Gå til innhold

Barnehage nekter meg ta med egen mat

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Og da blir dårlig kosthold i barnehagen plutselig helt greit 😃

Anonymkode: 8070c...4f3

Da spiser man mer mat hjemme da🙄

Anonymkode: 0cc76...837

AnonymBruker
Skrevet
Sinsiew skrev (10 minutter siden):

Jaja, det kan du helt sikkert 😊

Alle kan det om man prioriterer riktig 

AnonymBruker
Skrevet
Lopploella skrev (12 minutter siden):

Til de som tror at barnehagene går i overskudd på kostpengene - regn ut selv hvor mye f.eks. 400 kroner blir pr måltid, fordelt på en hel måned med tre måltider om dager. Det er vel snakk om en femmer eller deromkring. 

Kostpengene er et eget budsjett, som ikke kan brukes til andre ting enn mat. Og som vel alle har merket, matprisene har steget voldsomt og det tror jeg ikke kostpengene i barnehagene har alle steder.

Folk skjønner åpenbart ikke det

AnonymBruker
Skrevet

Hahahaha!! Stakkars unge. Som forelder til barn med cøliaki og en reell grunn til å passe på, skjønner jeg ikke at du gidder. Mine to andre kan spise alt, takk&lov. Bare ikke gidd. Du skaper en nervøs unge, garantert

Anonymkode: f9ac7...f44

AnonymBruker
Skrevet
Lopploella skrev (17 minutter siden):

Til de som tror at barnehagene går i overskudd på kostpengene - regn ut selv hvor mye f.eks. 400 kroner blir pr måltid, fordelt på en hel måned med tre måltider om dager. Det er vel snakk om en femmer eller deromkring. 

Kostpengene er et eget budsjett, som ikke kan brukes til andre ting enn mat. Og som vel alle har merket, matprisene har steget voldsomt og det tror jeg ikke kostpengene i barnehagene har alle steder.

Da forstår jeg ikke hvorfor enkelte barnehager ikke ønsker at barna har med egen matpakke.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I vår bhg har de da 19 400 inn i mnd og de klarer å bake brød hver dag, det klarer å gi varmmat en dag i uka som er full av næring. De klarer fruktmåltid hver dag, yoghurt I ny og ne og havregrøt en dag i uken. De klarer også å tilpasse seg barna med allergi og intoleranse. 

Anonymkode: 410ee...dc5

Da har dere nok personal til å bake brød... ikke alle har dette. Tilpasse allergier og intoleranse er noe annet en at en mor vil ha annet type mat

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hahahaha!! Stakkars unge. Som forelder til barn med cøliaki og en reell grunn til å passe på, skjønner jeg ikke at du gidder. Mine to andre kan spise alt, takk&lov. Bare ikke gidd. Du skaper en nervøs unge, garantert

Tulling. 

Lev på kneip og tubepålegg i 3 mnd så får du se hvor godt du lever. For min del blir jeg veldig oppblåst av kun 1 skive per dag. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tulling. 

Lev på kneip og tubepålegg i 3 mnd så får du se hvor godt du lever. For min del blir jeg veldig oppblåst av kun 1 skive per dag. 

😘

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (Akkurat nå):

Da har dere nok personal til å bake brød... ikke alle har dette. Tilpasse allergier og intoleranse er noe annet en at en mor vil ha annet type mat

Det hender det er beskjed om mindretall av ansatte pga sykdom, det tar seg likevel tid til faste vaner. 

AnonymBruker
Skrevet

Tenk på barna i Afrika liksom.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk på barna i Afrika liksom.

Det kan du godt. Men seriøst, dagens foreldre må ta seg en bolle. Gjerne bokstavelig talt, kanskje til og med en ultraprossiert. Dette er fjolleri

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det hender det er beskjed om mindretall av ansatte pga sykdom, det tar seg likevel tid til faste vaner. 

Noen tar heller av deg barna istedenfor å bake ved sykdom/ vikar 

AnonymBruker
Skrevet

Noen tar med seg et par barn på kjøkkenet og  

AnonymBruker
Skrevet

Eller barna blir med og baker? Gøy!

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er mangel på kunnskap. 

Nei. Dere er bare hysteriske. Barn tar med skade av alt som ikke er lov, enn litt tubeost.

Annonse
Skrevet

Utrolig hvor mange foreldre i denne tråden kjemper FOR dårlig og næringsfattig kosthold for små barn. Hva skjer?

Vi kjemper ikke for dårlig mat...mange oss vet hvordan det er i barnehagen...vi som jobber i barnehagen har kjempet i iallefall 10 år ved å få mer penger til ansatte og bedre jobb vilkår..slik at vi kan få ned sykefraværet...bedre mat..og flere ansatte.

Du kan skrike hvor mye du vil om bedre mat i barnehagen og sfo..men uten mer penger og kanskje flere ansette vil ikke dette skje. Dette er ofte ikke opp til barnehagen..men kommune/ Stortinget 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Dere er bare hysteriske. Barn tar med skade av alt som ikke er lov, enn litt tubeost.

Det er ikke litt. Det er ganske store mengder når det er hver dag, hver uke, hver måned. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjemper ikke for dårlig mat...mange oss vet hvordan det er i barnehagen...vi som jobber i barnehagen har kjempet i iallefall 10 år ved å få mer penger til ansatte og bedre jobb vilkår..slik at vi kan få ned sykefraværet...bedre mat..og flere ansatte.

Du kan skrike hvor mye du vil om bedre mat i barnehagen og sfo..men uten mer penger og kanskje flere ansette vil ikke dette skje. Dette er ofte ikke opp til barnehagen..men kommune/ Stortinget 

Har jobbet mine år i barnehage og ikke hørt om et så dårlig tilbud rundt mat. Og at det i tillegg sendes ut skriv om at det å ta med egen mat er "ulovlig." 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skal ikke tubeost bli ulovlig, fordi det er skadelig? 🙂🙃

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg er enig med deg i at det er drittmat som ingen barn bør spise. MEN det er vanlig mat i Norge for barnefamilier. 

Ernæringsmamma (Instagram) har maler du kan gi til barnehagen for å informere om råvarelageret kosthold og kobler det til barnehageloven og hva den presiserer om kosthold. Det beste er om du går sammen med flere foreldre og dere sammen jobber med barnehagen om endring. Kan du få underskriftskampanje der de fleste skriver under?

Anonymkode: 3c650...4b3

Sånn at de allerede overabeidede ansatte får enda mer å gjøre? Slutt, din snobb. Og jeg er skikkelig glad for at jeg hadde små barn før Ernæringsmamma og andre slitsomme mennesker hadde en stor arena

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...