Gå til innhold

Solkrem til barn med atopisk eksem eller bare sart hud

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.5.2025 den 3.20):

La Roche Posay i 50. Solkremen har fuktighetskrem i seg, som barnet behøver. Eneste jeg har funnet som barnet tåler. Veldig lys hud på barnet, så vi må ha høy faktor.

Anonymkode: bcd3d...35f

Hvilken av kremene er det de bruker? Ser noen av de har fysiske partikkelfilter i seg, jeg har ikke satt meg veldig godt inn i dette med fysiske filter, men det var vel ikke anbefalt før? Det er ikke fare for at det blir for tett for eksembarn? 

Jeg er litt hysterisk etter at vi hadde et tilfelle med soleksem-infeksjon i fjor, som vi mistenker en gammel solkrem hos besteforeldre bidro til (samt allerede lett solbrent hud selvsagt). Det var særlig i ansiktet, barnet så rett og slett brannskadet ut. 

Anonymkode: 93ea5...7fa

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er ikke barn og ikke har jeg eksem men har ekstremt sensetiv hud som reagerer på solkrem. På kroppen tåler jeg eucerin dry touch solkremen og brukt den fast i flere år bruker den også i ansiktet viss jeg skal svømme.

Men alle de vanlige solkremene på apotek og matbutikk får ansikts huden min til å brenne. I mange år brukte jeg solkrem med fysisk filter fra EmerginC. De site 2 årene har jeg testet flere koreanske da de er enklere å få tak i og mange av de tåler jeg.

- Skin1004 Madagascar Centella Hyalu-Cica Water-Fit Sun Serum SPF50+ PA++++

- Beauty of Joseon
Relief Sun Aqua Fresh SPF50 

- iUNIKCentella calming daily sunscreen.

- haruharu wonder Black Rice Moisture Airyfit Daily Sunscreen SPF50/PA++++

Jeg har ikke fått utslett, kløe, smertefull hud eller rødhet av disse over. Eucerin dry touch er eneste jeg tåler på kroppen av den litt mer tradisjonelle solkremen du får på apoteket. Jeg har prøvd de fleste.

Anonymkode: 2bda4...29d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...