Gå til innhold

Barnehage nekter meg ta med egen mat

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

alt for mange hysteriske foreldre syns synd på dem som jobber i barnehage som må høre på all den klagingen

Anonymkode: 30844...ac8

JEG er fornøyd med egen barnehage for jeg ser hva de får til. Jeg har ingenting å klage på, jeg forstår ts veldig godt. De barnehagene jeg har jobbet i, har også vært flinke! 

Anonymkode: 410ee...dc5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle er hysteriske tydeligvis 😂

Alle som ikke gir barna sine 3 brødmåltid med giftig skinkeost til dagen er hysteriske og burde ikke ha barna i barnehagen. Stakkars de ansatte som må høre på denne klagingen. De ansatte elsker å spise skiver med giftig skinkeost selv. Regner med de ansatte spiser samme maten som barna? 

Anonymkode: 8070c...4f3

AnonymBruker
Skrevet

Frokost i barnehagen er helt kaotisk barn skal ha mat og unger leveres midt under mat.Noen allergier må vi passe på.Om 30 småbarn skulle hatt egen mat,hadde bare blitt mer styr..Her serveres havregrøt eller yoghurt med smothie.En dag i uka har vi hjemmebakte brød med omelett og div pålegg.

Anonymkode: 212a1...f88

AnonymBruker
Skrevet

Hvis barnehagens ansatte ikke har fagbrev som kokk, bør dem heller ikke ha ansvar for å lage og servere mat- og forby at vi tar med egne matpakker. Utifra alt dere skriver, er det jo bare merarbeid på dere ansatte å lage all denne maten.

Hadde satt mer pris på å ta med egen mat, også kunne dere brukt den ekstra timen på å være med barna- enn å stå på kjøkkenet. Noe du selv sier dere ikke er kvalifiserte til.

Ts

Anonymkode: 04f97...42a

Jeg er heller ikke kokk, men jeg kan lage mat fra bunnen av hver dag. Jeg kan også bake mengder 2 dager i uken. 

Disse som ikke støtter deg mangler kunnskap, gir faen i barnas kosthold eller er lei av yrket sitt. 

• Nyttig 3
Skrevet

Alle som ikke gir barna sine 3 brødmåltid med giftig skinkeost til dagen er hysteriske og burde ikke ha barna i barnehagen. Stakkars de ansatte som må høre på denne klagingen. De ansatte elsker å spise skiver med giftig skinkeost selv. Regner med de ansatte spiser samme maten som barna? 

Ja det gjør vi:) koselig. Vi lever ennå;) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje osten er gjemt unna til de ansatte

Skrevet

Jeg er heller ikke kokk, men jeg kan lage mat fra bunnen av hver dag. Jeg kan også bake mengder 2 dager i uken. 

Disse som ikke støtter deg mangler kunnskap, gir faen i barnas kosthold eller er lei av yrket sitt. 

🤦🤦 Dere bør virkelig begynne å jobbe i barnehage... barnehagen vil støtte foreldre..vi vil ha bedre mat...vi klarer å lage mat...

MEN.... Men mange har ingen nok folk eller penger... Dette går ikke på ansattes personlige...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis barnehagens ansatte ikke har fagbrev som kokk, bør dem heller ikke ha ansvar for å lage og servere mat- og forby at vi tar med egne matpakker. Utifra alt dere skriver, er det jo bare merarbeid på dere ansatte å lage all denne maten.

Hadde satt mer pris på å ta med egen mat, også kunne dere brukt den ekstra timen på å være med barna- enn å stå på kjøkkenet. Noe du selv sier dere ikke er kvalifiserte til.

Ts

Har du, som hysterisk mor, fagbrev som kokk?

Og, om noen år går barna dine på skole og du kan lage akkurat den maten du vil. Om ikke Sfo har en finger med i spillet da...

Anonymkode: f9ac7...f44

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (1 minutt siden):

Det handler vel ikke om å dø? Har noen skrevet det? Det handler om å gi barna sine et sunt og næringsrikt liv når de vokser som de gjør. Du må gjerne servere dine barn alt av tubepålegg og grandis. Jeg kommer ikke til å gjøre det og barnehagen burde stille med bedre alternativer. Ellers burde de i det minste godta at et barn har med en matboks som kun kreves at de åpner et lokk. 

Vanskelig å forstå?

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

🤦🤦 Dere bør virkelig begynne å jobbe i barnehage... barnehagen vil støtte foreldre..vi vil ha bedre mat...vi klarer å lage mat...

MEN.... Men mange har ingen nok folk eller penger... Dette går ikke på ansattes personlige...

Som skrevet flere ganger før, jeg har jobbet i barnehage. Jeg er utdannet barn og ungdomsarbeider på bunn, var lærling fra 2010. 

Det går på ansattes personlighet når de nekter medbrakt 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi har overlevd både meslinger og giftig skinkeost. Verden er blitt hysterisk. Husker du da gravide kvinner ble anbefalt å røyke og ta seg en dram mot kvalme og hormoner? Det var tider det. Vi som ikke døde, overlevde.

• Liker 2
Skrevet

Det handler vel ikke om å dø? Har noen skrevet det? Det handler om å gi barna sine et sunt og næringsrikt liv når de vokser som de gjør. Du må gjerne servere dine barn alt av tubepålegg og grandis. Jeg kommer ikke til å gjøre det og barnehagen burde stille med bedre alternativer. Ellers burde de i det minste godta at et barn har med en matboks som kun kreves at de åpner et lokk. 

Vanskelig å forstå?

Dere har det vanskelig å forstå...

Ts ber om å ta med matboks..og ikke betale kost penger... Barnehagen hAe sagt nei...for ellers vi plutselig 10 andre foreldre ta med matboks til ditt barn....og da er det ikke bare "1" lokk som skal tas opp.. 

• Nyttig 1
Skrevet

Som skrevet flere ganger før, jeg har jobbet i barnehage. Jeg er utdannet barn og ungdomsarbeider på bunn, var lærling fra 2010. 

Det går på ansattes personlighet når de nekter medbrakt 

Jobbet iallefall 8 forskjellige barnehager...aldri vært personlig... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Annenhver dag.

Med 4-5 barn??

Anonymkode: 0cc76...837

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere har det vanskelig å forstå...

Ts ber om å ta med matboks..og ikke betale kost penger... Barnehagen hAe sagt nei...for ellers vi plutselig 10 andre foreldre ta med matboks til ditt barn....og da er det ikke bare "1" lokk som skal tas opp.. 

Gjør det noe? Da blir det 11 mindre skiver å smøre.

• Nyttig 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ts

Meg , meg, meg, ikke så viktig å tenke på andre enn seg selv …

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vent til du finner ut hva barnehagetantene fyller hodene til barna med... 

Anonymkode: c7b7c...0c3

😂😂😂

Anonymkode: ca5fc...a71

• Liker 1
Skrevet

Gjør det noe? Da blir det 11 mindre skiver å smøre.

Igjør noe..nei...men det er andre ting som gjør at de kan smøre selv som er bedre. Om ts finner en barnehage de alle må ha med matpakke til frokost og lunsj...flott.

Men nå er det denne barnehagen barnet er i...de har egen mat ..altså ikkje matpakke til noen 

AnonymBruker
Skrevet

Dere kan da ikke kjøpe barnehageplass i en barnehage som serverer 3 måltider om dagen som du/dere er strengt imot da 🤣 Finn dere en annen barnehage, tydeligvis ikke en barnehage for dere.

Anonymkode: 80f38...da0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Meg , meg, meg, ikke så viktig å tenke på andre enn seg selv …

Barna er viktigst. 

JA! Til medbrakt matpakke for ALLE barn!

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...