AnonymBruker Skrevet 23. mai #1 Skrevet 23. mai Vil flytte kjøkkenet for å få et nytt soverom. Men da vil ikke det nye kjøkkenet ligge vegg i vegg med bad/vaskerom. Det blir da et rom i mellom. Huset er fra 1880. Noen som vet om dette blir veldig dyrt? Anonymkode: 6b040...ea1
Daisy-love Skrevet 23. mai #2 Skrevet 23. mai Du må forlenge/endre vann og avløp, og legge det annet sted enn i dag, så ja det vil koste en del. Usikker på hvor mye da det er mange faktorer.
AnonymBruker Skrevet 23. mai #3 Skrevet 23. mai Daisy-love skrev (1 minutt siden): Du må forlenge/endre vann og avløp, og legge det annet sted enn i dag, så ja det vil koste en del. Usikker på hvor mye da det er mange faktorer. Tror du det blir over 100 k? Anonymkode: 6b040...ea1
PhilosopherSe7en Skrevet 23. mai #4 Skrevet 23. mai Det må jo trekkes nye rør og avløp, nytt elektrisk. Vegger, gulv og tak må gjerne tas, samt maling og nye lister. I tillegg kommer utgiftene til ny kjøkkeninnredning. Jeg vil tro det koster en hel del.
Daisy-love Skrevet 23. mai #5 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror du det blir over 100 k? Anonymkode: 6b040...ea1 Ja totaltprisen blir nok mye mer enn det. Å renovere et bad likt løsningen som alt er der koster jo ofte mer, og her er det mange timer med fagfolk. 3 1
PhilosopherSe7en Skrevet 23. mai #6 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror du det blir over 100 k? Anonymkode: 6b040...ea1 Jeg tror det kommer over 200 k, men vanskelig å si noe uten å se rommene og hvor dagens rør ligger i forhold. Hva skal dere gjøre selv? 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #7 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vil flytte kjøkkenet for å få et nytt soverom. Men da vil ikke det nye kjøkkenet ligge vegg i vegg med bad/vaskerom. Det blir da et rom i mellom. Huset er fra 1880. Noen som vet om dette blir veldig dyrt? Anonymkode: 6b040...ea1 Dette er noe flere har gjort, og så får de problemer med avløpsrøret på den nyplasserte kjøkkenet. Lekkasjer og bare elendighet. Tenk de* om en gang til. Anonymkode: 140a3...3bf 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #8 Skrevet 23. mai PhilosopherSe7en skrev (43 minutter siden): Jeg tror det kommer over 200 k, men vanskelig å si noe uten å se rommene og hvor dagens rør ligger i forhold. Hva skal dere gjøre selv? Kan ikke gjøre noe selv Anonymkode: 6b040...ea1
PhilosopherSe7en Skrevet 23. mai #9 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan ikke gjøre noe selv Anonymkode: 6b040...ea1 Om du må få inn firma til å gjøre alt, inkludert maling og montering av kjøkken så tror jeg fort det lander på ett sted mellom 250-400k 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #10 Skrevet 23. mai PhilosopherSe7en skrev (11 minutter siden): Om du må få inn firma til å gjøre alt, inkludert maling og montering av kjøkken så tror jeg fort det lander på ett sted mellom 250-400k Kan male, men ikke noe annet. Ti tommeltotter. Men da kan jeg vel nesten like gjerne bygge på ett rom til på huset (har plass). Et rom på 8-10 kvm vil kanskje ikke bli noe dyrere enn dette.. Anonymkode: 6b040...ea1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #11 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Vil flytte kjøkkenet for å få et nytt soverom. Men da vil ikke det nye kjøkkenet ligge vegg i vegg med bad/vaskerom. Det blir da et rom i mellom. Huset er fra 1880. Noen som vet om dette blir veldig dyrt? Anonymkode: 6b040...ea1 Vil tro minimum 300k antagelig nærmere 500k+ Anonymkode: 12221...fe8 1
PhilosopherSe7en Skrevet 23. mai #12 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan male, men ikke noe annet. Ti tommeltotter. Men da kan jeg vel nesten like gjerne bygge på ett rom til på huset (har plass). Et rom på 8-10 kvm vil kanskje ikke bli noe dyrere enn dette.. Anonymkode: 6b040...ea1 Det er ikke billig det heller. Det skal jo søkes om, så skal det lages fundament på bakken med nok isolasjon, drenering. Det skal bygges etter dagens krav, taket må utvides, vinduer, elektrisk osv Skal du først bygge på og bruke mye penger så ville jeg ikke bygget på huset med bare 10 kvm Hva med å selge å kjøpe noe større/mer egnet? Du kan bruke de pengene dette prosjektet koster i ny bolig istedet 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #13 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror du det blir over 100 k? Anonymkode: 6b040...ea1 Jeg totalrenoverte kjøkken for fem år siden. Ikea-innredning + hvitevarer for 45k, og elektriker, rørlegger og materialer for vegger/tak/gulv kostet 75k ca. Rørlegger koblet kun på varmvanntak, ikke ett eneste rør ble flyttet. Vi gjorde alt arbeid selv utenom rør og elektrisk. 7kvm kjøkken. Anonymkode: c4997...83a
AnonymBruker Skrevet 24. mai #14 Skrevet 24. mai Vi flyttet kjøkkenet til andre siden av stua, og selve det med rør ble ikke så dyrt siden vaskerommet lå på skrått nedom det nye kjøkkenet. Tror vi betalte rundt 20k for rørlegger, så akkurat den var billigere enn vi hadde fryktet. Men så kommer jo elektriker i tillegg, og om dere skal kjøpe nytt kjøkken, legge nytt gulv og nye vegger? Tror vi ente på rundt 350k, men vi valgt ikke det billigste kjøkkenet. Gjorde alt utenom rør og elektrisk selv. Angrer på at vi monterte kjøkken selv, det vil jeg ikke anbefale - men sparte endel på det da. Anonymkode: 824ec...657
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå