AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Del Skrevet 14 timer siden Hvordan kan jeg ha god dialog, når vi ikke ringes? Jeg ber om å bli oppringt og saksbehandler sier hun ikke kan ringe meg nå. I tillegg gir svar med henvisninger til " finn ut selv" hovedsakelig. Sier på møte at de skal hjelpe meg å huske på ting og hjelpe meg i mål, men så kommer plutselig ut av det blå og sier jeg har bedt deg om å gjøre dette før, noe jeg ikke visste hastet så mye. Jeg føler jeg faller snart mellom alle stoler. Anonymkode: aaff5...027 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Del Skrevet 14 timer siden Tenk om alle på NAV kunne vært så hyggelig, effektiv og grei som de som svarer svarer om pleiepenger. Min verste opplevelse med NAV var når jeg trengte svar på et enkelt ja eller nei spørsmål. 1. Besøkte NAV kontoret for å få svar kjapt. 40 minutter ventetid og fikk beskjed om å sende spørsmålet skriftlig. 2. Sendte skriftlig. Etter tre uker fikk jeg til svar om at jeg måtte ringe. 3. Etter nesten en time i telefon kø fikk jeg beskjed om at de bare kunne svare på dette om jeg sendte skriftlig melding. 4. Sendte skriftlig melding og fikk etter 2 uker ny beskjed om å ringe. 5. Etter nesten en og en halv time i telefon kø traff jeg en hyggelig NAV ansatt som var veldig lei seg når hun sa at dette måtte svares på skriftlig. Etter hun hørte hva jeg hadde gått igjennom ba hun meg møte på NAV kontoret, helst i en rød genser (truende farge 😅) , gi tydelig beskjed om at jeg ville ha en kaffe for jeg kom til å sitte der til jeg fikk svar. Det virket! Fikk svar etter 10 minutter. Og så har vi den gangen jeg var inne for å signere manuelt pga en feil. Fyren i disken var åpenbart irritert. Selv om jeg hadde jobb så fortalte han meg at ledelsen hadde bestemt at han måtte gå igjennom stillingsannonser med med. Han fant frem og leste høyt og tydelig slik at alle fikk det med seg. Når det var ferdig var han frustrert over at han måtte skrive logg. Når han hadde skrevet det så leste han opp hele personnummeret mitt og loggen høyt foran alle som stod og ventet. Sendte selvsagt klage på dette og ble oppringt sent på kvelden av NAV lederen. En lang beklagelse og bekreftelse på at dette ikke var greit. At han allerede hadde tatt for seg denne ansatte og at dette ikke kom til å skje igjen. Etterpå var det viktig at jeg logget meg på nav.no og bekrefte at jeg godtok unnskyldningen. Jeg har sikkert vært uheldig, men noe må være veldig feil i NAV systemet. Anonymkode: 6cfdc...f31 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Del Skrevet 14 timer siden Nav tar knekken på meg. Er nå alene jeg barn helt uten inntekt. Jeg KLARER ikke å ha med nav å gjøre. Hver eneste gang, gir de meg problemer, tviler på meg, gjør feil, viser null respekt. Fikk langt brev da jeg søkte overgangsstønad om at nav hadde sjekket sosiale medier og mente det ikke var troverdig at det var slutt med barnefar! Til tross for gode beviser vi hadde sent inn begge to. Gikk gjennom some og kan fortsatt ikke forstå hva de refererte til. Det var også under corona hvor landegrensene var stengt og barnefar hadde flyttet hjem til sitt land og alle bevis for dette hadde vi sendt inn. Det ødela meg mye mens jeg sto der helt alene med barn, og det er jeg fortsatt. Avstår nå fra stønader for å slippe den psykiske påkjenningen det er å kommunisere med nav. Det er helt sykt at det har blitt sånn. Anonymkode: c263e...c78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 14 timer siden #4 Del Skrevet 14 timer siden Jeg bruker i hovedsak dialog på nettsiden som kommunikasjon med min veileder, det fungerer utmerket. Da svarer de når de har tid. Som en bonus har jeg skriftlig hva vi har diskutert, siden hjernetåke er en av utfordringene mine. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #5 Del Skrevet 13 timer siden Kålrota skrev (6 minutter siden): Jeg bruker i hovedsak dialog på nettsiden som kommunikasjon med min veileder, det fungerer utmerket. Da svarer de når de har tid. Som en bonus har jeg skriftlig hva vi har diskutert, siden hjernetåke er en av utfordringene mine. Jeg har brukt dialogen, men får bare beskjed om å ringe. Når jeg ringer sier de at veileder er den jeg skal spørre. Anonymkode: aaff5...027 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 13 timer siden #6 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har brukt dialogen, men får bare beskjed om å ringe. Når jeg ringer sier de at veileder er den jeg skal spørre. Anonymkode: aaff5...027 Dialog direkte med veileder, mener jeg, får du da beskjed om å ringe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Del Skrevet 13 timer siden Kålrota skrev (2 minutter siden): Dialog direkte med veileder, mener jeg, får du da beskjed om å ringe? Ja. Anonymkode: aaff5...027 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja. Anonymkode: aaff5...027 Får beskjed om å ringe 55553333 Anonymkode: aaff5...027 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå