AnonymBruker Skrevet i går, 17:28 #1 Del Skrevet i går, 17:28 Skal flytte til sommeren men er usikker på hvor mye jeg absolutt må belage meg på å betale. Har innsett at jeg ikke kommer under 10,000kr, men syntes at 15,000kr er litt i det høyeste laget. Jeg vet ca hvor mye jeg kommer til å tjene i året før skatt og før tillegg, men begynner i første fulltidsjobb så har ikke så mye kunnskap om lønn å lene meg på. Hvor mye (eller ca hvor stor prosent av lønna) betaler dere i leie? Og hva er det inkludert av internett, kommunale avgifter osv? Anonymkode: bd42b...65b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:33 #2 Del Skrevet i går, 17:33 Betaler 16500,- Ingenting inkludert (bortsett fra kommunale avgifter, eiendomsskatt og renovasjon, som skal inkluderes ifølge loven). Leilighet på 65 kvm. 2 soverom Anonymkode: 8756d...4cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:37 #3 Del Skrevet i går, 17:37 Jeg betaler 9500 for 50kvm i oslo. Internett , komm. avgifter inkludert. Strøm utenom. Anonymkode: 1d552...c7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vaskeklut1 Skrevet i går, 17:39 #4 Del Skrevet i går, 17:39 Vi bruker 28% av utbetalt lønn på husleie, inklusiv garasje, vann og varme. Strøm kommer i tillegg. Jeg ville absolutt forsøkt å holde husleien til maks 25-30% av netto lønn, ellers risikerer du å bli «house poor». Det har jeg prøvd før (rundt 43%), og det er ikke gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:48 #5 Del Skrevet i går, 17:48 Jeg betaler under 6000kr i Kristiansand, men ikke i sentrum. Alt inkludert, også strøm og parkeringsplass. 35-40kvm (vet ikke helt sikkert, men noe sånt). Bodd nærmere ett tiår, uten endring i leien. Ca 25% av netto går i husleie. (Ja jeg er ufør.) Dette er veldig billig, og jeg er kjempeheldig, og trives så godt. Anonymkode: 43c39...8df 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:00 #6 Del Skrevet i går, 18:00 Når jeg leide leilighet tidligere var det 11k i mnd. Var en liten og litt utdatert leilighet på 50 kvm. Har nå kjøpt et stort hus med dobbel garasje og betaler mindre i mnd. på huset enn jeg gjorde for den leiligheten. 🫣 Anonymkode: 08092...722 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:04 #7 Del Skrevet i går, 18:04 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg betaler 9500 for 50kvm i oslo. Internett , komm. avgifter inkludert. Strøm utenom. Anonymkode: 1d552...c7e Oi - i Oslo by?? Det var helt sinnsykt billig! Anonymkode: 7ecaf...c18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:07 #8 Del Skrevet i går, 18:07 4800 inkl parkering og strøm, en halvtime fea en middels by på vestlandet. Elsker det. Leier hos eldre folk hvor jeg bidrar med hjelp og tjenester nå og da. Anonymkode: a80e7...269 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #9 Del Skrevet 20 timer siden Stavanger sentrum: Rom i kollektiv i nyoppusset leilighet: 4500,- pr rom, alle spleiser på strøm/nett. Har sjekket og er tydeligvis et av de aller billigste stedene i byen nå (har vært samme pris her i 5 år, ingen prisøkning etter oppussingen heller) så ser jo at alt rundt har økt noe helt hinsides! Alle kommunale avgifter er selvfølgelig inkludert. Soneparkeringsbevis må kjøpes selv, eller man kan bruke gratis gateparkering i gåavstand fra huset. Anonymkode: 5299e...05e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #10 Del Skrevet 20 timer siden Bor i Stavanger sentrum sammen med kjæresten og datteren min. Husleien er på 19000 tusen i måneden som vi betaler 50/50 hver. Er 90 kvadrat fordelt på to etasjer, 3 soverom, bra standard og stor terasse. Strøm og internett kommer i tillegg, noe vi også deler 50/50. Anonymkode: f29a1...3fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #11 Del Skrevet 20 timer siden Karmøy, relativ stor og sentrumsnær leilighet. 9000 inkludert internett og strøm, 2 soverom, walk-in closet, bod, parkering, nylig oppusset bad og kjøkken. Anonymkode: 66927...215 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #12 Del Skrevet 20 timer siden Sandnes. 15 min gåavstand til sentrum: 9000 kr med Internett inkludert. Strøm i tillegg. 40 kvadratmeter. Det er veldig billig og har vært utrolig heldig. Er nyoppusset, så god standard. Men man kommer nok hvert fall ikke under 10 000 kr i dag normalt sett. Og enda dyrere nærme sentrum. 12-13000 ville jeg regnet som normalt. Men ville prøvd å finne noe som ikke overstiger det hvis mulig. Anonymkode: 49dd9...105 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Skal flytte til sommeren men er usikker på hvor mye jeg absolutt må belage meg på å betale. Har innsett at jeg ikke kommer under 10,000kr, men syntes at 15,000kr er litt i det høyeste laget. Jeg vet ca hvor mye jeg kommer til å tjene i året før skatt og før tillegg, men begynner i første fulltidsjobb så har ikke så mye kunnskap om lønn å lene meg på. Hvor mye (eller ca hvor stor prosent av lønna) betaler dere i leie? Og hva er det inkludert av internett, kommunale avgifter osv? Anonymkode: bd42b...65b Leier enebolig med 3 soverom, landlig for 12 000 Anonymkode: e7ee3...b05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #14 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Skal flytte til sommeren men er usikker på hvor mye jeg absolutt må belage meg på å betale. Har innsett at jeg ikke kommer under 10,000kr, men syntes at 15,000kr er litt i det høyeste laget. Jeg vet ca hvor mye jeg kommer til å tjene i året før skatt og før tillegg, men begynner i første fulltidsjobb så har ikke så mye kunnskap om lønn å lene meg på. Hvor mye (eller ca hvor stor prosent av lønna) betaler dere i leie? Og hva er det inkludert av internett, kommunale avgifter osv? Anonymkode: bd42b...65b ca 4000 i mnd + kom.utg og strøm. Anonymkode: f0a66...eeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #15 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har 20 000 utbetalt, og betaler 6 500 i husleie for 35 kvm. Strøm er inkludert, men ikke internett. Bor i liten by, med egen hageflekk utenfor, veldig fornøyd. Anonymkode: c4046...d1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadasikkert29 Skrevet 6 timer siden #16 Del Skrevet 6 timer siden Betaler 8000 + strøm. (Bor på en liten plass med ca 10000 innbyggere) Har utbetalt ca 34000 i måneden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
princeofithilien Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden (endret) Jeg betaler 5800 i måneden (akkurat gått opp fra 4800), inkludert varmt vann, TV + internett, så jeg er veldig heldig. Jeg bor i et gammelt, verneverdig bygg som blir drevet av en stiftelse, så leilighetene og forholdene generelt er jo litt gammeldagse, men jeg trives godt med det. De har nok bestemt at leia skal være lav for at det skal være litt liv i dette gamle huset. Endret 5 timer siden av princeofithilien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden Veldig sidespor, og beklager det - men kan jeg leie ut leilighet KUN for 1 år pga skole i utlandet? Er det regler på lengde på sånt? Er liksom 8-12k for mye å ta i mnden ingenting inkludert 75m2, 3 soverom. Noen tanker? Bare lånet er 12500 null greie på sånn. Anonymkode: f3ec6...c22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Del Skrevet 5 timer siden Hæ? Det er jo helt irrelevant hva folk her betaler for å leie. Det avgjørende er hvilket leiemarked du skal flytte til. Plenty av steder hvor du kan få leid adekvat bolig til 6000, som ville kostet 25000 i Oslo sentrum... Anonymkode: b25d4...6c6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (22 timer siden): Skal flytte til sommeren men er usikker på hvor mye jeg absolutt må belage meg på å betale. Har innsett at jeg ikke kommer under 10,000kr, men syntes at 15,000kr er litt i det høyeste laget. Jeg vet ca hvor mye jeg kommer til å tjene i året før skatt og før tillegg, men begynner i første fulltidsjobb så har ikke så mye kunnskap om lønn å lene meg på. Hvor mye (eller ca hvor stor prosent av lønna) betaler dere i leie? Og hva er det inkludert av internett, kommunale avgifter osv? Anonymkode: bd42b...65b 11.500 kr for 70 kvm med strøm og internett/kabel tv inkludert, i gåavstand til sentrum, i ca 1.5 år nå. Greit fornøyd i grunn, utleierene (eldre par med voksne utflytta barn) er kjempehyggelige og er opptatt av at jeg skal bli boende så lenge som mulig, men det gjenstår å se om de begynner å øke leien etterhvert. Anonymkode: c4a74...3d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå