Gå til innhold

Pene og behagelige bukser til damer som er litt runde rundt magen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heihei. Jeg har gått i treningstights så lenge jeg kan huske. Jeg er sensitiv mot stramme klær (altså klær med lite stretch, treningstightser er jo tettsittende, men ikke stram). Nå er jeg passert 30, og føler meg litt flau hver gang jeg går ut i offentligheten med tights og overdeler som ikke dekker rumpa. Jeg føler at det ikke er særlig flatterende, jeg er litt for gammel og at det er litt trashy. Jeg er derfor på søken etter nye buksealternativer. Jeg er litt overvektig (bmi på 28), og har gjennomgått noen svangerskap. Jeg er derfor veldig stor rundt mage/hofte/rumpe samt øvre del av lår, har derimot veldig smale ben fra midten av låret og nedover. Er det noen som vet av litt mer «voksne», penere og behagelige alternativer til bukser, til damer med min fasong? Jeg er også veldig lav (160), men kan potensielt sy bukser kortere hvis det er helt nødvendig. Håper det er noen som har noen tips. Hater så intenst å gå i butikker og prøve, det er altså det mest deprimerende jeg gjør, da ingenting ser bra ut på meg. Takk på forhånd, om du tar deg tiden til å kommentere.

Anonymkode: 4a9dc...402

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen takk, skal få sjekket de ut! ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Altså hvis jeg med BMI på 41 klarer å finne noe annet enn tights, så klarer du det med 28. Kjære vene så tafatt. Kjøp store nok bukser!!

https://www.zizzi.no/dame/bukser-leggings/

https://www.zizzi.no/elastiske-jeggings-med-hoey-midje-svart-CA20000B0199.html

Anonymkode: 24514...994

Så fint at du har et godt selvbilde! Personlig sliter jeg litt på den fronten, så jeg har ikke kjøpt meg nye klær på typ 5-10 år. Det er virkelig noe jeg kvier meg for. Men jeg er glad for at ikke alle opplever det sånn på grunn av vekt.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har jo ingenting med min, forøvrig ræva, selvtillit å gjøre? Det handler om at jeg ikke vil se slaskete ut selvom jeg er ekstremt overvektig? Jeg er en voksen kvinne på 34, som har en grei kontorjobb og interagerer med mange mennesker selvom jeg er feit. Hadde jo følt meg ekstremt mye verre om jeg gikk med tights(!!!) på jobb så alle kunne se hver eneste cellulitt og fettklump💀 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har jo ingenting med min, forøvrig ræva, selvtillit å gjøre? Det handler om at jeg ikke vil se slaskete ut selvom jeg er ekstremt overvektig? Jeg er en voksen kvinne på 34, som har en grei kontorjobb og interagerer med mange mennesker selvom jeg er feit. Hadde jo følt meg ekstremt mye verre om jeg gikk med tights(!!!) på jobb så alle kunne se hver eneste cellulitt og fettklump💀 

Ja okei, beklager. La meg omformulere meg: så fint at du finner klær du syns er greie å gå med. Jeg tenker forøvrig at du burde revurdere måten du snakker til folk over nettet på. Å møte andre med godhet og en vennlig tone koster ikke så mye.

Dette handler mer om at jeg gruer meg sånn til å prøve klær at jeg unngår å finne meg nye, så derfor spør jeg om konkrete tips til bukser som kanskje havner i en kategori som jeg kan bruke. Det må da være lov å høre om folk har tips, uten å få «kjære vene så tafatt» slengt i trynet.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Altså hvis jeg med BMI på 41 klarer å finne noe annet enn tights, så klarer du det med 28. Kjære vene så tafatt. Kjøp store nok bukser!!

Så unødvendig kommentar! Det er vanskelig å finne klær som passer for enkelte! BMI på 41 forklarer bare at du er stor, ikke hvordan kropper er fordelt! Har selv gått fra BMI på 36 til nå på 27. Har like store problemer med å finne klær fordi jeg har mage og pupper og er tynn rundt rumpe og lår. Dette har alltid vært et problem for meg, selv når jeg var tynn. 

Anonymkode: 016d4...31e

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Vil også legge til at disse buksene hos zizzi hadde jeg aldri kunnet kjøpe for de er altfor lange og altfor store rundt rumpen og lårene. 

Anonymkode: 016d4...31e

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lindex Punto serie er veldig god, synes jeg. Har også noen leggings fra HM. 

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er stor forskjell på BMI 41, og BMI 28 med litt ekstra rundt magen. Det å ha bukser med litt "hold inn" effekt er hele forskjellen på å se mye strammere ut, føle seg slank og selvsikker, sett mot å føle at magen stikker ut, eller får slike bulker i enkelte type klær. Samme med å dra på seg en hold-in-shorts under kjolen -  det gjør enorm forskjell. Med BMI 41 ser man jo stor ut uansett hva man har på seg. 

Anonymkode: 59577...dba

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Mann her, som febrilsk leter etter bukser som er lavere i livet pga sakte voksende mage (ikke gravid 😅 og BMI på 22) For jo lengre ned man får buksa jo mindre strammer det over magen.

For en 10 -15 år tilbake kunne man finne stretchjeans (slim eller skinny) av mykere tøy som var lave i livet, både dyre merkebukser og billige på HM. Da kom liksom bukselivet under magen, både når man sto og satt. Dette gjaldt også pysjamaser, joggebukser, dressbukser og friluftsbukser - det er endra over hele fjøla.

Nå skal alt være så høyt i livet for begge kjønn og da må man velge alt for stort, eller smerter og ubehag i sittende stilling. Når man i tillegg har mye svai i ryggen og litt sprettrumpe (overdrivelse) og egentlig var ment til å bli trekkfugl (and/gås) glir også høye bukser fort ned og man blir sidrumpa.

Nå er det mye åpen øverste knapp skjult under belte, og trøye som henger over. Og motivasjonen til å gjøre noe med fasongen varierer, og er ofte glemt når gamle pysj- eller joggebukser kommer på hjemme... "Sommerkroppen 2025" kan allerede være tapt... 😉

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja okei, beklager. La meg omformulere meg: så fint at du finner klær du syns er greie å gå med. Jeg tenker forøvrig at du burde revurdere måten du snakker til folk over nettet på. Å møte andre med godhet og en vennlig tone koster ikke så mye.

Dette handler mer om at jeg gruer meg sånn til å prøve klær at jeg unngår å finne meg nye, så derfor spør jeg om konkrete tips til bukser som kanskje havner i en kategori som jeg kan bruke. Det må da være lov å høre om folk har tips, uten å få «kjære vene så tafatt» slengt i trynet.

Men det høres jo ærlig talt ut som du trenger å få deg en realitetsorientering. Du skriver at du er flau over å gå ut seende trashy ut. Du er ikke så fryktelig overvektig med 28 i BMI, du har bare ca 7kg ekstra på kroppen. Du kan ikke være "veldig stor" som du selv skriver du er. Så det eksisterer ingen grunn til å gå rundt i tights som en tenåringsjente. Ja, det blir sikkert udigg å klemme seg inn i et par 501 Levis uten noe stretch, men så finnes det ekstremt mange bukser som ikke er så stive? Lee har feks noen helt vanvittig gode jeans som har stretch herfra til månen i store størrelser. Og både Cubus, KappAhl og Lindex har bukser med mye stretch til ok priser.

Du skjønner jo det er provoserende for ei med 55kg ekstra å lese mest sansynlig helt vanlig normale kvinner snakke seg selv ned som du gjør? Du har overbevist deg selv at du er svær og bare kan gå med tights liksom??? Du har født flere barn med kroppen din, vær stolt av det den har fått til og gå skamløst inn i prøverommet og prøv bukser til du finner noen. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er det eventuelt et alternativ for deg å gå mer i skjørt eller kjole? Jeg hatet bukseshopping før, og gikk rett og slett over til mer kjoler og skjørt fordi de var fine og lettere å passe inn i. Highwaist skjørt som sitter på midjen/over magen og løst ellers kan være veldig behagelige! 

Anonymkode: d1e9e...3c6

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men det høres jo ærlig talt ut som du trenger å få deg en realitetsorientering. Du skriver at du er flau over å gå ut seende trashy ut. Du er ikke så fryktelig overvektig med 28 i BMI, du har bare ca 7kg ekstra på kroppen. Du kan ikke være "veldig stor" som du selv skriver du er. Så det eksisterer ingen grunn til å gå rundt i tights som en tenåringsjente. Ja, det blir sikkert udigg å klemme seg inn i et par 501 Levis uten noe stretch, men så finnes det ekstremt mange bukser som ikke er så stive? Lee har feks noen helt vanvittig gode jeans som har stretch herfra til månen i store størrelser. Og både Cubus, KappAhl og Lindex har bukser med mye stretch til ok priser.

Du skjønner jo det er provoserende for ei med 55kg ekstra å lese mest sansynlig helt vanlig normale kvinner snakke seg selv ned som du gjør? Du har overbevist deg selv at du er svær og bare kan gå med tights liksom??? Du har født flere barn med kroppen din, vær stolt av det den har fått til og gå skamløst inn i prøverommet og prøv bukser til du finner noen. 

Det jeg har uthevet er er jo stort sett det jeg spør etter, så takk for tips!

Jeg kan selvsagt skjønne at det er provoserende, men vi lever i et samfunn der dårlig selvbilde ikke er forbeholdt de med ekstrem overvekt heller, og det er vel på sin måte bra det også - undervektige folk kan jo også føle seg tjukk om de ikke klarer å kvitte seg med magefettet. Vi kan jo heller se hverandre som sårbare mennesker som alle er sin egen største kritiker, og ha litt medfølelse for at vi alle har skavanker vi helst ville vært foruten. MITT «problem» er at alt fettet ligger på ett sted, så klær som passer i bena passer ikke rundt midjen, og jeg føler meg enten som ei pølse hvis det skal se noenlunde ok ut i bena, eller helt formløs om det skal passe rundt hoftene. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker den typen som ser ut som bukser, men føles som tights. Har flere fra Masai som jeg er veldig gode. Litt dyre, men solide.

Anonymkode: 876bc...949

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker i likhet med andre her at du trenger en realitetsorientering. Når du skrev at du er rund rundt magen og overvektig, så forventer jeg ikke en med BMI på 28. Når du i tillegg klager over at du ikke ser ut men ikler deg tights, verden styggest plagg som avslører absolutt alt, da har du rett og slett ikke troverdighet. Jeg som faktisk er feit kjøper bukser på Zizzi og Perfect jeans. Zizzi er du sannsynligvis for slank til, men perfect jeans sine har ulike lengder i beina så du ikke trenger åsy opp, og de er også med strech. Nå når moten ikke lenger er lavt liv, kan du gå inn i de aller fleste butikker og finne deg en fin bukse som går opp på magen og sitter bra på. Du kan også bestille på nett ut fra mål, og prøve hjemme.

Anonymkode: 4ae6e...9bc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg tenker i likhet med andre her at du trenger en realitetsorientering. Når du skrev at du er rund rundt magen og overvektig, så forventer jeg ikke en med BMI på 28. Når du i tillegg klager over at du ikke ser ut men ikler deg tights, verden styggest plagg som avslører absolutt alt, da har du rett og slett ikke troverdighet. Jeg som faktisk er feit kjøper bukser på Zizzi og Perfect jeans. Zizzi er du sannsynligvis for slank til, men perfect jeans sine har ulike lengder i beina så du ikke trenger åsy opp, og de er også med strech. Nå når moten ikke lenger er lavt liv, kan du gå inn i de aller fleste butikker og finne deg en fin bukse som går opp på magen og sitter bra på. Du kan også bestille på nett ut fra mål, og prøve hjemme.

Anonymkode: 4ae6e...9bc

Jeg har innsett mer og mer dette med tights. I en periode var det det alle i omgangskretsen min gikk med, det føltes behagelig og jeg følte meg rett og slett litt sexy i det. Jeg føler det ikke lengre sånn, åpenbart. 

Men jeg lurer på hvorfor folk er overrasket over en BMI på 28. BMI 26-29 er jo overvekt. 30+ er fedme. Jeg skriver jo også «litt rund» i tittelen. Jeg har jo ikke overdrevet på noe vis.

Men uansett så takker jeg for tips! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vero moda har en del finere bukser for oss som har det meste av ekstrakilo rundt livet 

Anonymkode: 33507...74b

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...