Gå til innhold

Jeg skal aldri mer ser et program med Nils Ove Oftebro

Proaktiv

Anbefalte innlegg

Jeg viste faktisk ikke at han var tilhenger av Putin. Men det er han altså ettersom han ønsker å hindre Ukraina i å forsvare seg og isteden skal de overgi seg til Russland.
Nå skal han stille til Stortingsvalget for partiet som støtter Russland krig.

https://www.seher.no/kjendis/jeg-har-blitt-oppringt-og-skjelt-ut/83124273

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må vi slutte med denne kanselleringen. Må nå da gå an å ha forskjellige politiske meninger uten å legge folk for hat?

Av åpenbare grunner har jeg ingen sans for partiet FOR, men dette blir bare umodent. 

• Liker 16
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (1 time siden):

Må vi slutte med denne kanselleringen. Må nå da gå an å ha forskjellige politiske meninger uten å legge folk for hat?

Av åpenbare grunner har jeg ingen sans for partiet FOR, men dette blir bare umodent. 

Det er ikke umodent. 

Jeg er helt enig med ts. Kunst er en opplevelse, og fremført av en person som gir dårlige assosiasjoner og følelser kansellerer seg selv. Om du fortsatt kan sette pris på et program, se ett skuespill eller høre en bok med han må du gjerne gjøre det, men en kansellerer ikke for å straffe, men fordi alt han tar i vil ikke lengre være noe å sette pris på. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge leve konformitetstankegangen, normative svar og kanselleringskulturen som har lagt et blytungt lokk over landet 😠 At en gammel mann lider tungt emosjonelt for at et sted mellom en og halvannen million menn er drept i den styggeste krigen kontinentet har vært vitne til siden første verdenskrig, samtidig som norske politikere bedriver overbudsrunder for hvor mange milliarder som skal pøses inn i Ukraina, og dermed (direkte og indirekte) bidrar til ytterligere slakting av hundrevis av menn, hver eneste dag, det må vi faktisk både tåle og anerkjenne. Uansett hva man synes om "partiet" FOR. Lenge leve ytringsfriheten og husk; skill mellom meninger og fakta. 

Endret av Gorgonzola
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bindyen skrev (9 minutter siden):

Det er ikke umodent. 

Jeg er helt enig med ts. Kunst er en opplevelse, og fremført av en person som gir dårlige assosiasjoner og følelser kansellerer seg selv. Om du fortsatt kan sette pris på et program, se ett skuespill eller høre en bok med han må du gjerne gjøre det, men en kansellerer ikke for å straffe, men fordi alt han tar i vil ikke lengre være noe å sette pris på. 

Ja. Hører for eksempel ikke på Michael Jackson etter de anklagene om barn. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bort med denne kanselleringen, det er så barnslig! I Norge har vi ytringsfrihet, og jeg synes det var en uting å rive ned plakatene for partiet også. Hvor trygge er vi på det vi står for om vi ikke tåler at andre mener noe annet?

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julebrunost skrev (28 minutter siden):

Bort med denne kanselleringen, det er så barnslig! I Norge har vi ytringsfrihet, og jeg synes det var en uting å rive ned plakatene for partiet også. Hvor trygge er vi på det vi står for om vi ikke tåler at andre mener noe annet?

Boikott er ytringsfrihet. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (22 minutter siden):

Tja. Du må gjerne boikotte, men skal man holde på slik vil jo ens meninger kunne frata både mulighet til inntekt og annet, og da er det ikke ytringsfrihet i praksis. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, for å sammenligne: Boikott av uakseptable synspunkter er helt legitimt.

Hamsun, som er en genial forfatter, fikk ikke noen gater eller plasser i Norge oppkalt etter seg før rundt år 2000. Først da var det mulig å legge til side nazismen hans, lenge etter at mannen var død.

På gal side av historien vil ingen være.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proaktiv skrev (6 timer siden):

Jeg viste faktisk ikke at han var tilhenger av Putin. Men det er han altså ettersom han ønsker å hindre Ukraina i å forsvare seg og isteden skal de overgi seg til Russland.
Nå skal han stille til Stortingsvalget for partiet som støtter Russland krig.

https://www.seher.no/kjendis/jeg-har-blitt-oppringt-og-skjelt-ut/83124273

Han støtter ikke Russland, han støtter fred. Du leste åpenbart ikke artikkelen før du kastet deg over tastaturet😄

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en 80-åring som hele sitt liv har vært skuespiller, og fra voksen alder mye trolig hatt det romslig og relativt få bekymringer. Så om han på gamle dager tenker pasifisme og ikke tenker gjennom lidelsene "blod pr kvadrat" etter russerne tar over og hevner sosialister, så må han få tro det. Uansett ikke vårt problem, vi som enkeltpersoner eller enkeltparti for den saks skyld får ikke gjort noe som helst med den krigen.
Jeg har absolutt ingen planer om å "boikotte" han. Men skal IKKE stemme på FOR.

Dette sier han:
"- Jeg har fått høre at jeg støtter Putin, men det stemmer jo ikke. Jeg vil bare ikke at flere skal dø, sier han.

Skuespilleren avtjente militærtjenesten som «pasifist» i 1975 og sier han lenge har savnet et politisk alternativ som speiler hans syn på krig og fred."

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har meldt seg inn i et politisk parti uten å sette seg inn i hva partiet faktisk står for, det er veldig spesielt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må lære å skille mellom personlig boikott og det å kreve at enkeltpersoner blir "deplatformet". En personlig boikott er et individuelt valg og har ingenting med kanselleringskultur å gjøre.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om Ukraina selv ønsker å gi seg, støtter jeg det. Men så fremt de yttrer at de ønsker støtten, er det i min mening riktige å gi dem det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M65: Antall prorussere på KG er faktisk høyt. 
TS har et godt poeng, vi har med en gammel mann som har mistet gangsynet. 

Det er mulig han faktisk trodde på  noe han trodde var en god sak - men det er  en plikt å bruke hodet før man velger å stille til valg. Så for hver og en vurdere om han er en nyttig idiot for Russland og deres informasjonskonfrontasjon, bare en idiot eller  met enn en nyttig idiot. Ja jeg har sett artikkelen om at han angrer, litt. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (På 23.5.2025 den 19.43):

Nei, dette var knebling av andres meninger. Klager over Russland samtidig som en er totalitær selv. Sjarmerende.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det snakkes for lite om meningene til folk som støtter Ukraina sin motstand mot Russland. Man har politisk svært røde mennesker som gjør dette for å bevare demokrati, og man har blå mennesker som gjør dette fordi de ikke liker Russland. Det blir en suppe med tull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekumseh79 skrev (13 timer siden):

Han er en 80-åring som hele sitt liv har vært skuespiller, og fra voksen alder mye trolig hatt det romslig og relativt få bekymringer. Så om han på gamle dager tenker pasifisme og ikke tenker gjennom lidelsene "blod pr kvadrat" etter russerne tar over og hevner sosialister, så må han få tro det. Uansett ikke vårt problem, vi som enkeltpersoner eller enkeltparti for den saks skyld får ikke gjort noe som helst med den krigen.
Jeg har absolutt ingen planer om å "boikotte" han. Men skal IKKE stemme på FOR.

Dette sier han:
"- Jeg har fått høre at jeg støtter Putin, men det stemmer jo ikke. Jeg vil bare ikke at flere skal dø, sier han.

Skuespilleren avtjente militærtjenesten som «pasifist» i 1975 og sier han lenge har savnet et politisk alternativ som speiler hans syn på krig og fred."

La nå han gjøre hva han vil, det er lov til å ha forskjellige meninger om det som foregår. Vi må ha lov til å ha en åpen debatt rundt dette. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (10 timer siden):

Nei, dette var knebling av andres meninger. Klager over Russland samtidig som en er totalitær selv. Sjarmerende.

Skal man tvinges til å konsumere ting man ikke liker? Du ønsker å frata folk friheten til å velge vekk produkter og tjenester som går imot personens verdier? Og det er liksom ikke totalitært? 

Boikott et et lovlig og fredlig "våpen" som vi forbrukere sitter på. Det er en del av vår ytringsfrihet, uansett om du er enig i boikotten eller ikke. Vedder på at flere i denne tråden har latt være se "woke" Disney med melatonrike prinsesser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene for underforumet Krig og konflikter, avsporing, personangrep, brukerdebatt, spam og tilhørende svar. Den er i tillegg flyttet fra underforumet Krig og konflikter, hvor det allerede finnes flere emner som omhandler krigen mellom Russland og Ukraina.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...