AnonymBruker Skrevet 23. mai #1 Skrevet 23. mai Har en kollega, hyggelig person og alt det, men har en tendens til å lukte litt smålig svette. Spesielt når vedkommende tar armene over hodet, kjenner jeg blir smålig uvel til tider da lukten kan noen ganger være ganske intens. Har prøvd å nevne det i samtaler "indirekte" og føler det kan blir rar stemning om jeg tar det opp direkte? Anonymkode: 5a6e0...d91
AnonymBruker Skrevet 23. mai #2 Skrevet 23. mai Mitt problem er en kvinnelig kollega, som har usedvanlig svak skriftlig fremstillingsevne. Anonymkode: a3c64...0b0 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai #3 Skrevet 23. mai Ved å si til de at de lukter svette. Anonymkode: 60ac3...ec0 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #4 Skrevet 23. mai Enten sier du det direkte, eller så må du faktisk bare legge det fra deg. Altså ja, det blir nok litt rar stemning, men hva hadde DU foretrukket da? At ingen fortalte deg at du stinket svette i lang tid???? Du hadde nok satt pris på at noen sa ifra. Ja, det er flaut, ja, det blir rart, men herregud, voks opp.... Øv deg på venner/familie/nære først om du trenger. Altså å si ifra om ubehagelige ting. Jo mer du øver, jo bedre blir du på å takle "den rare stemningen" Anonymkode: c3cf4...416 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #5 Skrevet 23. mai Jeg er en av dem som kan lukte svette i løpet av dagen, og er fullt klar over det. Jeg foretrekker at folk sier det rett ut dersom de opplever det sjenerende, så jeg kan legge til rette så jeg ikke jobber nært den personen. Anonymkode: 5ec00...fb3 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai #7 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ved å si til de at de lukter svette. Anonymkode: 60ac3...ec0 Uenig. Jeg synes ikke man skal si det til noen. Svettelukt får vi tåle. Folk må få lov til å være seg selv. Tips: pust med munnen. Anonymkode: 11e95...b59 6
AnonymBruker Skrevet 23. mai #8 Skrevet 23. mai Jeg bruker ikke deodorant og lukter svette i blant. Jeg tenker selv at det ikke er så farlig. Men om noen rundt meg synes det er plagsomt så hadde det vært fint å vite det slik at jeg kan skifte genser eller vaske litt under armene ila arbeidsdagen Anonymkode: 5e194...930
AnonymBruker Skrevet 23. mai #9 Skrevet 23. mai Dette er så vanskelig. Noen svetter mer enn andre og lukter mer. Noen har jo et svetteproblem. Andre har ikke lik hygienisk standard som flest. Hvis personen synes å være litt uflidd ellers, så tenker jeg leder får si fra. Hvis du tenker at personen kommer i rene klær hver dag og fremstår ren og stelt, så er det jo litt vanskelig. Anonymkode: 86a83...4e9 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai #10 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Uenig. Jeg synes ikke man skal si det til noen. Svettelukt får vi tåle. Folk må få lov til å være seg selv. Tips: pust med munnen. Anonymkode: 11e95...b59 Du kan være så uenig du vil, det forandrer ingenting for meg. Anonymkode: 60ac3...ec0 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #11 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mitt problem er en kvinnelig kollega, som har usedvanlig svak skriftlig fremstillingsevne. Anonymkode: a3c64...0b0 Var det nødvendig å skrive? Anonymkode: 2081b...bd1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #12 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg bruker ikke deodorant og lukter svette i blant. Jeg tenker selv at det ikke er så farlig. Men om noen rundt meg synes det er plagsomt så hadde det vært fint å vite det slik at jeg kan skifte genser eller vaske litt under armene ila arbeidsdagen Anonymkode: 5e194...930 Synes dette er så ekkelt og pinlig. At voksne folk med viten og vilje dropper deodorant. Alle kan lukte svette i blant, men å faktisk bare droppe deodorant er ukult. Anonymkode: ab358...476 12 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #13 Skrevet 23. mai Jeg er en av dem som svetter etter noen timer på jobb. Har god hygiene, dusjer før hvert skift (jobber som sykepleier på travel sengepost), og bruker dyre deodoranter kjøpt på apotek. Likevel svetter jeg, mye som følge av stress på jobb (stressutløst svetting). Jeg er fullstendig klar over det, men likevel ville det ha knust selvtilliten min om noen kom bort til meg for å si at jeg lukter vondt. Jeg hadde nok da kanskje ikke klart å jobbe mer på samme sted på grunn av skam og at jeg ikke får gjort noe med det. Anonymkode: 2d8ee...3ae 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #14 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes dette er så ekkelt og pinlig. At voksne folk med viten og vilje dropper deodorant. Alle kan lukte svette i blant, men å faktisk bare droppe deodorant er ukult. Anonymkode: ab358...476 Exen min var sånn, han luktet om han brukte deodorant eller ikke. Det også før når han dusjet jevnlig. Men han sluttet å dusje, dusjet kanskje hver tredje uke. Da ble problemet bare verre. Jeg skulle ønske noen på jobben hadde klaget, det ville fått ham til å dusje i gjen. Han hadde forskningsjobb og jobbet på kontor. Ville trodd noen sa noe, men ingen gjorde. Anonymkode: 1527d...4d7 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #15 Skrevet 23. mai Er jo forskjell på om det er en som vasker seg eller ikke bruker deo - da er jo det ganske enkelt å gjøre noe med det. Verre er det når det er mer "diffust" og det kan være at vedkommende har et problem med svette/kroppslukt/hud. Har en slik kollega som lukter litt sånn "gammal svette" innimellom - litt sånn som jeg kan merke på meg selv om jeg har gått med samme t-skjorte i to-tre dager i varme og har svettet, minner da om lukta som legger seg i nakken. Det er ikke veldig sjenerende, og ikke alltid, men tenker av og til på om han bruker klærne for ofte, om han har problemer med svette eller en gammel vaskemaskin... Han har en del kundekontakt, så tenker litt på å nevne det, men synes ikke det er veldig viktig. Jeg synes det er mer underlig at ingen i familien eller omgangskretsen har sagt fra, og om de har, så vet jo han om problemet... Anonymkode: e3697...041
AnonymBruker Skrevet 23. mai #16 Skrevet 23. mai Si det direkte eller be sjefen si det. Dere gjør personen en tjeneste ☺️ Noen aner ikke hvor vondt de selv lukter. Anonymkode: ea841...c49
AnonymBruker Skrevet 23. mai #17 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Synes dette er så ekkelt og pinlig. At voksne folk med viten og vilje dropper deodorant. Alle kan lukte svette i blant, men å faktisk bare droppe deodorant er ukult. Anonymkode: ab358...476 Jeg lukter mer om jeg bruker deodorant, faktisk, så jeg dropper deodorant til daglig med viten og vilje! Anonymkode: 83c56...8bf 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai #18 Skrevet 23. mai "Kan du ta ned armene dine, de lukter litt svette (i dag)" Anonymkode: 2081b...bd1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #19 Skrevet 23. mai Ofte handler det om klær som ikke blir vasket. Anonymkode: 2c299...023 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai #20 Skrevet 23. mai Jeg tenker det kommer veldig an på hvilken jobb man har. Er man tømrer og jobber fysisk, så er det naturlig med svette. Selv jobber jeg i helsevesenet i uniform. De kan være tett og bli varm på sommeren. Men da skifter jeg ny i pausen hvis det er behov. Har man yrker hvor man jobber tett sammen, deler kontor osv, så bør man ta litt hensyn. Anonymkode: 94ed9...9fd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå