Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette med jobb er jo verre enn dating 😂

Har søkt en jobb for 5 dager siden. I annonsen står det at de vurderer aktuelle kandidater fortløpende og frist er snarest.

Han som er ansvarlig for ansettelse har "knyttet kontakt" med meg på LinkedIn for 2 dager siden, men har ikke hørt noe ang jobben verken der eller på mail Han skriver også i sin profil at han er åpen for at folk kan sende han melding angående jobb i bedriften hans.

Skal jeg ha is i magen å bare vente..? Skal jeg ta kontakt på LinkedIn? Hva skal jeg gjøre? 😂 

Tenkte forøvrig å ringe når det har gått typ 2 uker for å høre videre prosess. 

Anonymkode: df327...186

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du venter. Hadde heller ikke ringt for å høre om prosessen, det oppleves fort som unødvendig mas fordi man vet at folk ringer kun for å bli lagt ekstra merke til. En god søknad er bedre. 

Anonymkode: 26f99...e87

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hm! Usikker på hva jeg hadde gjort. Jeg var i en jobbsøkeprosess for litt siden hvor det også var frist "snarest" og at de "intervjuer forløpende". Jeg valgte da jeg ikke hadde hørt noe på 1 uke å sende en melding på Linkedin til en jeg kjenner litt til, som jobber i samme firma som jeg hadde søkt, så bli jo litt annerledes.

Jeg tenker jo at denne personen som ansetter har jo aktivt valgt å knytte kontakt med deg på Linkedin, det betyr jo at han vet du har søkt, og han har aktivt søkt deg opp for å sjekke deg ut. Det viser jo en interesse. Når han i tillegg oppfordrer folk til å ta kontakt med han for prat om jobb, så tenker jeg en melding kunne vært innafor :)  Jeg ble kontaktet 9 dager etter jeg sendte denne søknaden. Jobben ble også min forresten ;) Lykke til! 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...