Student1239 Skrevet 23. mai #1 Skrevet 23. mai Hei, jeg trodde det studie jeg gikk var noe jeg hadde lyst til man fant ut at jeg heller har lyst til p bli sykepleier etter at jeg har jobbet på et bofelleskap. Jeg har kontaktet HVL og de sier at det har de siste årene vært resteplasser i Førde. Er det noen som vet noe mer om det. Prøver å finne ut av hvor mange som har det på førsteplass, men kommer ikke inn på siden. Setter veldig stor pris på alle svar.
Student1239 Skrevet 23. mai Forfatter #2 Skrevet 23. mai Ser også at folk som har søkt sykepleier har blitt 40 prosent høyere så er litt stressa. Er avhengig av å kunne bo i Bergen. Ser at det er mye nettundervisning i Førde noe som hadde vært det mest optimale.
AnonymBruker Skrevet 23. mai #3 Skrevet 23. mai Du kan ikke bo i Bergen mens du tar sykepleien i Førde. Det er mye oppmøte med gruppearbeid, øvingslab, simulering og praksis, så du må fysisk være i Førde. Hvl vet best hva de har av restplasser, ikke tilfeldige folk på kg. Anonymkode: c8d61...d66 4 1
Student1239 Skrevet 24. mai Forfatter #4 Skrevet 24. mai Mye av undervisningen foregår over nett. Men uansett takk for svar
AnonymBruker Skrevet 24. mai #5 Skrevet 24. mai Student1239 skrev (3 timer siden): Mye av undervisningen foregår over nett. Men uansett takk for svar Undervisning er mer enn forlesning. Hilsen høyskolelektor på sykepleien (ikke iFørde, men opplegget er ikke så ulikt mellom skolene) Anonymkode: c8d61...d66 2 2
mitch92 Skrevet 24. mai #6 Skrevet 24. mai Søk både sykepleien og vernepleie neste år. Flest vernepleiere i bofelleskap, hvis motivasjonen i hovedsak er å jobbe der. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #7 Skrevet 24. mai Noe undervisning på nett ja, men svært mye fysisk og obligatorisk oppmøte. Denne planen kan du bare slå fra deg. Anonymkode: ddfe7...c19 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #8 Skrevet 24. mai Sykepleie | desentralisert | deltid - Høgskulen på Vestlandet Anonymkode: 042e4...d7d
AnonymBruker Skrevet 24. mai #9 Skrevet 24. mai Joda, du kan fint bo i Bergen og studere sykepleie i Førde(og jo, dette vet jeg godt om). Men du må kunne møte opp fysisk, det er både obligatorisk fremmøte og simulering. Men om du leier hybel i korte perioder, bor hos en venn eller bor på campingen/hotell er opp til deg. Anonymkode: 03dca...cd4
AnonymBruker Skrevet 24. mai #10 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Joda, du kan fint bo i Bergen og studere sykepleie i Førde(og jo, dette vet jeg godt om). Men du må kunne møte opp fysisk, det er både obligatorisk fremmøte og simulering. Men om du leier hybel i korte perioder, bor hos en venn eller bor på campingen/hotell er opp til deg. Anonymkode: 03dca...cd4 Siterer meg selv: du er også i mange praksiser. Nesten hele 2.året er praksis. Da må man ha hybel. Anonymkode: 03dca...cd4
AnonymBruker Skrevet 24. mai #11 Skrevet 24. mai Student1239 skrev (På 23.5.2025 den 16.49): Hei, jeg trodde det studie jeg gikk var noe jeg hadde lyst til man fant ut at jeg heller har lyst til p bli sykepleier etter at jeg har jobbet på et bofelleskap. Jeg har kontaktet HVL og de sier at det har de siste årene vært resteplasser i Førde. Er det noen som vet noe mer om det. Prøver å finne ut av hvor mange som har det på førsteplass, men kommer ikke inn på siden. Setter veldig stor pris på alle svar. Om du trykker litt mer inn på nettsiden til HVL, så vil du se at det ikke starter noe sykepleiestudie i Førde til høsten, kun Bergen og Haugesund. Så da blir det heller ingen restplasser å søke på der. Førde har visst planlagt oppstart til neste år. Om det går fint å pendle til samlinger og undervisninger må du nesten snakke med med høgskolen om. Jeg er mest kjent med UIT og der er det ganske vanlig at folk kommer reisende til samlingsbasert studier -(også sykepleierstudiet) og det er vel og lagt litt opp til at det skal være mulig. Men uansett bør du være oppmerksom på at det er ekstremt dyrt å ikke bo i samme by som man studerer i. Tror jeg ville brukt året på å jobbe, spare penger og se på ulike studier som kan gi deg drømmejobben. Kanskje eksisterer ett av de nærmere der du bor. Anonymkode: bd716...4b2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #12 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Om du trykker litt mer inn på nettsiden til HVL, så vil du se at det ikke starter noe sykepleiestudie i Førde til høsten, kun Bergen og Haugesund. Så da blir det heller ingen restplasser å søke på der. Førde har visst planlagt oppstart til neste år. Om det går fint å pendle til samlinger og undervisninger må du nesten snakke med med høgskolen om. Jeg er mest kjent med UIT og der er det ganske vanlig at folk kommer reisende til samlingsbasert studier -(også sykepleierstudiet) og det er vel og lagt litt opp til at det skal være mulig. Men uansett bør du være oppmerksom på at det er ekstremt dyrt å ikke bo i samme by som man studerer i. Tror jeg ville brukt året på å jobbe, spare penger og se på ulike studier som kan gi deg drømmejobben. Kanskje eksisterer ett av de nærmere der du bor. Anonymkode: bd716...4b2 Ehm gjør det vel? Anonymkode: 8a058...882
AnonymBruker Skrevet 24. mai #13 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ehm gjør det vel? Anonymkode: 8a058...882 Heltid ja, men tok det for gitt at en som skal studere i en by - og samtidig bo i en annen by skal ta et samlingsbasert studie. Det blir vell tungvint og dyrt å pendle på daglig basis nærmest. Men for all del - det er sikkert ikke umulig. Anonymkode: bd716...4b2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå