Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble dumpet over telefon – trenger råd og erfaringer

Hei, jeg skriver dette fordi jeg virkelig trenger noen perspektiver utenfra.

Jeg var i et forhold med en fyr i over ett år. Den siste tiden merket jeg at han oppførte seg annerledes – mer fjern, mindre tilstede, trente mere og tok skjegget helt spontant selv om han aldri gjorde det selv om jeg spurte for morro skyld. Jeg ble usikker og redd for at noe var galt, og i et svakt øyeblikk sjekket jeg Snapchat-en hans. Det var feil, jeg vet det, og jeg angrer.

Hadde en ex som var utro og fant ut at han var utro på samme måte. Men han som slo opp med meg nå så fant jeg ikke noe. Etter det hadde jeg panikkanfall siden jeg hadde så mye skam og var lei meg 

Han fant ut av det, og først sa han at han kunne tilgi meg. Men så ringte han noen uker senere og gjorde det slutt – over telefon. Han sa han ikke klarte mer, og at han ikke ville møtes fordi vi bor ca. 1,5 time fra hverandre.

Jeg kjenner meg helt knust og tom. Ikke bare fordi det ble slutt, men fordi det føles så kaldt og plutselig. Jeg hadde i det minste håpet på en ordentlig avslutning – ansikt til ansikt. Nå sitter jeg igjen med tusen spørsmål, og vet ikke om jeg bør sende en siste melding, eller bare la det være og prøve å gå videre i stillhet.

Har også gjenstander der han bor som jeg en dag må få tilbake 

Har noen vært i en lignende situasjon? Hvordan kom dere dere gjennom det? Hva hjalp – og hva angrer dere på?

Setter stor pris på alle råd og erfaringer.
Takk for at du leste.

Anonymkode: 67c79...6a6

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Tilgje deg for kva? 

Anonymkode: a5ff8...5c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hæ? Tilgje deg for kva? 

For å ha sjekket snapen hans. 

Anonymkode: 5b888...66c

AnonymBruker
Skrevet

Av erfaring så hjelper det ikke å få en skikkelig closure, selv om man tror det selv. Jeg valgte å godta at sånn er det, og det er ingenting jeg kan få gjort med det.  Kom meg heldigvis over han uten å kontakte han en eneste gang. 

Anonymkode: 5b888...66c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du brydde deg ikke om han da du snoket på tlf, så i grunn forståelig at han ikke gadd å møtes. Ta med deg en venninne og hent tingene, og søk hjelp for å komme over ditt forrige forhold. 

Anonymkode: 5d319...aa3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags spørsmål da? Du snoka, han fant ut av det og dumpa deg, det er vel ikke noe å lure på?

Anonymkode: b35b8...752

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva slags spørsmål da? Du snoka, han fant ut av det og dumpa deg, det er vel ikke noe å lure på?

Anonymkode: b35b8...752

Jeg vet og jeg skammer meg skikkelig. Vil bare vite hvordan man kommer seg over det og eventuelt hva man kan gjøre, eller si til han

ts

AnonymBruker
Skrevet

Ikke sikkert det var bare pga snoking på tlf. Da tenker jeg det uansett var på randen av slutt uansett. Det ble kanskje bare en «god unnskyldning» og mulighet for han å ta steget. Kan jo virke som om han kanskje har vært usikker en stund før han endelig fikk en «grunn» til å si det. Å slå opp med noen fordi de sjekker tlf er jo ikke noe man gjør om man har ett sterkt nok forhold i utg pkt.

Anonymkode: f028a...def

AnonymBruker
Skrevet

I fremtiden må du slutte å dømme og behandle andre dårlig for det din ex har gjort. Det er ufattelig urettferdig så jeg forstår godt han ikke orket mer.

Anonymkode: fa9bf...d9b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke sikkert det var bare pga snoking på tlf. Da tenker jeg det uansett var på randen av slutt uansett. Det ble kanskje bare en «god unnskyldning» og mulighet for han å ta steget. Kan jo virke som om han kanskje har vært usikker en stund før han endelig fikk en «grunn» til å si det. Å slå opp med noen fordi de sjekker tlf er jo ikke noe man gjør om man har ett sterkt nok forhold i utg pkt.

Anonymkode: f028a...def

Har tenkt på det samme, men han sier at han fortsatt elsker meg, men kan ikke være sammen pga det jeg har gjort. Han burde jo da også gjøre det slutt der og da når han fant ut for noen uker siden? 
Hadde vært så mye bedre hvis jeg hadde dratt til han for å snakke, istedenfor å ta det på telefon, men det vil han ikke

ts

AnonymBruker
Skrevet

I fremtiden må du slutte å dømme og behandle andre dårlig for det din ex har gjort. Det er ufattelig urettferdig så jeg forstår godt han ikke orket mer.

Anonymkode: fa9bf...d9b

Jeg vet og jeg angrer , trenger bare innspill angående erfaringer og hva jeg burde ha gjort 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Hvem i all verden orker å være i et forhold med ei som snoker på mobilen og att på til får panikkanfall for å ha snoket på mobilen i skam. 

Ingen kan beskylde deg for å ha nerver av stål. 

Anonymkode: 7aef0...92d

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvem i all verden orker å være i et forhold med ei som snoker på mobilen og att på til får panikkanfall for å ha snoket på mobilen i skam. 

Jeg vet og jeg trenger hjelp, derfor jeg er her

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror han var på vei ut før dette skjedde. Dette med snokingen ble perfekt for han for nå kom han seg ut av forholdet uten at det er hans «skyld». 

Her må du gå videre. Og ikke gå inn i et nytt forhold før du har bearbeidet grumset ditt. 

Anonymkode: 0c85e...85b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror han var på vei ut før dette skjedde. Dette med snokingen ble perfekt for han for nå kom han seg ut av forholdet uten at det er hans «skyld». 

Her må du gå videre. Og ikke gå inn i et nytt forhold før du har bearbeidet grumset ditt. 

Anonymkode: 0c85e...85b

Hva du tror eller føler er totalt irrelevant. 

Tull, løgn, spekulasjoner, oppdiktet historie.. Hva en ung kvinne er i stand til for å ikke ta ansvar for egne handlinger. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hæ? Tilgje deg for kva? 

For å ha brutt seg inn på telefonen hans og lest hans personlige post.

Du forstår ikke hvorfor dette er et overtramp som også er et lovbrudd?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva du tror eller føler er totalt irrelevant. 

Tull, løgn, spekulasjoner, oppdiktet historie.. Hva en ung kvinne er i stand til for å ikke ta ansvar for egne handlinger. 

Er klar over mine handlinger og vet at det er 100% min feil og at jeg burde vært ærlig 

Trenger bare hjelp nå

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Å slå opp med noen fordi de sjekker tlf er jo ikke noe man gjør om man har ett sterkt nok forhold i utg pkt.

Det er slike ugjerninger som gjør at forholdet ikke lenger er sterkt. Dette er et govt tillitsbrudd og dessuten ulovlig. Her er det nok i seg selv til å gjøre det slutt.

La dette være en et læringspunkt for alle som kontrollerer og setter opp feller for partnere. Mangelen på tillit er gift i ethvert forhold, noe denne historien demonstrerer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er klar over mine handlinger og vet at det er 100% min feil og at jeg burde vært ærlig 

Trenger bare hjelp nå

ts

Det er bra at du demonstrerer denne innsikten. Dette er viktig for deg for å komme deg videre. Kjærlighet og mistenksomhet kan ikke eksistere sammen.

Lykke til, håper det snart går bedre for deg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg slutter aldri å forundres over hvor kjipe folk er her på KG. Makan til negativitet mot folk. Dere som skriver sånn har neimenn ikke opplevd mye eller gjort mye rart selv i livet, perfekte som dere er.

Ts, det er kjipt - jeg skjønner deg. Skjønner og mekanismen bak at du snoka litt.. men, bare si til han at du vil ha tingene dine og avtal når du kan hente, og se om du kanskje får snakket litt da. Men ikke press han. Prøv så godt du kan å godta at det er slutt, selv om det er veldig vondt...

Anonymkode: f1063...b25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...