AnonymBruker Skrevet 23. mai #1 Skrevet 23. mai Ja da må de vel se enda mer rare ut en nå, enda lettere og kan sikkert trille bortover av seg selv og svinger selv og stopper for andre. Hva tror du? Anonymkode: 61698...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #3 Skrevet 23. mai Hensatt skrev (3 minutter siden): Selvkjørende barnevogn fins allerede. Da lærte jeg noe nytt. Anonymkode: 61698...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #4 Skrevet 24. mai Sikkert selvklebende barnevogn med sitteplass til en voksen også, som vugger babyen i søvn. Anonymkode: 68885...42b
AnonymBruker Skrevet 24. mai #5 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Sikkert selvklebende barnevogn med sitteplass til en voksen også, som vugger babyen i søvn. Anonymkode: 68885...42b Ja, helt sikkert selvkjørende barnevogner med sitteplasser til den voksne også Anonymkode: 175eb...136 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai #6 Skrevet 24. mai Jeg tror ikke de vil forandre seg i noen stor grad. Jeg tror mange av dem ikke engang de vil være selvkjørende, fordi mange ønsker å dytte barnevognen selv. Anonymkode: e1080...91d
NinaLisa Skrevet 24. mai #7 Skrevet 24. mai Det blir vel «ut» med barnevogn, babyer skal bæres inntil kroppen i sjal til de omtrent begynner på skolen. Å foreldre snakker om at mitt barn er klistremerkebaby, og trenger nærkontakt hele tiden. Det vil bli nesten barnemishandling å legge en baby alene i en kald upersonlig vogn. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #8 Skrevet 24. mai Den som lever får se 😀 Og det blir ikke meg hvertfall. Anonymkode: 61698...b9e
AnonymBruker Skrevet 24. mai #9 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, helt sikkert selvkjørende barnevogner med sitteplasser til den voksne også Anonymkode: 175eb...136 Det finnes også. Tesla heter den. Anonymkode: 52433...9e5 1 1
Kleppmelk Skrevet 24. mai #10 Skrevet 24. mai Tror ikke det blir så kjempemye forandring. Den blir sikkert mer fancy og mer selvgående men så dabber det av og så vil folk ha det «gamle» tilbake.
AnonymBruker Skrevet 24. mai #11 Skrevet 24. mai Med tanke på hvor lite vogner egentlig har forandret seg (bortsett fra utseendet) så tviler jeg på at det blir så store endringer Anonymkode: 3c5f2...2e7
AnonymBruker Skrevet 24. mai #12 Skrevet 24. mai De svever, og registrerer baby. Den er trådløst tilkoblet til den voksne, så den kan se alle babys livstegn i smart-linsene sine. Og så er den tyverisikret, og kan ikke stjeles uten at forelderen henger med på slep fordi den trådløse tilkoblinga fungerer som en urokkelig magnet mellom vogn og forelder... Samme med baby, den må ligge i vogna helt til tilkoblet person tar den opp. Ikke utenkelig med sitteplass til voksen også. Trolig er vi så overvektige at det blir et nødvendig onde for mange. Anonymkode: 3fcbf...518
AnonymBruker Skrevet 25. mai #13 Skrevet 25. mai Kanskje de ser ut som de gjorde for 100 år siden fra nå, bare med litt justeringer og mer moderne detaljer. Anonymkode: 8b544...5f1
Anim92 Skrevet 25. mai #14 Skrevet 25. mai Vel, mange influensere nå har jo en vognnfrq cybex som vugger seg selv, gir fart i oppoverbakker og bremser i nedoverbakke 😅
Lalala123 Skrevet 25. mai #15 Skrevet 25. mai Om 100 år har selvrealisering og personlig utvikling nådd fosteret så barnet får seg ut av magen selv når det blir født og kjører kjem fra klinikken selv i egen bil med tåteflasken i hånden.
MariaIsabel Skrevet 25. mai #16 Skrevet 25. mai Jeg tror det vil gå videre i retningen Cybex e-priam, som har drahjelp i oppoverbakker og ulendt terreng, automatisk bremsing i nedoverbakker, og app med vugging. Ser for meg at etterhvert vil nesten alle vogner ha det, og toppmodellene vil ha flere vuggefunksjoner, innebygd babycall med kamera og lyd, temperaturmåler, og sensorer som plukker opp om noe er galt med barnet (puls, pust osv). Den vil selvsagt ha selvkjøring, men også ratt så forelderen kan styre, og sete til forelderen som kan tas av og på. Kanten rundt og kalesjen vil være av et materiale som kan bli gjennomsiktig eller endre utseende ved hjelp av appen og/eller display på vogna. Den kan blant annet ha solbrillefunksjon, så baby kan se ut til alle kanter, men ikke bli blendet (med innstillinger for hvor mye lys som slippes inn) eller brent, og nattehimmel, med blinkende stjerner. Ved å trykke på en knapp eller i appen, går kalesjen helt ned, så det fungerer som beskyttelse for blant annet insekter og katter (materialet puster). Når hele kalesjen er nede, kan man sette på lyddemping, så baby ikke blir forstyrret av lyder på utsiden. Man kan også sette på lyder inne i vogna (whitenoise, musikk, lydbok osv). Man kan styre hvor høyt man skal høre lydene fra vogna fra utsiden, men vogna vil uansett si ifra om baby gråter. Det vil være et innebygd minikjøleskap i vogna, og stikkontakter.
AnonymBruker Skrevet 25. mai #17 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (På 23.5.2025 den 23.33): Ja da må de vel se enda mer rare ut en nå, enda lettere og kan sikkert trille bortover av seg selv og svinger selv og stopper for andre. Hva tror du? Anonymkode: 61698...b9e Ingen trenger barnevogner om 100 år. Da har vi roboter som bærer barna, de er òg barnepiker/nanyer 24/7 slik at foreldrene får jobbe og gjøre det de vil, og ikke minst sove hele natten uten skriking, amming eller annet. Anonymkode: 1410a...f45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå