Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten er i 20-årene og har vært sammen i snart 2 år. Vi møttes når han skrev master og foreldrene hans viste tidlig at de liker å «kontrollere» han. I starten reiste jeg myye for å besøke han og han hadde ingen problemer med det, men jeg begynte å mistenke hvordan de var når han fortalte meg at de ikke burde vite at jeg var der. De synes han jobbet for mye ved siden av studiet og at jeg ikke burde være der så ofte som jeg var da han «tross alt skrev master». Vi bor nå i hjembyen og er på utkikk etter leilighet. De blander seg inn i husleie, og at vi burde se etter det og det. Mine foreldre gir seg blank f*** om hvor vi er og hva vi gjør (på en positiv måte) mens de skal fortell han hva de synes om alt vi gjør. Ikke nok med det men jeg føler at når vi er på besøk der, går heele dagen for det er ikke bare bare å dra der ifra selvom vi bor 15 min unna. 
Har prøvd å snakke med kjæresten min om det men han blir svært fornærmet og er rett og slett så vant til det at han ikke tenker mye over det, men jeg blir veldig frustrert og lei. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: b6181...12a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er en fyr du har tenkt å etablere deg med så anbefaler jeg at du setter grenser for deg selv så tidlig så mulig.

Anonymkode: 1885c...e51

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du må få mannen din til å forstå, og så må han ta jobben med å frigjøre seg litt fra dem. Ikke gi dem så mye info, kutt kraftig ned på det. Da får de ikke blandet seg borti alt.

Jeg hadde verdens beste svigerforeldre (døde nå). Men de måtte oppdras litt 😄. Jeg syns f.eks at det var koselig å dra på søndagsmiddag dit, men ikke tre søndager i mnd, der halve dagen gikk med 😄. Syns det var koselig at de inviterte oss på turer, men måtte lære dem at det ikke automatisk passet når de hadde tenkt. Passet også litt på hvor mye vi fortalte dem om ting. Så litt oppdragelse, og vipps så var de verdens beste 😄

Anonymkode: 6fdd6...9d7

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sett av en time til kaffebesøk, evt to-tre timer til middag. Så har du en avtale - trene med en venninne du må rekke,  f eks. Han kan fint dra alene på besøk også. 

Anonymkode: 4f0a5...b6e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Du må få mannen din til å forstå, og så må han ta jobben med å frigjøre seg litt fra dem. Ikke gi dem så mye info, kutt kraftig ned på det. Da får de ikke blandet seg borti alt.

Jeg hadde verdens beste svigerforeldre (døde nå). Men de måtte oppdras litt 😄. Jeg syns f.eks at det var koselig å dra på søndagsmiddag dit, men ikke tre søndager i mnd, der halve dagen gikk med 😄. Syns det var koselig at de inviterte oss på turer, men måtte lære dem at det ikke automatisk passet når de hadde tenkt. Passet også litt på hvor mye vi fortalte dem om ting. Så litt oppdragelse, og vipps så var de verdens beste 😄

Anonymkode: 6fdd6...9d7

Ikke lett å bare få ham til å forstå når han er vokst opp med det. Det er ofte lettere å se det for den som har et mer utenfra-blikk på det. Det er omtrent det eneste som har vært "positivt" for meg i møte med svigers her; jeg har med tiden gjenkjent stadig flere av svigers' giftige trekk i mine egne foreldre. Og samboer har ganske tidlig sett mine foreldres giftige trekk, men virker fortsatt ofte blind for sin mors kvelende kontrollbehov og manipulasjon.

Anonymkode: 37e2f...e89

AnonymBruker
Skrevet

Så du skal lære han til å se at foreldrene hans kontrollerer for mye av livet hans. Du vet at du kommer til å bli hatet av de foreldrene og de vet nok hvordan de skal overtale han til å gjøre det slutt med deg. 

Har selv vært i et slikt forhold i ung alder, det ble alltid på deres måte  

Anonymkode: fe574...83a

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...