Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man søker refinansiering av boliglån i egen bank, kan de gå inn på kontoene og se hva man bruker penger på og hvor mye penger man har der?

Godkjente innsyn i skatteetaten, men ikke noe annet.

Anonymkode: 47b09...58a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis man søker refinansiering av boliglån i egen bank, kan de gå inn på kontoene og se hva man bruker penger på og hvor mye penger man har der?

Godkjente innsyn i skatteetaten, men ikke noe annet.

De ser jo hvor mye penger som står på kontoene da. 

Anonymkode: ca98d...94e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men de legger seg ikke opp i hva du konkret bruker penger på. 

Anonymkode: 1cb9f...fd9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men de legger seg ikke opp i hva du konkret bruker penger på. 

Men det hadde de ikke kunnet hvis jeg søkte i en annen bank? Da hadde de kun fått tilgang til skattemelding og inntektsopplysninger? Eller er det slik at de får opp «13 000kr på brukskontoer og 65 000kr på sparekontoer» og det er det liksom? Er ikke komfortabel med at noen skal titte inn i kontoene mine og det står jo ikke noe om det noe sted?

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det hadde de ikke kunnet hvis jeg søkte i en annen bank? Da hadde de kun fått tilgang til skattemelding og inntektsopplysninger? Eller er det slik at de får opp «13 000kr på brukskontoer og 65 000kr på sparekontoer» og det er det liksom? Er ikke komfortabel med at noen skal titte inn i kontoene mine og det står jo ikke noe om det noe sted?

ts

Enten ser de det via innsyn via skatteetaten, eller så ber de om dokumentasjon. De trenger ofte bare skjermbilde av kontooversiktene. Igjen, det er ikke så viktig hva du bruker penger på, men det er viktig for dem å se at du kan betjene lånet du ønsker å få. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Enten ser de det via innsyn via skatteetaten, eller så ber de om dokumentasjon. De trenger ofte bare skjermbilde av kontooversiktene. Igjen, det er ikke så viktig hva du bruker penger på, men det er viktig for dem å se at du kan betjene lånet du ønsker å få. 

Har gitt de innsyn på skattemelding og inntektsopplysninger hos skatteetaten. De har ikke bedt om noe annet foreløpig. Lurte bare på om siden det er min daglig bank, om de bare kan gå inn i kontoene og snoke. Er dagene rett før lønning etter en dyr mai akkurat nå og, så er litt skrapet😂

Ingen søker vel refinansiering hvis de har veldig mye penger på bok?

ts

AnonymBruker
Skrevet

Aldri vært borti at banken har bedt om innsyn på kontoer.

Anonymkode: 097de...37e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Aldri vært borti at banken har bedt om innsyn på kontoer.

Anonymkode: 097de...37e

Når vi søkte boliglån brukte vi ikke vår faste bank og de ville ha bekreftelse på egenkapital, de spurte aldri om noe annet. Nå er jeg usikker siden det er samme bank og de i teorien kan gå inn på kontoene mine. Vet ikke hvordan reglementet på slikt er..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...