AnonymBruker Skrevet 23. mai #1 Skrevet 23. mai Har lest om mange som har vært sykemeldt under prosessen, det har ikke jeg. Men nå er jeg utslitt og stressa, sover elendig og har vondt i både hodet og magen. Dette er siste embryoet vi har på frys og jeg har mye kaos og tanker i hodet. Dette går veldig utover jobben, men jeg klarer ikke å skjerpe meg heller. Jeg ønsker en ukes sykemelding nå til uka når jeg skal ha tilbakesetting, men hva sier jeg til legen? Jeg er jo ikke syk-syk heller.. Anonymkode: 36ef7...2e4
AnonymBruker Skrevet 23. mai #2 Skrevet 23. mai Du sier akkurat det du skriver her, så får legen vurdere om du trenger sykemelding. Anonymkode: 4b49b...537 11 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai #3 Skrevet 23. mai Ja jeg må vel det. Men jeg føler vel at det kanskje ikke er nok. Og at de som har blitt sykemeldt har kunnet peke på noe annet. Eller at de har en "snillere" lege. Jeg opplever min lege litt streng på dette, at jeg må bare bite tenna sammen og stå i det. Og det er jo sant det også, det er jo slik jeg har tenkt frem til nå. Anonymkode: 36ef7...2e4
AnonymBruker Skrevet 23. mai #6 Skrevet 23. mai Om legen ikke vil gi sykemelding, så er det kanskje mulig å få ta ut feriedager? Anonymkode: 5c1d2...f69 2
Snok1 Skrevet 23. mai #7 Skrevet 23. mai Man bestiller ikke sykemelding, man blir sykemeldt etter at fastlegen har diagnostisert pasienten med en sykdom. 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #8 Skrevet 23. mai Du er vel ikke syk, så da er ikke sykemelding det rette. Så det er vel naturlig at du tar ut ferie/avspasering. Anonymkode: e3b10...ade 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #9 Skrevet 23. mai Ta ferie eller avspasering. Jeg ville ikke sykemeldt noen for IVF. Anonymkode: 23ef7...fa8
AnonymBruker Skrevet 23. mai #10 Skrevet 23. mai Snok1 skrev (6 minutter siden): Man bestiller ikke sykemelding, man blir sykemeldt etter at fastlegen har diagnostisert pasienten med en sykdom. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta ferie eller avspasering. Jeg ville ikke sykemeldt noen for IVF. Anonymkode: 23ef7...fa8 Sykemeldinga er vel ikke for IVF men for lav fungering på jobb. Anonymkode: 5c1d2...f69 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #11 Skrevet 23. mai Jeg ble sykemeldt automatisk i to uker etter hvert innsett. Men jeg slet med habituell abort og jobbet i barnehage, så beskjeden jeg fikk var alltid å ta det helt rolig enten til uke 10 i eventuelt svangerskap eller til negativ test/abort. Ble sykemeldt av klinikken på sykehuset. Anonymkode: 5f414...c84
AnonymBruker Skrevet 23. mai #12 Skrevet 23. mai Si det du skrev, problemer med søvn og konsentrasjon. Klarer ikke jobbe slik situasjonen er nå. Tipper du får en uke sm. ellers tar du bare egenmelding de dagene du trenger! Anonymkode: 2753e...381 1
Snok1 Skrevet 23. mai #13 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Sykemeldinga er vel ikke for IVF men for lav fungering på jobb. Anonymkode: 5c1d2...f69 Det er ingen sykemelding. TS har ikke vært hos legen, som er den som gjør denne vurderingen.
AnonymBruker Skrevet 23. mai #14 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ta ferie eller avspasering. Jeg ville ikke sykemeldt noen for IVF. Anonymkode: 23ef7...fa8 «Si meg at du ikke har vært igjennom IVF, uten å si meg at du ikke har vært igjen om IVF» 👆 Er du helsepersonell eller er det bare din personlige mening? Det er en enorm fysisk og psykisk påkjenning. Etter seks forsøk som ts har så skjønner jeg godt at det stopper opp. Møtte personlig veggen etter tre. Til ts: du beskriver bare situasjonen sånn som du beskriver den i innlegget. Går du privat kan klinikken skrive sykemelding til deg. Går du offentlig tror jeg du må til fastlegen? Det er uansett helsepersonell som vurderer behovet for sykemelding og de fleste oppegående leger skjønner hva det innebærer å være langtidsprøver ❤️ Anonymkode: a9643...dd2 2 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai #15 Skrevet 23. mai Ta egenmelding fra mandag hvert fall. Bare bestem deg for det nå, at du tar 3 dager egenmelding så får du roet ned hodet litt. Og presset blir litt mindre om du liksom VET at du ikke skal på jobb på mandag. Også bestiller du deg legetime hos fastlegen. Jobber du privat eller offentlig? Jeg er offentlig og vi har IA avtale. Dvs at en egenmeldingsperiode kan være opptil 8 dager. Har dere også en IA avtale så trenger du slett ikke stresse med å få sykemelding engang, da bruker du bare 5 egenmeldingsdager. Anonymkode: 576d8...4c3 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #16 Skrevet 23. mai Jenta mi ble til på sjette IVF-forsøk. Jeg var ikke sykemeldt da (det var fryseforsøk, så mindre belastende rent fysisk), men jeg var sykemeldt under flere av ferskforsøkene mine. Jeg utviklet overstimuleringssyndrom og ble veldig dårlig. Det var ingen problem å få sykemelding. Men kjenn etter hva som gjør at du føler deg syk. Er det hodepine og søvnmangel? Er det psykiske plager? Forklar til legen hva du føler og hva du tror du har behov for. Jeg har vanskelig for å se at en lege vil gjøre seg vanskelig i en slik situasjon. Anonymkode: f513d...096
AnonymBruker Skrevet 24. mai #17 Skrevet 24. mai 100% en mentalt krevende prosess som kvalifiseres til sykmelding. Du sier det du skriver her. De som mener noe annet (her på KG) har aldri vært gjennom ivf dens potensielt ekstremt krevende prosess. Selvfølgelig har du krav på sykmelding om du trenger det. Hilsen en «fellow ivf’er» Anonymkode: 40212...324 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #18 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (På 23.5.2025 den 14.04): Har lest om mange som har vært sykemeldt under prosessen, det har ikke jeg. Men nå er jeg utslitt og stressa, sover elendig og har vondt i både hodet og magen. Dette er siste embryoet vi har på frys og jeg har mye kaos og tanker i hodet. Dette går veldig utover jobben, men jeg klarer ikke å skjerpe meg heller. Jeg ønsker en ukes sykemelding nå til uka når jeg skal ha tilbakesetting, men hva sier jeg til legen? Jeg er jo ikke syk-syk heller.. Anonymkode: 36ef7...2e4 Si det du skriver her. Anonymkode: 2a2ef...09e
AnonymBruker Skrevet 25. mai #19 Skrevet 25. mai Jeg hadde sagt det samme til legen som du skriver her, også får legen ta avgjørelsen. Evt. får du bruke egenmelding. Og til dere som skriver «ta ut ferie»: det er faktisk ikke alle som kan det. Jeg er f.eks. lærer, og min ferie er låst til juli hvert år så jeg kan ikke ta ut ferie når det passer meg. Anonymkode: 502b2...ba0
AnonymBruker Skrevet 25. mai #20 Skrevet 25. mai Egenmelding? Hos oss har vi mulighet til 8 dager egenmelding på rad, uten legebekreftelse/sykemelding. Er dere IA bedrift har dere og mulighet til det. Anonymkode: d30f3...d43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå