Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker kontaktlinser, og igår fikk jeg så vondt i øyet og ble lyssky (brytningsfølelse )

Det er litt bedre idag, men fortsatt litt lyssky og utydelig syn på det øyet.

Nå er det jo helg, og verken optiker eller legekontor åpner før på mandag.

Noen som har tips til hva jeg bør gjøre eller har opplevd noe lignende selv? Kan sånt gå over uten behandling?

Det at jeg har litt utydelig syn kan jo også komme av puss e.l., så jeg burde kanskje ha fått tak i noe å skylle med. Apoteket er åpent imorgen.

Noen som har innspill? 

Anonymkode: 9051a...0c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bindehinnebetennelse? Ta deg en tur til legen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bruker kontaktlinser, og igår fikk jeg så vondt i øyet og ble lyssky (brytningsfølelse )

Det er litt bedre idag, men fortsatt litt lyssky og utydelig syn på det øyet.

Nå er det jo helg, og verken optiker eller legekontor åpner før på mandag.

Noen som har tips til hva jeg bør gjøre eller har opplevd noe lignende selv? Kan sånt gå over uten behandling?

Det at jeg har litt utydelig syn kan jo også komme av puss e.l., så jeg burde kanskje ha fått tak i noe å skylle med. Apoteket er åpent imorgen.

Noen som har innspill? 

Legevakt er bare et telefonnummer unna, 116 117. Kutt ut kontaktlinser og ring og snakk med helsepersonell. 

Anonymkode: f4515...a36

AnonymBruker
Skrevet

Du må ringe legevakt 116117. Det kan være alvorlig. 

Anonymkode: 74165...d0b

AnonymBruker
Skrevet

Her har de fleste brillebutikker åpent i morgen og de har optiker til stede, hvis du ikke gidder å gå til legen så ville jeg fått til de bare for å sjekke. Selv hadde jeg nok tatt legevakt besøk. Hvis det skulle være noe som krever behandling så er det bedre å få rask behandling enn sein.

Anonymkode: 772d5...609

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg snakket med legevakten, og sa jeg mistenkte hornhinnebetennelse. De mente jeg skulle se det an litt. Jeg fikk beskjed om å skylle det igjennom dagen, og ringe igjen hvis det blir verre.

Øyet er ikke vondt idag, men synet er fortsatt litt tåkete og rødt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...