Gå til innhold

Føler ikke samboer behandler meg like respektfullt etter vi bestemte oss for å flytte fra hverandre

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor altså fortsatt sammen i påvente av ny bolig. Vi har et barn sammen, og greier å bevare husfreden selv om ting føles litt anspent.

Jeg føler dog ikke at han behandler meg like respektfullt som tidligere. Det er en litt annen tone, han er motvillig til å betale sin del av fellesutgiftene og han unnlater å svare om jeg konfronterer han med det. Selv er jeg veldig konfliktsky, så det er ikke slik at jeg pusher veldig eller er fiendtlig eller noe.

Vet ikke om det er relevant, men det er jeg som har besluttet å avslutte forholdet.

Anonymkode: 47a8f...eb6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Postet litt fort.

Det jeg lurer på, er hvertfall om det er tenkelig at han er sånn fordi det blir litt mye akkurat nå? Med at vi skal gå fra hverandre, men fortsatt bor sammen? Eller må jeg regne med at han ikke vil respektere meg på samme måte lenger? Det synes jeg hvertfall er trist, siden vi må samarbeide sammen siden vi har barn sammen…

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Postet litt fort.

Det jeg lurer på, er hvertfall om det er tenkelig at han er sånn fordi det blir litt mye akkurat nå? Med at vi skal gå fra hverandre, men fortsatt bor sammen? Eller må jeg regne med at han ikke vil respektere meg på samme måte lenger? Det synes jeg hvertfall er trist, siden vi må samarbeide sammen siden vi har barn sammen…

Hva er «fellesutgiftene» ? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Postet litt fort.

Det kan være en periode han "hater" deg fordi han er trist eller for årsaken til brudd. 

Og det å bo sammen etter brudd er et helvete, hvis en av dere kan bo et annet sted annen hver helg så hjelper det masse. 

Jeg og eksen måtte bo sammen lenge etter brudd, det var en tid det var vanskelig å finne bolig. Jeg gikk på tå og hev hele tiden, huset føltes trangere enn noen gang. Hans vaner irriterte meg mer enn noen gang. Jeg la brått merke til at han pustesmatter når han spiser, samtidig som han stryker føttene sine mot hverandre. Jeg la mer merke til alt rotet han la igjen etter seg og han bidro mindre enn noen gang. 

Vi sov ikke på samme rom noe særlig, men en natt "måtte" vi pga noe greier og jeg merket hvor slitsomt det var å sove med han. 

For å si det sånn, da jeg endelig fikk flyttet så har jeg sovet bedre enn noen gang. Jeg finnes ikke irritabel og har så mye energi. Allerede første helgen i egen bolig merket jeg at jeg klarte å svare han hyggeligere enn før. 

Skal sies at jeg levde under psykisk vold i de årene vi var sammen. 

Anonymkode: 36d0a...383

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Bor altså fortsatt sammen i påvente av ny bolig. Vi har et barn sammen, og greier å bevare husfreden selv om ting føles litt anspent.

Jeg føler dog ikke at han behandler meg like respektfullt som tidligere. Det er en litt annen tone, han er motvillig til å betale sin del av fellesutgiftene og han unnlater å svare om jeg konfronterer han med det. Selv er jeg veldig konfliktsky, så det er ikke slik at jeg pusher veldig eller er fiendtlig eller noe.

Vet ikke om det er relevant, men det er jeg som har besluttet å avslutte forholdet.

Så du dumpet han og reagerer så på at han oppfører seg annerledes ovenfor deg? Hadde han fortsatt som før ville du vel stilt han for retten. 

Anonymkode: 937aa...f7b

• Liker 21
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Du er overrasket over at han oppfører seg annerledes etter at du har dumpa han?

Anonymkode: 807de...7ea

• Liker 20
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Så dere som har svart i tråden her at det ikke er så merkelig at han oppfører seg annerledes...Dere mener det er helt greit å ikke respekterer den andre samt være motvillig til å betale sin andel av fellesutgiftene? 

Anonymkode: a9b8d...dae

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du er veldig konfliktsky så bør ikke dette være et problem. 

Fortsett å legg hodet under puta etter å ha omgått han noen timer så blir ptoblemet du tar opp mirakeløst borte

Anonymkode: 278aa...508

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så dere som har svart i tråden her at det ikke er så merkelig at han oppfører seg annerledes...Dere mener det er helt greit å ikke respekterer den andre samt være motvillig til å betale sin andel av fellesutgiftene? 

Jeg har dumpet damer, og ingen av dem oppførte seg på samme måte etterpå. Det synes jeg ikke er så rart. Om vi i tillegg måte leve en stund under samme tak så kunne det blitt veldig vanskelig.

Anonymkode: 88b95...7ef

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå vrir du på svarene du får for å få sympati.

det er helt normalt å få en annen type relasjon etter et brudd. Du høres naiv og navlebeskuende ut.

Anonymkode: 7af08...031

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva forventet du egentlig?

Han bør betale sin del, men det er jo ikke merkelig at han kanskje ikke er spesielt imøtekommende eller respekterer deg på samme måte som før. Hvis du slo opp med han kan det jo hende at han føler du har ført han bak lyset, og dermed vært repsektløs mot han. Og da er kanskje veien kort til å svare med samme mynt.

Betyr ikke at jeg støtter det, men jeg kan forstå det.

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Nei si det, min eks er som deg, hun "besluttet" brudd etter 20 år og to barn, men forstår ikke hvorfor jeg ikke er like imøtekommende og overstrømmende interessert som før. Vi har jo bare slått opp og flyttet fra hverandre, det må jo gå an å leve som før liksom?

🤦

Anonymkode: e1dc1...d09

Kvinnelig logikk.. Så begynner maset om at de trenger hjelp, hjelp til og hjelp til. 

Anonymkode: 278aa...508

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du forventer her. Den du blir sammen med er ikke den samme du gjør det slutt med.

Anonymkode: 0d142...84f

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Han bør absolutt betale sin del til tross for brudd. Snål oppførsel er nok dessverre vanlig, men søren ikke la han slippe unna med å betale. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Du er naiv hvis du forventa kjempebra samarbeid etter bruddet. Ikke bare er det brudfd, men han må fortsatte bo med eksen. Tror jeg hadde klikka. 

Men han må selvfølgelig betale halvparten. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Prøv å få nye boliger så fort som overhodet mulig, om så dere må leie hvert deres kott med utedo. Alt er bedre enn å bo med en eks.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (3 timer siden):

Hva er «fellesutgiftene» ? 

Strøm, mat osv.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (3 timer siden):

Dersom du trodde det skulle være uforandret etter et brudd, tror jeg du må revurdere.

Det trodde jeg selvsagt ikke, men man behandler vel hverandre med respekt likevel og betaler vel fortsatt sin del?

Ts

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...