12 (ja, man blir helt gal når man er ufrivillig barnløs og i tillegg har opplevd SA, så slik er det). Anonymkode: 1c7e6...271
lakmadiri Skrevet 24. mai Forfatter #5 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja slik er det. Mange av oss nevrotiske langtidsprøvere tester med strimler og sammenligner strekene fra dag til dag for å se om den blir sterkere. Etter jeg hadde spontanabort med første senka jeg ikke skuldrene før jeg hadde sett bankende hjerte på ultralyd to ganger før uke 12 (ja, man blir helt gal når man er ufrivillig barnløs og i tillegg har opplevd SA, så slik er det). Anonymkode: 1c7e6...271 Takk for at du deler. Forstår godt at det blir sånn når man har spontanaborter! Håper det satt til slutt for deg. Jeg blir nok bare litt nevrotisk fordi jeg har lest endel og vet at man kan ha hatt en kjemisk, som nå slår ut på tidlig test. Så da får jeg ta utgangspunkt i at mandag/tirsdag er man kanskje litt mer "safe".
AnonymBruker Skrevet 24. mai #6 Skrevet 24. mai lakmadiri skrev (2 timer siden): Takk for at du deler. Forstår godt at det blir sånn når man har spontanaborter! Håper det satt til slutt for deg. Jeg blir nok bare litt nevrotisk fordi jeg har lest endel og vet at man kan ha hatt en kjemisk, som nå slår ut på tidlig test. Så da får jeg ta utgangspunkt i at mandag/tirsdag er man kanskje litt mer "safe". Har opplevd kjemisk 2 ganger. fått positiv digital + svake streker på alle tester jeg har tatt. De har aldri blitt sterke, men vært godt synlig og holdt seg like noen dager. Mens har også da blitt forsinket. jeg tester derfor ofte sånn at jeg ser økning i styrke, og i tillegg med digitale som øker fra 1-2, 2-3 og 3+. Anonymkode: a55fc...8e5
lakmadiri Skrevet 24. mai Forfatter #7 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har opplevd kjemisk 2 ganger. fått positiv digital + svake streker på alle tester jeg har tatt. De har aldri blitt sterke, men vært godt synlig og holdt seg like noen dager. Mens har også da blitt forsinket. jeg tester derfor ofte sånn at jeg ser økning i styrke, og i tillegg med digitale som øker fra 1-2, 2-3 og 3+. Anonymkode: a55fc...8e5 Tusen takk for svar, jeg kommer nok til å teste men være avslappet. Første gang gravid og forstår det som at man ikke sjekker stigning med mindre man har hatt kjemiske før eller opplever andre symptomer. Jeg var stresset nok før de positive svarene i dag 😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå