AnonymBruker Skrevet 23. mai #1 Skrevet 23. mai Er det farlig å spise på burger king som gravid? Tenker på ost og grønnsaker. Finner ikke noe info på nettsiden. Anonymkode: 44625...dce
AnonymBruker Skrevet 23. mai #2 Skrevet 23. mai Hva tenker du selv? Har du lest kostholdsrådene for gravide? Anonymkode: b4ba7...5a6 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai #3 Skrevet 23. mai går greit så lenge man ikke spiser der 24\7 men sliter man med magesyre bør man ikke gjøre det siden mat med mye fett gjør det verre Anonymkode: a74d1...796
AnonymBruker Skrevet 23. mai #4 Skrevet 23. mai Hva mener du skulle være problematisk med ost og grønnsaker? Anonymkode: 07cfc...2c0 6
AnonymBruker Skrevet 23. mai #5 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva mener du skulle være problematisk med ost og grønnsaker? Anonymkode: 07cfc...2c0 Ikke pasteurisert ost eller godt nok vaskede grønnsaker. Anonymkode: 44625...dce
AnonymBruker Skrevet 23. mai #6 Skrevet 23. mai Om fosteret dør av det så var det ikke levedyktig i utgangspunktet. Slutt å gjøre graviditet til rakettforskning. Anonymkode: f3dfd...af7 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai #7 Skrevet 23. mai Tvilsomt at det er farlig, men om du er usikker så dropp det. Ingen trenger junkfood. Anonymkode: 7e776...6b3
AnonymBruker Skrevet 23. mai #8 Skrevet 23. mai En kan stort sett leve som normalt selv om en er gravid. Lurt å bevege seg så mye som mulig og få nok hvile. Så lenge en har et normalt kosthold, fortsetter en med det, men en kutter selvsagt ut alkohol, røyk. Også er det noen få ting til man ikke kan spise, men det husker jeg ikke nå. Anonymkode: e6c64...a13 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #9 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tvilsomt at det er farlig, men om du er usikker så dropp det. Ingen trenger junkfood. Anonymkode: 7e776...6b3 Det er ikke farlig å spise kjøtt, salat/grønnsaker eller brød bare fordi en er gravid. Anonymkode: e6c64...a13 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #11 Skrevet 23. mai Vil sjekket at nevnt restaurant hadde smilefjes fra mattilsynet, skal stå oppslått Anonymkode: 29779...1ff
AnonymBruker Skrevet 23. mai #12 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vil sjekket at nevnt restaurant hadde smilefjes fra mattilsynet, skal stå oppslått Anonymkode: 29779...1ff Smiley garanterer vel ikke pasteurisert ost eller vaskede grønnsaker... Anonymkode: 9f0ea...927
AnonymBruker Skrevet 23. mai #13 Skrevet 23. mai Ost som ikke er pasteurisert er ikke sååå vanlig i Norge og de som er det er nok for dyre til at en fastfood restaurant velger å bruke det. Skylte grønnsaker kan man nok ikke forvente hos noen restauranter/kafeer, tror ikke det er så vanlig dessverre, enten det er Burger King eller en restaurant med høyere rang. Anonymkode: 9f0ea...927 1
Stor pike Skrevet 23. mai #14 Skrevet 23. mai Osten er vel "plast" og utforingen er vel om kjøttet er gjennomstekt. Det ser du fort. Grønnsakene er ikke det jeg ville bekymret meg for.
AnonymBruker Skrevet 23. mai #15 Skrevet 23. mai Helt greit å være litt ekstra nøye og å spørre om ting som dette. Svaret er uansett at det er like trygt som andre burgere man kjøper ute. Utgangspunktet er at det er helt trygt, så får du selvfølgelig (slik du sikkert ville gjort ellers også) la være hvis det ser ut til å være noe som virkelig har gått galt med akkurat den burgeren du får. Upasteurisert ost er for ordens skyld "finere" ost som f.eks. roquefort og parmesan, ikke det de hiver på en burger på Burger King. Skjønner det er lett å se for seg at Burger King slenger "dårlig" ost på burgeren og at den derfor kanskje ikke er tilstrekkelig pasteurisert, men i Norge er det i praksis motsatt. All ost i Norge som ikke er pasteurisert, med mindre det er ren feilvare, er fancy ost som bevisst ikke pasteuriseres. Risikoen er mye større for å få upasteurisert ost på en fin restaurant enn på Burger King. Anonymkode: 1d87a...4b2 2 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai #16 Skrevet 23. mai Hvis du er så forbanna redd for å gå på Burger King, får du holde deg hjemme og spise din egen mat. Da har du kontroll. Anonymkode: d8df1...e2a
AnonymBruker Skrevet 23. mai #17 Skrevet 23. mai Ei jeg kjenner spiste på BK hver dag i graviditeten. Alt bra med barnet som nå er myndig. Anonymkode: 8d03d...66b
AnonymBruker Skrevet 23. mai #18 Skrevet 23. mai Selvfølgelig er osten på BK pasteurisert. Aldri hørt om noen burgerkjeder som selger upasteurisert ost. Enkelte finere restauranter gjør nok det, men da opplyses det selvfølgelig om. Anonymkode: 8e787...a96 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai #19 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ei jeg kjenner spiste på BK hver dag i graviditeten. Alt bra med barnet som nå er myndig. Anonymkode: 8d03d...66b Da må hun ha blitt feit. Men mindre en burger om dagen var det eneste hun fikk i seg Anonymkode: 8e787...a96
AnonymBruker Skrevet 23. mai #20 Skrevet 23. mai Jeg kan aldri tenke meg at Burger King bruker upasteurisert ost. Det går nok bra. Det er ingen garanti hvis man spiser hjemme heller. Anonymkode: 0e134...56d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå