Mim_madam Skrevet i går, 21:41 #1 Del Skrevet i går, 21:41 Er jo sesong! Hva er deres favorittoppskrifter med rabarbra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Ca like mengder rabarbra i små biter og jordbær (lett most, og fryste går bra), rørt sammen med chiafrø og eventuelt litt steviadråper med karamell eller vanilje. Siste er ikke nødvendig, men veldig godt 😋 Om jeg har fryst som er litt inntørket og stygt, moser jeg det med stavmikseren. Jeg oppbevarer det ofte i små bokser som er passe til en porsjon varm eller kald havregrøt. Det er helt nydelig 😋 Jeg pleier å få rabarbrasyltetøy kokt med vaniljestang i gave hver sommer. Har ikke oppskriften på den jeg får, men det er så godt, og passer også til fyll i pai. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden Lunken rabarbrapai med is. Viktig å ikke spare på sukkeret når man bruker rabarbra - det er surt! Anonymkode: 2aa47...481 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Del Skrevet 13 timer siden Rabarbrasyltetøy:) (koker det) og Likør. Anonymkode: 6beb3...98f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #5 Del Skrevet 12 timer siden Rabarbra- og jordbærpai Rabarbrakompott Anonymkode: dd722...8b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #6 Del Skrevet 12 timer siden Har tre favoritter: Lage suppe som kan drikkes kald. Bare å koke opp med vann og sukker, gjerne litt sitron for å friske opp. Smak til og avkjøl. NB - vær obs på at suppen samaker søtere når den er varm, så tilsett gjerne mer sukker om den er passe varm og skal drikes kald. Bakt rabarbra med lakrispulver over. Veldig enkelt - bare smøre en form med smør. Ha over sukker, lakrispulver og eventuelt litt smør på toppen. Bak til mør. Server med pisket krem/vaniljesaus/iskrem - evt en blanding. Utrolig godt! Syltetøy med en blanding av rabarbra og aprikos. Smaker som passer veldig godt sammen. Blir aromatisk og frisk. Her har jeg ingen oppskrift, for lager ikke dette selv, får det på glass.. Anonymkode: bf8ea...929 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Og husk: ikke spise rabarbra etter St. Hans! Da kan man få nyrestein. Anonymkode: f2807...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyp pust Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og husk: ikke spise rabarbra etter St. Hans! Da kan man få nyrestein. Anonymkode: f2807...721 Eh. Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden Dyp pust skrev (1 minutt siden): Eh. Nei. Jo, det er et stoff som utvikles i rabarbra etter modning som fører til nyrestein hos mennesker. Men for all del, det skader ikke meg om du lever i fornektelse. Anonymkode: f2807...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og husk: ikke spise rabarbra etter St. Hans! Da kan man få nyrestein. Anonymkode: f2807...721 Det er en myte! Det som er tilfelle er at du bør spise stilkene før de blir for store. Så høster du hele sommeren så kan du spise de små stilkene hele sommeren og. Anonymkode: a91d9...bb3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyp pust Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo, det er et stoff som utvikles i rabarbra etter modning som fører til nyrestein hos mennesker. Men for all del, det skader ikke meg om du lever i fornektelse. Anonymkode: f2807...721 Fortsatt ikke sant. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo, det er et stoff som utvikles i rabarbra etter modning som fører til nyrestein hos mennesker. Men for all del, det skader ikke meg om du lever i fornektelse. Anonymkode: f2807...721 Som KAN føre til nyrestein. Anonymkode: a91d9...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er en myte! Det som er tilfelle er at du bør spise stilkene før de blir for store. Så høster du hele sommeren så kan du spise de små stilkene hele sommeren og. Anonymkode: a91d9...bb3 Jo jo, det med St. Hans er jo bare en huskeregel, ikke en absolutt sannhet. Anonymkode: f2807...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden Dyp pust skrev (Akkurat nå): Fortsatt ikke sant. Keep telking yourself thst darling 😘 Anonymkode: f2807...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Keep telking yourself thst darling 😘 Anonymkode: f2807...721 Så mange skrivefeil på så liten flate. Anonymkode: f2807...721 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Og husk: ikke spise rabarbra etter St. Hans! Da kan man få nyrestein. Anonymkode: f2807...721 Bor i Tromsø og snøen er akkurat tint. Her er ikke rabarbraen klar for høsting før i starten av juli. Anonymkode: 34708...e64 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Som KAN føre til nyrestein. Anonymkode: a91d9...bb3 Ja, professor. Beklager, professor. Anonymkode: f2807...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, professor. Beklager, professor. Anonymkode: f2807...721 Du tåler ikke sannhet? Anonymkode: a91d9...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du tåler ikke sannhet? Anonymkode: a91d9...bb3 Jo, jeg sa jo unnskyld? Jeg har blitt klar over at du leser alt bokstavelig. Anonymkode: f2807...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyp pust Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden Nei, skal vi snakke om rabarbra, dere? Om den gode c-vitamin-kilden den er? Og så lettdyrka, utrolig. Jeg sykla forbi noen barn her om dagen som sto og solgte dem (dritdyrt!), og jeg gikk hjem og lagde kompott med havregryn og vaniljesukker. Nå som de norske jordbæra nesten er blitt like utvanna som de belgiske, syns jeg rabarbra har tatt over som sommerfrukten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå