Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er svært kunnskapsrik og vet mye om fryktelig mye. I tillegg at han er interessert i å tilegne seg kunnskap og lære seg å optimalisere alt i livet. Dvs han ønsker å gjøre alt på best mulig måte. Denne kunnskapen deler han titt og ofte, og jeg blir splitter pine gal. 

Gjentatte ganger har jeg forsøkt å si fra, med varierende hell. 

Han har heldigvis stortsett sluttet med å gi meg informasjon og kunnskap om historie og annet vi kommer over i dagliglivet. Følte jeg var med et levende leksikon en periode med informasjon om historikk, steinarter og alt annet vi kunne se. 

Kan også oppleves ganske nedlatende når jeg etter ørten ganger, har sagt jeg orker ikke høre mer om alt mulig, og jeg får slengt etter meg at han er "overrasket over at jeg ikke ønsker å vite mer om..." og at " alle andre han kjenner er interessert". 

Jeg tar stor del mye av hans interesser, men trenger virkelig ikke å høre om opprinnelse til både bergarter, vite alt om fotballaget, hvordan alle viner blir produsert, og hvordan alle biler blir produsert osv. Det må finnes en grense mener jeg. Uansett, etter årevis med krangling så har han kuttet betraktelig ned på all denne kunnskapen som han ga meg titt og ofte. Det skjer mye sjeldnere nå, og jeg har da lettere for å spørre mer og faktisk være interessert i det han nå deler, kontra hvordan det tidligere bare drepte min interesse. 

En ting som imidlertid enda er hodebry for min del er hans måte å gjøre alt så mye bedre i hverdagen. Og etter noen år nå hadde jeg håpet vi snart var kommet til endes. Fremdeles får jeg innimellom tips om å ta ned solskjerming på dagen så sola ikke gjør det fryktelig varmt inne, eller når jeg i dag hadde glemt å løse verandadøra fikk jeg påminnelse om vi kunne huske å låse den, og en god regel var å låse hver gang man var inn og ut verandaen. Dette tipset har jeg hørt tusen ganger, og ja det er synd jeg glemte i dag å låse verandadøra før jeg gikk på kaffebesøk, men uhell skjer..og jeg trengte ikke for 500.gang å få tips om å låse døra hver gang jeg går inn døra, i tilfelle. Det er også tips om hvilken gryte som bør brukes til hvilken mat, og hvilke kokeplater. Tips at rent vann må i kaffetrakter og ikke bruke kolbe til å fylle vann, kaffen blir også ekstra god med å bevare kaffen i lufttett boks. 

Kan virkelig ikke huske alle tips og regler jeg har fått i løpet av årene, men det renner snart over for meg. Snill og hyggelig mann ellers som jeg er veldig glad i, men denne egenskapen gjør meg bare fullstendig på randen. Kjøpte vinskap og satte det en grad feil, og da fikk jeg tips om hvilken grad jeg burde ha på, i årevis fikk jeg tips om å ikke bruke tøymykner for det ødela klær, og stadig tips og påminnelser om å ikke la mikrofiberhåndklær i tørketrommel. 

Vi bor ikke sammen, men er hos hverandre hver andre uke, og ses også ellers også. 

Hvis jeg tar laderen med meg på soverommet og skal lade litt før jeg sover får jeg beskjed om at man ikke bør lade på natta. Lista er lang. 

Alt er velmenende sikkert og han har somregel mye bra. Men jeg blir sprø av en mann som forteller meg at jeg bør heller bruke den kniven til å kutte salat/kjøtt og mm. Hele tiden er det noe.

Jeg opplever han som bedreviter. Han mener han ikke er det men bare deler tips og triks samt erfaring.

Idag toppet det seg med at han sier noe om at "jeg ser du har tenkt å bruke den kokeplate, kan jeg gi et tips?" Når jeg sier nei og at vi får ha en god stemning nå så ender det opp med en stor diskusjon hvor han ikke tar nei for et svar og mener jeg er frekk som ikke vil høre hva han har å si. 

Ingen av oss forstår dens andre side. Har noen tips der ute? Jeg kommer til å bli sprø.

Anonymkode: 42a84...087

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hihi, du har fått hele KG samlet i en og samme person 🤣🤣

Anonymkode: 4aa63...679

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

"Ola, nå begynner jeg å nå grensen min for dine velmenende råd og tips. Du tenker nok at det er hva det er, men jeg får følelsen av å være å hus med faren min, og det blir lite kåstskap utav å dele kvelden med ham.  Fra nå av, vil jeg la vær å svare deg, og heller se på deg i fem sekunder hver gang du blir nedlatende og bedrevitende."

Personlig ville jeg aldri vært med i en slik person. 

Anonymkode: a2b4d...d09

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Det der hadde jeg ikke taklet. Kan man overse han når han holder på sånn? Kan du synge? Rope? Gjøre noe sjokkerende hver eneste gang? Motsatt klikkertrening? Hver gang han kommer med et råd så bjeffer du jævlig høyt?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du må føle deg liten eller dårlig av alle disse gode rådene. Og jeg tenker at han må ta til seg og lære å slippe opp kontrollen og se at det går greit selv om du ikke gjør ting 100% etter hans måte. 

Anonymkode: b405b...50b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du adhd, ts? Føler du gløymer bekymringsfult mykje. ❤️ 

Anonymkode: b87ec...794

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du adhd, ts? Føler du gløymer bekymringsfult mykje. ❤️ 

Anonymkode: b87ec...794

Det står da ingenting her om at hun glemmer mye? Slik jeg leser dette får hun tips uavhengig av hvorvidt hun glemmer eller ikke. Jeg kjenner en slik fyr. Han kan minne om at man må ditt eller datt, selv om man aldri har glemt å gjøre den tingen. Noen mennesker er svært irriterende på akkurat dette.

TS: Jeg tviler sterkt på at han noen ganger kommer til å bli bedre. Jeg hadde ikke orket det. Enkelt og greit. Jeg kjenner jeg blir frustrert bare av å lese det.

Endret av SPOCA
  • Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (3 minutter siden):

Det står da ingenting her om at hun glemmer mye? Slik jeg leser dette får hun tips uavhengig av hvorvidt hun glemmer eller ikke. Jeg kjenner en slik fyr. Han kan minne om at man må ditt eller datt, selv om man aldri har glemt å gjøre den tingen. Noen mennesker er svært irriterende på akkurat dette.

TS: Jeg tviler sterkt på at han noen ganger kommer til å bli bedre. Jeg hadde ikke orket det. Enkelt og greit. Jeg kjenner jeg blir frustrert bare av å lese det.

Jepp.

Jeg hadde skreket til en sånn person. Eller speilet dem. Så sant jeg ikke under noen omstendighet kunne unngått dem. Da ville jeg heller unngått dem.

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Herrefred, jeg blir provosert bare av å lese om det! Hvordan er det da å måtte leve et sånt liv ...?

Jeg hadde blitt fristet til å enten "bli" fullstendig dum og tafatt, og spørre ham til råds om hver minste lille ting, eller speile ham og begynne å minne på, tipse om og informere om absolutt alt jeg kunne komme på. Ikke særlig modent eller bærekraftig i lengden, jeg vet det. Samtidig er det av og til noe sånt som må til for at vedkommende får opp øynene for hvordan det påvirker andre.

Anonymkode: f823c...5ea

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jepp.

Jeg hadde skreket til en sånn person. Eller speilet dem. Så sant jeg ikke under noen omstendighet kunne unngått dem. Da ville jeg heller unngått dem.

Enig . Folk som konstant kommer med tips og råd uten å ha blitt spurt , er folk jeg unngår som pesten . Blir svett av å lese innlegget 😅

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er du sammen med Sheldon?🤣 

Anonymkode: f0119...dc0

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han er svært kunnskapsrik og vet mye om fryktelig mye. I tillegg at han er interessert i å tilegne seg kunnskap og lære seg å optimalisere alt i livet. Dvs han ønsker å gjøre alt på best mulig måte. Denne kunnskapen deler han titt og ofte, og jeg blir splitter pine gal. 

Gjentatte ganger har jeg forsøkt å si fra, med varierende hell. 

Han har heldigvis stortsett sluttet med å gi meg informasjon og kunnskap om historie og annet vi kommer over i dagliglivet. Følte jeg var med et levende leksikon en periode med informasjon om historikk, steinarter og alt annet vi kunne se. 

Kan også oppleves ganske nedlatende når jeg etter ørten ganger, har sagt jeg orker ikke høre mer om alt mulig, og jeg får slengt etter meg at han er "overrasket over at jeg ikke ønsker å vite mer om..." og at " alle andre han kjenner er interessert". 

Jeg tar stor del mye av hans interesser, men trenger virkelig ikke å høre om opprinnelse til både bergarter, vite alt om fotballaget, hvordan alle viner blir produsert, og hvordan alle biler blir produsert osv. Det må finnes en grense mener jeg. Uansett, etter årevis med krangling så har han kuttet betraktelig ned på all denne kunnskapen som han ga meg titt og ofte. Det skjer mye sjeldnere nå, og jeg har da lettere for å spørre mer og faktisk være interessert i det han nå deler, kontra hvordan det tidligere bare drepte min interesse. 

En ting som imidlertid enda er hodebry for min del er hans måte å gjøre alt så mye bedre i hverdagen. Og etter noen år nå hadde jeg håpet vi snart var kommet til endes. Fremdeles får jeg innimellom tips om å ta ned solskjerming på dagen så sola ikke gjør det fryktelig varmt inne, eller når jeg i dag hadde glemt å løse verandadøra fikk jeg påminnelse om vi kunne huske å låse den, og en god regel var å låse hver gang man var inn og ut verandaen. Dette tipset har jeg hørt tusen ganger, og ja det er synd jeg glemte i dag å låse verandadøra før jeg gikk på kaffebesøk, men uhell skjer..og jeg trengte ikke for 500.gang å få tips om å låse døra hver gang jeg går inn døra, i tilfelle. Det er også tips om hvilken gryte som bør brukes til hvilken mat, og hvilke kokeplater. Tips at rent vann må i kaffetrakter og ikke bruke kolbe til å fylle vann, kaffen blir også ekstra god med å bevare kaffen i lufttett boks. 

Kan virkelig ikke huske alle tips og regler jeg har fått i løpet av årene, men det renner snart over for meg. Snill og hyggelig mann ellers som jeg er veldig glad i, men denne egenskapen gjør meg bare fullstendig på randen. Kjøpte vinskap og satte det en grad feil, og da fikk jeg tips om hvilken grad jeg burde ha på, i årevis fikk jeg tips om å ikke bruke tøymykner for det ødela klær, og stadig tips og påminnelser om å ikke la mikrofiberhåndklær i tørketrommel. 

Vi bor ikke sammen, men er hos hverandre hver andre uke, og ses også ellers også. 

Hvis jeg tar laderen med meg på soverommet og skal lade litt før jeg sover får jeg beskjed om at man ikke bør lade på natta. Lista er lang. 

Alt er velmenende sikkert og han har somregel mye bra. Men jeg blir sprø av en mann som forteller meg at jeg bør heller bruke den kniven til å kutte salat/kjøtt og mm. Hele tiden er det noe.

Jeg opplever han som bedreviter. Han mener han ikke er det men bare deler tips og triks samt erfaring.

Idag toppet det seg med at han sier noe om at "jeg ser du har tenkt å bruke den kokeplate, kan jeg gi et tips?" Når jeg sier nei og at vi får ha en god stemning nå så ender det opp med en stor diskusjon hvor han ikke tar nei for et svar og mener jeg er frekk som ikke vil høre hva han har å si. 

Ingen av oss forstår dens andre side. Har noen tips der ute? Jeg kommer til å bli sprø.

Anonymkode: 42a84...087

Å fy faen han der hadde blitt singel fort for min del!!!

• Liker 4
Skrevet

Forlot forholdet med en sånn en etter 5 år for et par år siden. For en befrielse!!

• Liker 3
Skrevet

jeg hadde aldri blitt sammen med en slik person, takler ikke bedrevitere. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det årleit å lære noe da TS?

Anonymkode: 58cb9...6f3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min mann har lignende tendenser, men langt ifra så ekstrem. Vi bor sammen, så jeg lever med dette på daglig basis. 20 år...

Jeg sier ifra når han er belærende og ber ham heller være stille, for jeg orker ikke lytte. Eventuelt så kan han prate videre, men jeg er i egne tanker og kommer ikke til å respondere. 

Etter mange år sammen, så har jeg måttet si ifra så tydelig at det grenser til respektløst. For jeg orker faktisk ikke å bli belært hele tida. Vi kan godt ha samtaler om elektrisitet, kabler, strøm, ladere, elbil osv osv. men blir det belærende så sier jeg ifra straks jeg får nok. Da kan vi heller snakke om noe annet. 

Å være belærende er ikke det samme som å lære noen noe. Det er en egen greie. Han kan lære meg masse, for han er skikkelig smart, og jeg spør og graver om ting og tang, og han kan prate og gi gode svar, men så fort det blir belærende så orker jeg ikke høre mer.

Min bror er helt lik han du beskriver. Du heter ikke tilfeldigvis Hannah? 😂 Han må du i så fall bare overleve. Han kan ikke endres på. Han tenker på sin hel egen måte og har en annen forståelse av kunnskap og livet generelt. Jeg kan knapt tilbringe ti minutter med ham før jeg ikke orker å prate mer med ham. Han har så mye kunnskap, velmente råd og tips at jeg blir overveldet og soner ut.

Anonymkode: 8b337...2a7

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere er ikke match i det hele tatt. Han er en som søker kunnskap, vil dele den og diskutere.
Du er som de fleste kjedelige personer som ikke søker etter å lære ny kunnskap.

Anonymkode: 2cdaa...81c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Min mor kan tendere til å være en vandrende bruksanvisning. Hun forteller hvordan ting skal gjøres automatisk uansett om man behøver det eller ei. En gang hørte jeg fra soverommet min at min far utbrøt " jeg vet da for faen hvordan jeg åpner et vindu, det er jo JEG som har installert dette vinduet!!" Holdt på å le meg ihjel. 😛

• Liker 3
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fremdeles får jeg innimellom tips om å ta ned solskjerming på dagen så sola ikke gjør det fryktelig varmt inne, eller når jeg i dag hadde glemt å løse verandadøra fikk jeg påminnelse om vi kunne huske å låse den, og en god regel var å låse hver gang man var inn og ut verandaen. Dette tipset har jeg hørt tusen ganger, og ja det er synd jeg glemte i dag å låse verandadøra før jeg gikk på kaffebesøk, men uhell skjer..og jeg trengte ikke for 500.gang å få tips om å låse døra hver gang jeg går inn døra, i tilfelle.

Altså, hvis du sliter med så elementære ting bør du kanskje takke Gud for å ha nettopp en slik kjæreste. 

Anonymkode: 730e9...a18

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Han har jo rett da, i alt du ramser opp ... Har du vurdert å prøve å være positivt innstilt til rådene, og ta dem til deg?

Dere er nok uansett ingen god match. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...